Inseminaatio 2017

Onnea Cecilylle!
Itsellä tänään ultra, mutta vieläkin vuotoa, mitähän tästäkin tulee.. Taitaa olla välikierto, sellainen tunne.

Jotenkin on niin apaattinen, ettei oikein mikään jaksa kiinnostaa, tekisi vaan mieli heittää puhelin seinään ja nukkua.
 
Tsemppii tähti huomiseen:)

Mites piinailijoilla sujuu?

Heitsu, kiitos kysymästä ihan hyvin menee. Ensioireet nostelee päätään, eli rintojen oikut ja hetkittäiset jännät alamahatuntemukset, alaselän "kivut" yms. Oon selannu varmaa kaikki palstat läpi aina ku jotain uutta ilmenee et onkoha hyvä vai huono juttu :D. Jännä huomata et kroppa reagoi paljo aiemmin nyt ku sillo ekas raskaudessa mut niinhä ne väittää et kroppa muistaa ni siks herkemmin nyt oireet tulee esiin yms. Huomenna käyn verikokees viel, ihan jännä nähä mitä arvot antaa ja sit olis 19.6 ultra, halusivat mut sinne lapsettomuuspolille niinku arvelinkin. Että odottavan aika on pitkä, sinne ultraan ku selviäis ja sitte jos siel kaikki ok ni uskaltaa ehkä riemuita vähän.
Mikäs heitsu sun oma tilanne? :)
 
Täällä odotellaan, että päivät kuluisi.
Vasta tosiaan pp6, et pitäis malttaa ainaki sinne pp9. Joulukuussa sain ensimmäisen näkyvän värillisen haamun juuri pp9, et nyt jännittää käykö tällä kertaa yhtä hyvä tuuri, sekä tietty et jos, niin sujuis hyvin loppuun asti. :)
Paljon kaikkia mahdollisia oireita on jo ilmaantunut, tosin välil mietin et tekeekö mieli vaan tepposet.
Alitajunnassa kokoajan "suojelee itseä" ja on henkisesti valmistautunu, ettei tämä inssi onnistunut, et syksyl sit jatkuu. Tosin toki sitä taas toivoo, että josko tämä onnistuis, josko se vauva meille suotais. Mut juu, aika näyttää. Ei jaksa kokoajan miettiä tätä, niin yrittää keksiä mahdollisimman paljon kaikkea muuta ohjelmaa päiviin. :)
Naikkarin määräämä verikoe olis sit vasta 7.6, et ennen sitä oon varmasti kerinny tehdä jo useamman r-testin!
 
Keskiviikkona alkoi tavalliset menkkakipuilut alavatsalla. Yleensä mulla alkaa päivää ennen pienet juilinnat ennen varsinaista vuotoa. Ovulaatio oli siis kaksi viikkoa sitten torstaina. Ja menkat ovat alkaneet yleensä kuin nakutettu kahden viikon päästä inssistä. Tai edellisenä iltana tai viimeistään seuraavan päivän (esim. nyt perjantain aamuna). No olin tietysti kuin maani myynyt kun tutut oireet nostivat päätään. Mutta ei kuulunut menkkoja torstai aamuna eikä iltana. Eikä yölläkään alkaneet. Aloin olla jo varoisesti toiveikas. Lisäksi alkoin ynnäilemaan, että olin muutaman päivänä tosi väsynyt viikon päästä inssistä ja hirveitä nälkäkohtauksia oli. Mutta siloittelin ne mielessäni menkkajutuiksi, vaikka salaa tietysti mielessäni toivoin, että josko sittenkin...

No sitten koitti perjantai ja koko päivän oli vaan niitä lieviä/keskikovia menkkakipuja, mutta ei vuotoa. Tiedän, että moni olisi jo tässä vaiheessa rynnännyt tekemään testiä ellei jo aiemminkin, mutta minä päätin vielä odottaa. Jotenkin helpompi kestää ne menkat kuin negatiivinen ruudussa. Kipuilut hävisi lauantaiksi kokonaan ja ajattelin jo, että tässä tämä oli. Jos olivat raskausoireita niin nyt sitten loppui. Tänään kivut palasivat ja tein testin sitten iltapäivällä. Ja niin vain kävi, että ruutuun tuli kaksi selkeää viivaa.

Eli raskaana ollaan!!!:happy093

Eikä ollut edes mikään aamupissa eikä haamuviiva. Aion tehdä tänään ja huomenna vielä yhdet. Sitten soitan klinikalle ja kerron uutiset. Varaan varhaisultran heti, kun sinne voi mennä.

Tietysti pelko kaihertaa mieltä, että mitä jos onkin tuulimuna tai menee kesken. Mutta minä olen saanut elämäni ensimmäinen positiivisen raskaustestin ja sekin itsessään on jo iso asia. Minä voin raskautua. Pakko yrittää jotenkin henkisesti sinnitellä nämä kaksi - kolme viikkoa ja sitten saa nähdä, löytyykö sykettä vai ei.

Tämän piti olla meidän viimeinen inssi ennen raskaita hoitoja. Pitkään oli puhetta klinikalla, että tehdään kuusi inssiä ja sitten IVF-hoitoihin. Mutta sitten kuudennen jälkeen lääkäri alkoi varovaisesti ehdottamaan, että jos vielä seitsemäs.

Vaikka tämä päätyisi keskenmenoon niin olenpahan ainakin saanut plussan testiin.

Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon niin piinailijoille kuin inssiin meneville ja muillekin!
 
Cecily,ite kans kävin googeltamassa raskaus aikana kaikki oireet mitä oli silloin kohtukuolema raskaudessa.Täällä ei silloin huuhtikuussa päästy inseminaatioon vaikka oli suunniteltu niin ovulaatiomaton kierto oli ja primolut kuurin kautta sain kieron alkamaan.Inseminaatioon tämän kieron jälkeen siis menee kesä-heinäkuun vaihteseen.
 
Onnea Kissankäpälällekin! :)

Täällä meneillään viimeinen piinapäivä. Huomenna aamulla onkin sitten ivf-suunnitteluaika jos ja kun raskaustesti ei näytä plussaa. Tein jo eilen herkän testin, joka näytti negaa (dpo 11), eikä kyllä iskenyt oikein mitenkään kun oon jo niin vahvasti valmistautunut, että seuraavaan vaiheeseen nyt edetään. Sinänsä ihan ok fiilis, koska suunnitelma on selvä sitten kun menkat alkaa varmaankin torstaina. Toki vähän jännittää mitä seuraavasta viikonlopusta tulee kun saan hyvät ystäväni kylään viikonlopuksi ja yksi heistä on 4kk raskaana. Aion kyllä kertoa, että nyt meillä mennään aika herkillä uusien hoitojen myötä, enkä toivo että niistä puhuttaisiin sen enempää ettei mene jatkuvaan herkistelyyn omalta osalta. Ja tietty salaa toivon, että vkonloppu ei menisi kokonaan raskausasioita ruotiessa. Vaikka ystävälläni on tietenkin täysi oikeus puhua ja iloita raskaudestaan, niin kyllä tässä vaiheessa pelkkä toisen kasvavan vatsan katselukin tekee pahaa...
 
ValkoinenOrkidea: Oliko sun virallinen testipäivä jo dpo 12? Eli ei edes kahta viikkoa oviksesta. Ihmettelin, kun mulle lääkäri määräsi testipäivän kolme viikkoa oviksesta, dpo 21 vasta :rolleyes:o_O

Kissankäpälä: Paaaaaljon paaaaljon onnea plussasta! :Heartred:Heartred
Kuinkas pitkä yritysaika teillä kaiken kaikkiaan oli?

Omaa napaa: Täällä käyty tänään inssissä. Tavara, jota laitettiin sisään oli kait suht ok. Taas oli kipuja ja lääkärillä ongelmia saada kohdunkaula auki.
Verta tuli ihan jonkin verran ja nyt sitten kuljen pikkuhousunsuojan kanssa.
Jonkinnäköisillä pihdeillä kait joutui avaamaan kohdunkaulan lopulta :violent5 Traumat siis tästäkin kerrasta jäi :pale . Ja kolmen viikon päästä lääkärin mukaan testi aikaisintaan. Taidan kyllä tehdä ihan normaaliin tapaan kahden viikon päästä :grin
Toivottavasti saan liittyä plussa-aaltoon :joyful:
 
Tähti_ virallinen testipäivä on aina dpo14, mutta ei ollut sopivia aikoja sille päivälle joten oletetaan nyt, että testi näyttäisi jo dpo13 jos jotain näytettävää olisi. :) Tottakai jos menkat ei alkaisikaan niin sitten täytyisi testata myöhemmin uudelleen, mutta ivf-hoidoissa kaikki pitää olla suunniteltuna ja valmiina siihen mennessä kun menkat alkaa, sillä pistot aloitetaan jo kp2.

Harmi, että inssi sattui taas sulla! Mulla inssit ei ole koskaan sattuneet, mutta muistan 6 vuotta sitten kun hormonikierukka laitettin ja se sattui pirusti vaikka laitettiin paikallispuudute kohdunkaulalle. :/
 
Tähti_ Meillä tuli aika verikoeraskaustestiin vast pp16, et näköjään vaihtelee paljon miten määrätään. Mielestäni viimeks oli pp14. Ja kotona ei neuvottu ollenkaan tekemään
r-testejä, tai josko unohtivat mainita
 
Hei huisia, onnea kissankäpälä ja Cecily :happy093

Ihana lukea hyviä uutisia!:Heartred

Meillä on ollu taapero vatsataudissa ja oon pitäny vähän foorumipaussia tuulimunan jälkeen. Vuoto loppui tänään (kesti 9pv) ja ens viikolla ois folliultra. Ei pidetä mitään väliä tässä, suoraan uuteen yritykseen. Toivottavasti menee yhtä kivasti ku esikosta aikoinaan et keskenmenon jälkeen plussasta tuli vauva sylkkyyn saakka :nailbiting:
 
Heiii noista raskaustesteistä tein havainnon: se oikein herkkä (10yksikön herkkyys) anto aina vaan haaleempaa plussaa mut samaan aikaan kaupasta ostettu rfsu (25 yksikön herkkyys) anto selvää plussaa ja digi sen "raskaana 2-3" joten mulla vähän usko horjui noihi herkkistesteihin!

Verikokeen tulos oli 1813 yksikköä joten hoitaja sielt soitteli ja kertoi et hyvin on raskaus käynnistynyt. Eli kohti 19.päivän ultraa hitaasti mennään.
 
Heiii noista raskaustesteistä tein havainnon: se oikein herkkä (10yksikön herkkyys) anto aina vaan haaleempaa plussaa mut samaan aikaan kaupasta ostettu rfsu (25 yksikön herkkyys) anto selvää plussaa ja digi sen "raskaana 2-3" joten mulla vähän usko horjui noihi herkkistesteihin!

Verikokeen tulos oli 1813 yksikköä joten hoitaja sielt soitteli ja kertoi et hyvin on raskaus käynnistynyt. Eli kohti 19.päivän ultraa hitaasti mennään.

Ihan mahtavaa, onnea vielä :Heartred
Meillä Naikkarilla suositeltiin nimenomaan cb:tä eli ilm sillekin on syynsä :)
 
Hei
Minä nyt tänne vasta rohkaistun kirjoittamaan, vaikka pitkään olen keskustelua jo seurannut. Tänään tehtiin inseminaatio, viides kerta ja aiemmin ei ole tuonut tulosta. Jostakin syystä nyt ovulaatiosta jo olin tosi kipeä ja inseminaatiokin sattui todella paljon. Erilaista oli myös se, että munasoluja oli kehittynyt kaksi. Toivottavasti nyt viimeinkin onnistuisi.
 
Takaisin
Top