Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Tk!

Kuka kyselikään oireista, niin mulla ei ole ollut oikeestaan mitään oireita ennen plussaa. Tästä toisesta tajusin plussauksen jälkeen, että yleensä ennen menkkoja viikon kestävä ketutus jäi tulematta, kahvi ei oikeen maistunut (nyt maistuu taas) ja iho ei kukkinut niiko ennen menkkoja.

Mulla oli yrityksessä käytössä raskausvitamiinit ja parissa kierrossa greippimehu, mutta mehun jätin pois just ennen plussakiertoa kun en ajatellut siitä olevan hyötyä. Niin ja rasvahappoja otin ja otan edelleen purkista kun ei sitä ravinnosta saa tarpeeksi.

Olikohan joku alkioöljy (vehnän) vai mikä olikaan on sanottu auttavan limakalvoja jne.
 
Ja sieltä se tuli täti, eli kp 1 ja laskeskelin et saas nähä miten tähän kiertoon onnistuu inssi vkl takia..

Toisen asiana, paljonko teillä tapahtuu painonheittelyä kierron aikana? Silleen syö naista ku tätä painopolitiikkaa muutenki seurattava nii nää +3 kg heittelyt ei hymyilytä... :(
 
Muokattu viimeksi:
Cecily miten sulla tuli nyt jo jos kp11?? Oon pahoillani :(

Mä en oo vaa'assa käynyt pitkään aikaan, mutta turvotuksia ainakin tuntuu olevan melkein koko ajan ja se kyllä turhauttaa myös kovin. Lähinnä tukalan olon vuoksi ja töissä joku utelias on erehtynyt luulemaan jo että oon raskaana. No mitäpä muuta siihen voisi sanoa kuin mielessään että "voi kun olisinkin"...

Omasta navasta jatkaen, tässä kierrossa on kyllä ollut entistä vaikeampaa tämä piinailu. Ehkä juuri sen vuoksi, että viikon takaisesta inssistä jäi hyvä fiilis ja taisi siis herätellä toiveita onnistumisesta. Voi että miten täältä sitten taas pudotaan...! Eilen oli inhottavaa kohdun tykytystä ja nipistelyä, nyt siis dpo 6. Muistaakseni on joskus aikaisemminkin ollut, joten koitan olla miettimättä liikaa, että ne olisi muka kiinnittymiskipuja kun eikai sitä pitäisi edes tuntea. Piinailevan aika on pitkä :D
 
Oho tullu kirjoitushärötys, eli siis kp 1 nyt ja korjadin tuonne tekstiinki sen oikein :facepalm:.

Kokonaisuudessaan kierto jäi 29 päivään, nää lääkekierrot lyhyempiä ku normit ja mensut tulee jo n.12 pvää oviksen jälkee. Ja luulenpa et se ovisplussa olis tullu silloin kp15 iltana (ku sillo aamul kävin ultras sillo) ku en sit tullu testanneeks.. no näistä oppii tuleviin kiertoihin, toivottavasti.
 
Eihän sitä ihan malttanu testipäivään asti ootella vaan pari päivää ennakkoon piti taas testailla. Tuloksena tyylipuhdas nega :sad001 Eihän se toki mahotonta oo et muuttuis vielä, mut taidan kuitenki enemmän oottaa seuraavaa kiertoa, kun ei oo mitää oireen tapasiakaan missään vaiheessa ollu. Keskiviikkona virallinen testipäivä ja sen tuloksen jälkee sitte soittoa polille jatkosuunnitelmia varten.
 
Täällä ollaan omituisissa tunnelmissa. Tänään tuli kaksi viikkoa inssistä ja eilen tein nega-testin. Nyt mennään jo kiertopäivää 29. ja normaalisti mulla on ollut kierto 27 päivää. Viime kierto oli tosi lyhyt 24 päivää. Folliultrassa kun näytti siltä että munasolu ei ollut kypsynyt entiseen malliin, niin lääkäri meinas että tämä kierto on vastaavanlaisesti pidempi? Näinkö nää toimii?!?!
Reilun viikon ollut nyt menkkamaista selkäsärkyä.. Turhauttaa. Nyt jos on nega, niin koeputki-jono kutsuu :(
 
Noniin. Nyt ajatuksia ja vertaistukea? Kotiuduttiin äskön ensimmäisestä inssistä. Perjantaisen folliultran jälkeen päädyttiin siis tekemään inssi tänään ja suunniteltiin pistettäväksi Pregnyl samaan syssyyn. Perjantaina folli oli n.16mm. Tänään folli (kaksiosainen, mitä sekin tarkottaa?) edelleen paikoillaan, kokona n.17mm ja Pregnyl pistettäväksi kotona huomenna illalla. Varsinainen inseminaatio tehtiin kuitenkin tänään, miehen kuulemma erinomaisella näytteellä. Meneekö nyt ihan oikein, kun pestyt siemenet elää sen 2vrk ja Pregnyl irrottaa munasolun ymmärtääkseni 1,5vrk sisään pistosta...?
 
hmpp Mulla luomukierrossa kävi usein noin, että välillä tuli lyhyempi kierto ja vastaavasti seuraavalla kerralla pidempi - lääkärikin sanoi, että noin usein käy. Toivotaan kuitenkin, että kyse ei olisi vaan pitkästä kierrosta <3

Henta, oon joskus lukenut joltain palstalta tuosta Pregnylin "jälkipistämisestä", mutta ei se oikein munkaan järkeen käy - tosin tällä ko kirjoittajalla oli alkanut raskaus siitä. Mutta lääkäri en ole, joten pitäisi varmaan luottaa siihen, että ammattilaiset tietää? Mulle lääkäri sanoi, että pestyt simpat ei pärjää niin hyvin kuin alkuperäinen tavara... Itse sitä kanssa jäin miettimään viime kerralla kun jossain lukee, että keskimäärin vain 8-12 tuntia, että kyllä se oviksen ajoittaminen on aika kriittistä tollasilla luvuilla. Mun lääkäri puhui max vuorokaudesta. Taitaa olla monia arvioita tuostakin...

Noiden pyörittelystä menee itsellä pää sekaisin kun kukaan ei tarjoa tarkkaa tietoa, joten koitetaan mahdollisimman rennosti odotella piinaviikot :) Tsemppiä!
 
Voiko olla mahdollista että olisi oireita jo 5 dpo? On ollut tosi kumma olo palelua, päänsärkyä ja tänään on ollut vatsa ihan sekaisin ja kauhea kuvotus. Varmaan joku perus vatsaflunssa, mutta niin sitä heti kuvittelee :D
 
Henta mulla ei oo vielä itellä kokemusta, mutta eilen luin paljon eri foorumeilta keskusteluja insseistä, niin vaihtelee kyllä paljon tuo että millon pregnyl pistetään. Kuulostaa silti että sulle ois aika myöhään annettu laitettavaksi. Ootko ite tikuttanu ovulaatiota?

Letrot vedetty kp3-7, huomenna kp10 ja ultra omassa tk:ssa :) Oysissa vähän jo miettivät perjantaille inssiä, vähä jännittää onko kehittyny minkäänlaisia folleja. Tiputtelu jatkuu vieläki, jotenki tuntuu ettei tuolla nyt kaikki oo ok, toivottavasti tääki kierto ei mee hukkaan :shifty:
 
Triana, mekin asioimme Oyssissa. Joten tällä lailla lasketaan täällä. [emoji1] Pitää vaan nyt luottaa että lääkärit tietävät mitä tekevät.
 
Henta mulle ei kai oo tulossa pregnyliä, eivät ainakaan vielä oo puhuneet siitä mitään :/ Haluaisin sen varalta kun ei kuitenkaan kallis ole.
 
Tämmöinen päivä täällä.. Su alkoi kovat alavatsakivut oikealla ja tänään löytyi ultrassa munasarjasta joku möntti. Kohdusta löytyi myös joku pussukka, mutta lääkäri ei juurikaan antanut toivoa, että siellä kunnollinen raskaus olisi. Loppuviikosta kontrolli et onko alkanut häviämään itsekseen. Miten hajalla ihminen voi olla..
 
Triana, meillekin Pregnyl määrättiin vasta ultran yhteydessä. Alun alkain siitä ei puhuttu mitään. [emoji4] Minäkin sen halusin, kun ovulaatiota en ikinä ole syystä tai toisesta tikulle saanut vaikka kaikesta päätelle ovuloin joka kuukausi. Mekin saimme sen varalta, jotta voidaan varmoja olla ja yhdynnät+inseminaatio oikiaan väliin kohdentaa. Ja nyt ne laskivat sen sitten näin. [emoji2] Että inseminaatio ensin ja sitten vasta Pregnyl. Mistä te Triana kuljette Oyssissa, jos ultra omassa tk:ssa?

Eikä Hemmis...[emoji52] Voimia kovasti.
 
Henta meillä on Oysiin yli 200km matkaa, kaupunkia en viitsi sanoa jos täällä tuttuja sattuu lueskelee :grin Mut soitan siis huomenna Oysiin ultran jälkeen niin katotaan mitä siellä sanotaan. Mä oon luomukierroissa saanu ovisplussia mut eihän se takaa sitä että ovis oikeesti tapahtuis.. Viime kierrossa oli letrot enkä saanu selvää plussaa, eivät kuitenkaa nostanu annostusta eikä puhunu pregnylistä mitään.. Tuntuu että menee kiertoja koko ajan hukkaan ja ku ihan just puoltoista vuotta yritetty niin ei huvittais enää tuhlata aikaa :meh: Toivottavasti teillä meni kaikki nappiin ja parin viikon päästä tulee muhkea plussa r-testiin :wink

Hemmis voi ei, jaksamisia sinulle!
 
Takaisin
Top