Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille tässä välissä plussanneille! Ihanaa, tulee itsellekin positiivinen fiilis ja uskoo taas paremmin omiinkin mahdollisuuksiin :) meillä menossa kp15. Aloitin ovistestit taas kp9 paikkeilla, yksi aamu jäi se tekemättä työreissun takia ja kävin lääkärissä eilen kp14 kohdalla, ovis oli mennyt ohi. Lääkäri ei osannut sanoa oliko se tapahtunut sitten juuri silloin, kun jäi testaamatta, onneksi samana päivänä sentään vähän peiton alla tapahtui, joten jonkinlainen sauma voisi olla. Mutta luomuna siis mennään, ihan niin kuin ensi kiertokin, koska meillä kesälomareissu on uhkaavasti juuri ovulaation aikaan :sad001 eilen tosin (kp14) tuli todella kipeät rinnat minulle ja myös vähän ruosteen väristä vuotoa, minulla ei ole ikinä ollut mitään välivuotoja tai muitakaan, voiko lugesteron aiheuttaa tällaista vieläkin jo muutama viikko sen lopettamisen jälkeen? Eli täällä nyt sitten tällaista hiljaiseloa ilman toimenpiteitä nämä pari kuukautta sitten :)
 
Tänne kuuluu tälläistä:Nyt menossa 27dpo.Luomuna ihan menty tämä kierto nyt oli viikon menkat myöhässä testit näyttää negaa.Naikkarilta sanoivat että tiistaina 9.5.Hoidon suunnittelu käynnille tulla jos ei ennen sitä kuukautiset ala.Jos alkaa niin sitten varamaan vain foliultraa.Kohtukuoleman jälkeen ekat ja tokat kuukautiset tuli hyvin mutta nämä ei.
 
Heippa,

Täällä uusi kirjoittelija, mutta vanha lukija :)
Onnea kaikille jotka ovat plussanneet tässäkin ketjussa, ja tsemppiä kaikille jotka vasta odottavat positiivisia uutisia.

Vähän taustoja: meillä on yksi lapsi, joka saanut alkunsa luomusti oikeastaan ensi yrittämästä (nyt 5 vuotias). Toista lasta yritetty nyt 2,5 vuotta. Lapsettomuushoidoissa marraskuusta asti, selittämätön raskaus. "Hoitona" ainoastaan Letrozol -lääkkeet tasaamaan kuukautiskiertoa.

Eilen kävin ultrassa inseminaatiota varten, inseminaatio sovittiin tälle päivää. Kyseessä toinen inseminaatio, ensimmäinen ei tuottanut tulosta. Inseminaatio tehtiin tänään (kp 12), mutta vähän turhaan. Eilen mitattu follikkeli olikin vain 16mm (eilen mitattiin 18mm). Ei annettu irroituspiikkiä vaan annettiin munasolun jäädä kasvamaan. Munasolu irtoaa lääkärin mukaan vasta su-ma. Vähän haikea mieli, kun kerkesin ajatella kaikkien tähtien olevan tällä kertaa kohdallaan.

Mutta joo, onnellinen olen yhdestä lapsesta ja olen yrittänyt asennoitua että enempää ei tule. Silti sitä joka kuukausi mielessä on ajatus, että entä jos? Ja joka kerta sitä pettyy kun menkat alkaa vaikka on muka ollut antamatta itselleen lupaa olla ajattelematta liikoja. Tämä ehkä tuttua meille kaikille?

Semmoinen tarina :) Seuraillaan tilannetta.
 
Muokattu viimeksi:
Tuttua niin tuttua.. en haluu toivoo, etten pety.. toivon kuitenki ja petyn.. mut toisaalta jos ei yhtään oottais ja toivois, ni oisko siinäkään mieltä.. Toivotaan vaan et joskus sitä pettymystä ei sitte tuliskaan...
 
Hmmm. Ehkä liikaa töitä ja liian vähän unta.. Meillä muuten alko kuudes ja viiminen inssi kierto.. tänää kp 8 ja huomenissa alotan oviksen tikuttelun..
 
Hyvin ennusteli lääkäri perjantain inssissä, että ovis ajoittuu su-ma välille. Tänään näytti ovistesti plussaa. Vähän vaan meinaa harmittaa, että tehtiin tuo toinen inseminaatio, koska ajoitus oli aivan liian aikaisin. Ollaan hoidossa julkisella puolella, jossa inseminaatio tehdään vain kolme kertaa. Mutta vielähän tässä on mahdollisuuksia:grin
 
Josbe nyt vaan talletteluja tänään ja huomenna jos on mahdollista :p Mulle laitettiin inseminaation yhteydessä Pregnyl irrottamaan munasolu kun ei ollu vielä irronnu. Oliko sulla täysin luomukierto?
 
Hyvin ennusteli lääkäri perjantain inssissä, että ovis ajoittuu su-ma välille. Tänään näytti ovistesti plussaa. Vähän vaan meinaa harmittaa, että tehtiin tuo toinen inseminaatio, koska ajoitus oli aivan liian aikaisin. Ollaan hoidossa julkisella puolella, jossa inseminaatio tehdään vain kolme kertaa. Mutta vielähän tässä on mahdollisuuksia:grin

Miksi vain 3 krt :O meillä julkisilla 6 krt ennen ivf-siirtymistä, näin sekä esikoisesta että tästä uudesta raskaudesta.
 
Miksi vain 3 krt :O meillä julkisilla 6 krt ennen ivf-siirtymistä, näin sekä esikoisesta että tästä uudesta raskaudesta.

Meillä myös vain 3 inssiä ennen ivf-jonoon siirtymistä, Oysissa ainakin tällainen käytäntö.
 
Triana, söin Letrozolia kp 3,5 ja 7. Kunhan tästä töistä pääsis niin pitää koittaa mennä tallettelemaan :wink
TK, kolme inssiä on tosiaan Oysissa käytäntö.
 
Pakko tull kertomaan viikon mielipahasta: mieheni on mua huomattavasti vanhempi ja nyt viikonloppuna kävi naapurin mamma meillä käymässä. No, nuorin koiramme on kastroitu just ni se siinä pyöri se tötterö päässä ja tää mamma kyseli et onks noi muutki leikattu johon vastasin et joo. No, sitte hän katso mun miestä ja totes että sua ei varmaan oo kastroitu mutta taidatkin olla jo vaaraton mies. Voi että miten piti nieleskellä. Miten tajuamattaan törkeitä voi ihmiset olla.

Omasta navasta sen verran et otin luomukierron tähän väliin joka vaikuttaa nyt virheeltä, koska paino vaan nousee ja nousee. *ruma sana*. Plah.
 
Cecily mulla ihan oksettaa tuommonen moukkamaisuus.

Nega testattu pp12 (dpo11) eli eiköhän tää kierto ollu tässä. Lupaavia oireita oli, eikä oo vielä mitään merkkejä tädin tulosta.. Toivottavasti päästäs jo seuraavaan kiertoon tekee inssi, riippuu ihan millon täti tulee ja miehen työkuviot on nyt vähä hankalat, ku meillä pitää kuitenki yli 200km matkustaa toimenpiteeseen.
 
Täällä odotellaan myös uutta kiertoa alkavaksi. Tänään kp26 ja ei tavallisia menkkaoireita vieläkään, joten rasittavan pitkä kierto tulossa siis. Luomutärppiin en jaksa uskoa. Meillä tämä kierto oli siis 'välikierto', koska ovis sattui pyhäpäiville. Oon jopa miettinyt pitäiskö pitää vielä toinen kierto väliä...

Oon perustamassa omaa yritystä ja tämä toukokuu on aivan killeri. Karmiva stressi ja se ei onnistumista edesauta ollenkaan...Häätkin meillä kolkuttelee ovella ja niittenkin tiimoilta puuhaa on. Mitä ootte mieltä? Pitää soittaa Oyssiin kunhan uusi vuoto alkaa ja kysyä miten kannattaisi edetä. Teemmekö vielä yhden inssin ennen kesätaukoa vaiko miten.
 
Cecily: Voi taivas! Ihmiset osaa olla kyllä moukkia ja ajattelemattomia :( *pistä vihaksi sun puolesta ihan! *

Meillä menossa välikierto, ens kierrosta clomit ja ovulaatiotestillä ajoitettu inssi. Ensin ajattelin et pidetää kesätauko kesä-elokuu, mut kyllä se mieli vaan muuttuu. :)

Miten koette ensi sunnuntain?
Minua ainakin ahdistaa, mietityttää miten selviää?
 
Mun mieleni on alkanu valtaamaan olotila et tekee mieli luovuttaa. Kroppa tekee tepposia ja paino vaan nousee ja nousee, nyt ku takas töissä ni ei oo nii aikaa ja energiaa panostaa itseensä niin paljon ni vaikka miten muka on terveellinen syömisissään ni vaaka ilkkuu. Pelottaa ivf:n lopullisuus, niitä kun on se kolme ja mitä sitten?!
Ympärillä tullaan raskaaksi ja itse miettii että mikä hitto mussa on vikana. Sinällään tää kesän tauko voi olla hyvä, jos vaaka ilkkuu ni siirrän kesäkuun suunnittelukäynninkin elokuulle ja hengähdän. Enää kun keksin että millä hitolla mä löydän sen paino alas-vaihteen taas.

Onko täällä muita joilla bmi on siinä rajoilla et hoitoja saa? Pirun stressaavaa tää vaa'an kanssa hengailu mut eiköhä tässä taas jostain se energia kohta keksitä ku tuo kevätki vaan oikeesti alkaisi.

Olisi myös mukava josko tänne kävisi kertoilees kuulumisiaan ennen täällä olleet ja sitten sinne ivf:n siirtyneet, kokemuksia ja kuulumisia. Uskon että nää asiat on monella meistä mielessä ja vaikka nyt masentaa niin hitto, me naiset mennään tästä vielö eteenpäin, eikö?!?
 
Ehdottomasti mennään eteenpäin! Tsemppiä Cecily! Unohdat vaa'an hetkeksi ja tuommoset tollot ihmiset, jolla näkkyu ole mitään rääpyä. Kesä tulee ja se voi tuoda tullessaan ties mitä! :)
 
Meillä oli tänään hoidon suunnittelukäynti Naikkarilla tälläisiä terveisiä :) Hyvin meni :) Ultralla katsottiin miksi ei näy kuukautisia vaikka on tullut jo kuukautisia kohtukuoleman jälkeen.Raskaana en ole testit oli oikeassa kuulema ovis ei ole tapahtunut ultrassa tuollaisia kuulumisia.Sain 10pväksi primolut pitäisi aloittaa kuukautiset.Vaikka tein ovistestejä ja ne oli negoja yks päivä jäi välistä silloin oli juuri ovisoireita ne ei ollut oviksesta johtuvia ja testit oli oikeassa ei ovista.Inseminaatio hoidoilla jatketaan kun edellinen kohtukuolema raskaus sai sillä alun :) sain valmiiksi reseptit siihen kiertoon missä tehdään tuo inseminaatio.Eka insemiaatio tehdään sitten kun nämä primolut kuukautiset on ollut ja primolut kuurin jälkeiset kuukautiset ollut.Kesällä sitten inseminaatio :) Soitto heti kun kuukautiset alkaa ja foliultra 11-12kp kohdalla ja inseminaatio sitten näin mennään tämä kesä.
 
Takaisin
Top