Inseminaatio 2017

Tähti_ Hyvin voin samaistua tähän oviksen odotteluun ja toivoa ettei osu lauantaille. Kp16 nyt menossa eikä vielä oviksesta tietoakaan, tosi haaleat viivat tikuissa ja cb kaksoishormoni testi nega (ei edes vilkuta) kuten cb yksöishormoonitestikin. Jännittää et ovis sit sattuis just lauantaille, mut toivotaan parasta. Ja eikös ens to oo pyhä, et sillonki paikat kiinni? Ja no.. viime syksynä ovis sattu vast kp21, mutta voihan tää olla myös ovuloimaton kierto. Ja ja, itseä mietityttää myös et kohtahan on jo kesätauko, et kerkeääkö sit ennen syksyä enää yrittämäänkään yhtäkään inssiä.
 
Hei kaikille!

Olen aika pitkään jo seuraillut keskustelua, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa.
Olen 28-vuotias (mies 29v.) ja lapsettomuustaustaa on nykyisen miehen kanssa kohta kaksi vuotta takana. Kärsin samoista ongelmista jo aikaisemmin, yhteensä noin neljä vuotta olen lasta yrittänyt.
Viime kesänä todettiin PCOS ja siitä lähtien olen syönyt metformiinia sekä nyt viidettä kiertoa clomifeniä.
Yhtään raskautta ei ole alkanut :banghead: :sad001
Yksi inseminaatio on tehty pari kuukautta sitten naistenklinikalla ja nyt tässä kierrossa olisi tarkoistus taas päästä itse asiaan.
Ovulaatiota ennustan aikaisintaan ensi perjantaille. Toivottavasti ei osuisi lauantaille ainakaan, koska silloin inssi jäisi välistä ja eikös naikkari jää kohta kesätauollekin(?) o_O
Tämä vauvaprojekti tuntuu kestävän ikuisuuden. Toivoisin edes yhtä haamuviivaa, että saisin jostain toivoa.
Aika syvissä vesissä tuli uitua mm. nyt äitienpäivänä.
Viimeksi inseminaatiossa siittiöitä oli tavallista vähemmän, vaikka ensimmäinen spermanäyte oli ok. Jännityksellä odotan nyt tätä inssiä, miltä siittiöiden tilanne vaikuttaa. Uskon, että tämä jää viimekseksi inssiksi, jos näyte on samaa luokkaa kuin viimeksi.

Tsemppiä kaikille samassa veneessä oleville ja toivon sydämestäni kaikille plussaa! :Heartred

Heippa, syöttävätkö sulle vielä kuudennen kierron clomeja? Jos niin oli kesätauko tai ei niin tekevät inssejä Naikkarilla kun on ns pieni toimenpide. Kesätauko käsittääkseni tuo breikin esim ivf-hoitoihin.
Tsemppiä kaikille kovasti! Kyllä se plussa sieltä tulee :) itselleni kuuluu hyvää, ei juurikaan raskausoireita ja ensi ke nt-ultraan :)
 
Heipsis.

Täällä pärähti nyt vihdoin (8 viikkoa + 1 päivä lääkkeellisestä tyhjennyksestä) kp1 käyntiin! Lääkäri soitto, ja hänen kanssaan keskustellessa tuli ilmi, ettei tarvitse pitää välikiertoa! Jee! Eli suoraan uutta yritystä putkeen vaan. Letroja taas kp 3-7 ja sen jälkeen itselle uusi tuttavuus Bemfola F:ää, kellään kokemusta tästä? Itsellä oli Gonal F ennen. Pe 26.5 sitten ultra, jolloin ollaan taas vähän viisaampia.

Mielen kyllä pisti matalaksi kun törmäsin tietoon, jonka olin unohtanut poistaa.. Nyt olisi 104. raskauspäivä, jollei km olisi tapahtunut. :'( Kyllä kolahti ja kovaa, mutta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
 
MuuMuu, mä oon pistänyt Bemfolaa parissa kierrossa pari kertaa, kun lääkäri määräsi sitä Gonal F-kynän "täytteeksi". Eli kun pienemmästä Gonal-kynästä loppui tavara, niin pistin Bemfolaa parina päivänä, niin tuli halvemmaksi kuin uuden Gonalin ostaminen. Käytössä en huomannut muuta eroa kuin, että se on vaan pistämisen suhteen vähän erilainen, mutta hyvin sekin onnistui.

Tervetuloa Tähti. Pystyn samaistumaan fiiliksiin siitä ettei ole saanut minkäänlaisia tärppejä projektin aikana... Juuri eilen sanoinkin lääkärille, että tuntuu käsittämättömältä miten muka suurin osa naisista tulee raskaaksi puolen vuoden aikana, max vuoden aikana, kun itsellä ei ole ollut tärpin tärppiä! Todella vaikea ymmärtää, että miten se voi olla niin... Mutta pakko uskoa ja toivoa, että joku päivä se plussa näkyy muussakin kuin ovistestissä :Heartred
 
TK: Oon käsittänyt, että syön clomeja yhteensä 8 kiertoa :wideyed:

Mielessä on pyörinyt paljon myös sen tyylisiä asioita, että entä jos tähän lapsettomuuteen on oikeasti joku todella hyvä syy (esim. sairaus, josta en vielä tiedä...) Kellään samoja ajatuksia?
 
TK: Oon käsittänyt, että syön clomeja yhteensä 8 kiertoa :wideyed:

Mielessä on pyörinyt paljon myös sen tyylisiä asioita, että entä jos tähän lapsettomuuteen on oikeasti joku todella hyvä syy (esim. sairaus, josta en vielä tiedä...) Kellään samoja ajatuksia?

8 :O meidän kohdalla puhuttiin aina max kuudesta ja ettei tämän enempää saisi syödäkään kun clomit kertyy elimistöön. Tokikaan en tiedä onko teillä välikiertoja :)
Itse hoitojen alkuun mietin noita sairauksia jne, mutta kyllä kaikki tutkittiin niin perusteellisesti hoitojen yhteydessä ettei sieltä oisi mitään päässyt kyllä ohi silmien eli eiköhän teilläkin ole tutkittu tai tutkitaan :)
 
Moikka,
Ei saa luopua toivosta. Meillä takana reilu 2,5 vuotta yritystä ilman tärpit tärppiä, mutta eilen sitten tein aamusta testin ja haikailla viiva tuli! Illalla töiden jälkeen malttamattomana tein uuden testin ja plussa. Eilen oli kp 26, oviksesta 12 päivää. Aiemmassa kirjoituksessa masistelin vähän sitä että inseminaatio taisi mennä hukkaan kun tehtiin liian aikisin, mutta ehkäpä ei sittenkään. :happy:
Nyt jännitteen että pysyykö tämä matkassa kun testaisilin noin aikaisessa vaiheessa. Jännittää joka kerta vessassa käydessä että alkaako ne menkat kuitenkin. Nyt sormet ja varpaat ristiin että kaikki menis hyvin. Yritän olla innostumatta liikaa.

Tsemppiä kaikille!
 
Julianna: Joko oot saanu oviksen bongattua?

Miksi joillekin muuten pistetään ennen inssiä tai inssin yhteydessä irrotuspiikki?
Miks mulle ei oo määrätty sellasta? :wtf
 
Täällä ei sitte tarvii enää miettiä.. Menkat alko aamuyöstä, joten eipä viiminenkään inssi sitä toivottua lopputulosta tuonu:sorry: Fiilikset aika pohjamudissa.. Nyt kyllä ihmetyttää aika paljon, et lugeista huolimatta vuoto alko melkein viikon etuajassa:sad001 Tiistaina sitte kuitenkin aika polilla ja jatkosuunnitelmat selviää vähän tarkemmin. Se nyt on selvää, et siirrytään ivf-hoitoihin, mut aikataulut ja jopa paikka on auki. Mein paikkakunnalla niitä ei julkisella puolella tehä ja sitä kautta on parikin vaihtoehtoa, et mihin suuntaan jatkossa kuljetaan..

Tsemppiä kaikille muille piinailijoille ja oviksen odottajille. Plussatuulia kaikille:Heartred
 
Julianna: Älä vielä menetä toivoa, huomennahan sen näkee mille kaikki vaikuttaa oviksen suhteen, kun ultrataan. Eiköhän ajankohta ole otollinen :happy112

Nasukka: Pahoittelut ettei inssi tuonut plussaa :sad001 . Montako kertaa kävitte kyseisessä toimenpiteessä?

Sattuuko teillä inssi? Mulle on tehty kahdesti ja molemmilla kerroilla kipua ja todella inhottavalle tuntuu. Pelottaa jo valmiiksi seuraava kerta :inpain: En varmaan osaa rentoutua siinä riittävästi, niin siksi sattuu :sorry:
 
Tähti,Täällä tehty viisi inseminaatioo kylläkin raskaus päättyi kohtukuolemaan mutta inssit ei ole käyny kipeää koskaan.
 
Mä kävin perjantaina (kp11) ultrassa, oli hyvä folli ja limis, tänään illalla tuli kunnon ovisplussa :) Ei päästä inssiin tässä kierrossa miehen työkuvioiden takia, joten kotikonsteilla mennään.
 
Tähti_: Meillä ei ultrata enää inssi päivänä, vaan kp10/11 käydään naistentautienpolilla ultrassa, josta lääkäri antaa mahdollisen luvan inssiin. Ja sit testaat ovista nii pitkään kunnes plussa tulee ja sit soitat Fertinovaan (josta kaupunki ostaa inseminaatio yms hoidot) ja niiden kans sovitaan millon menen heille inssiin. Äsken tein viel cb.n 2hormooni ja rfsu testeillä ja plussa tuli kummallakin. Viime joulukuussa kun edellinen inssi tehtiin, sain just illal plussan ja sit seuraavana aamuna tehtiin inssi. :) Huomisesta alkaa oletettavasti se 2vk jännitys! :) Viimeks sain haamun jo pp9 ja selvän plussan pp11, et katsotaan miten tällä kertaa käy ja toivon että enää ei joutuisi keskenmenoa kokemaan.
 
Itsellä ei sattunut tai tuntunut oikein miltään tuo ensimmäinen inssi sillon Joulukuussa. Kannattaa vaan yrittää olla mahdollisimman rennosti. :)
 
Takaisin
Top