Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle sanottiin et eka kunnon vuotopäivä on kp1, eli mun mielestä tänään siis se eka pvä. Olen pahoillani et mensut sieltä tuli :(
 
Mulle sanottiin et eka kunnon vuotopäivä on kp1, eli mun mielestä tänään siis se eka pvä. Olen pahoillani et mensut sieltä tuli :(

Kiitos vastauksesta.Ei tässä huono mieli ole vaikka ne tuli :) Arvata saattoi jo että varmasti tulee ihan sinne asti kuukautiset kun hoidot alkaa uudestaan.
 
Jos teillä on jotain sovelluksia mihin voi laittaa menkkoja niin ja siinä kysytään kiertopäivien määrää.Ja jos on 33pvää viimeinen vuodoton päivä laitanko 33pvää vai 34pvää.Sen 33pvään jälkeen vuoto tulee.Tyhmä kysyy.
 
Heitsu yksi kierto lasketaan siitä ekasta kunnon vuotopäivästä viimeiseen vuodottomaan, eli sulla ilmeisesti 33 päivää, jos 34. päivä alkais vuoto. :)
 
Hei,

Mulla ois huomenna ensimmäinen ultra aika. Mitä ne siellä katsoo ja minkäkokoisia munasolujen tulisi olla, jotta inseminaatiopäivä voidaan sopia?
Kuuluuko hoitoihin aina ovulaation kohdilla irrotuspiikki vai onko jollekulle tehty hoitoja vain ovulaatiotikutuksen varassa?

Oon kyllä pikkusen pihalla kaikesta.
 
Katsovat limakalvon sekä etsivät johtofollikkelia molemmin puolin. 10 min homma :) Mulla johtofolli oli to 15 mm. Ovis ma ja tuolloin folli 26 mm.
Mulla ei koskaan ole ollut irrotuspiikiä käytössä eikä inssiä ole sovittu ultrassa. Siellä on sovittu oviksen tikutuksesta ja plussa-aamuna soitto inssiajasta. Näin Naikkarilla.

Tsemppiä :)
 
Henta, ymmärtääkseni mikäli sulla tulee ovulaatiot luonnostaan nii mennään siltä osin luomuna, mäkin yritin niin mut sit ei ovistestit löytäneetkää ovista nii mulla ens kiertoon laitetaan irroituspiikki. Ultrassa katsovat munasarjat ja kohdun limakalvon paksuuden, follitha puhkea päälle 20 millisinä (oisko 25mm aika lähellä) niin siellä sit ku näkevät mitä löytyy ni osaavat vähän kertoa, kuulemma keskimäärin pitäs kasvaa 2mm päivässä mut mull ainaki ollu heittoja. Mikäli ovat viel nii pienii etteivät osaa sanoo ni antavat sit uuden ultran. Luomukierrossa sitten ku saat ovisplussan niin soitat ja varaat inssiajan, suunnitellussa siel ultras sit sovitaan päivä jolloi laitat piikin ja seuraavana päivänä inssi.
 
No minä jo aattelin :D mä yritin tarkoittaa et jos luomusti siis ovuloi ilman noita niin varmaan eivät anna irrotuspiikkiä. Sit kokeillaan noilla clomeilla tmv. Ja jos sittenkää ei tuu ni sit irrotuspiikillä. Mut kai se on osittain tapauskohtaistakin. :) tää mun ulosanti ei tänään toimi järkevästi :joyful:
 
Juu tapauskohtaista. Minä ovuloin normaalisti ja tosi vähän heittelyitä ovispäivänkin suhteen. Kysyin lääkäriltä, että miksi silti pistokset ja irrotuspiikki yms, niin hän sanoi, että se on varmistukseksi kun syytä ei ole löytynyt lapsettomuuteen. Hän myös sanoi, että joskus ne myös "herättelee" kroppaa erilailla, jolloin raskaus alkaa sitä kautta. Mene ja tiedä, mutta toivon ainakin. :)
Ja toki nyt viimeksi kun oli kaksi munarakkulaa niin irrotuspiikki irrotti molemmat, joten mahdollisuudet paremmat. Olishan se ollut mahdollisuus, että luomusti se toinen ei olisi irronnut ollenkaan.

Mutta näin siis yksityisellä, ilmeisesti pyritään optimoimaan mahdollisuudet.

Niin ja se piti vielä sanoa, että meillä lääkäri arvioi inssin ajankohdan folliultrassa, mutta jos ovisplussa tulee ennen sovittua irrotuspiikkiajankohtaa (36-38h ennen inssiä) niin sit pitää pistää ovisplussan päälle irrotuspiikki ja varata seuraavalle päivälle inssi.
 
Muokattu viimeksi:
Okei...Hmmmm....:joyful:
Minä ovuloin kyllä luomusti mutta silloinkun luomusti vielä yritettiin, en ikinä saanu ovista tikulle.
Eli mitäs sitten jos en saa nytkään ja sen varaan jätetään? Menee koko kierto haaskuun?
 
Minäkin oon nyt paljo mietiskelly tuota irrotuspiikkiä, kun en viime kierrossa saanu ovisplussaa. Oli siis letrot käytössä ja luomukierroissa oon saanu plussia niin vähä hämmentävää o_O Ja polilta ehdotettiin että tehtäs ehkä inseminaatio jo kp12.. Ja kun meillä hoitopaikkaan matkaa yli 200km niin inssiä ei voi sopia vasta aamulla samalle päivälle. Niin ihmettelen ettei saada irrotuspiikkiä varmistamaan ovulaatio, ettei tehtäs turhia inssejä ja reissuja oysiin asti :bored:
 
Oma napa. Lähdössä huomenna vkonloppureissuun ja taistelen itseni kanssa tehdäkö rtesti vai ei :D ma tulee kaksi vkoa inssistä. Järki sanoo et odota, koska esikko näkyi testillä todella myöhään, mut tahtoisin jo tietää. Kumman helposti tää piinailu tähän asti menikin!
 
Ja taas piinaillaan. Eilen tehtiin toka inssi. Nyt ajoitus oli ainakin nappiin, kun plussasin oviksen tiistaina illalla. Siihen irroituspistos ja seuraavana päivänä inssi. Voi kun nyt tärppäis!!! Vaikuttaako muilla nuo hormonipistokset mielialoihin? Itestä tuntuu, että on normaaliakin ankeammat fiilikset.
 
Ja taas piinaillaan. Eilen tehtiin toka inssi. Nyt ajoitus oli ainakin nappiin, kun plussasin oviksen tiistaina illalla. Siihen irroituspistos ja seuraavana päivänä inssi. Voi kun nyt tärppäis!!! Vaikuttaako muilla nuo hormonipistokset mielialoihin? Itestä tuntuu, että on normaaliakin ankeammat fiilikset.

Itellä ei ole tullut gonal-F:ästä ainakaan mitään.Ankeusta esim.Ei siis oo tullut pistoksista.
 
Takaisin
Top