Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on inssin jälkeen kans nippailua ja sellasta outoa paineentunnetta vatsalla. Lisäks sit on näitä mun päänsisäisiä: pahoinvointia, kylmä/kuuma vaihtelua, hirvee pissahätä koko ajan, päänsärkyä ja väsymystä.. Ota näistä selvää [emoji21] ite oon diagnosoinu ne psyykkisiks oireiks...

Tsemppiä MuuMuu, toivottavasti tärppää <3
 
Oho.. Oottelin seuraavaa inssiä jonnekin ens viikon alkupuolelle. Joku mikälie ajatus vaan tuli eilen illalla päähän, et jos kuitenkin alkais sitä ovista testailee ajoissa (meillä ei siis oo mitään lääkeitä käytössä,vaan luomukiertoon tehään). Melkonen ylläri olikin,kun testi aamulla töitten jälkeen hymyili ilosesti. Se oiskin sitte meidän kolmas inssi huomenna eessä :)

Edelliset on ollu kp 15 ja 16. Nyt mennään kp 10. Tosin kun kävin miettimään, ni olihan tossa jouluna polin kiinni ollessa yks välikierto, missä se plussa oli jo kp 9. Jokatoinen kuu kierto on näköjään muodostumassa tosi lyhyeks ja jokatoinen menee miun normaalin kierron mukaan.. Outoa!! Miettin vaan, et kun ei noissa pidemmissäkään kierroissa follit oo mitään jättiläisiä ollu, ni mites näin lyhyessä sitte..? Huomennahan tuo selviää, mut ei jotenkin oo hirveesti luottoa..

Voipi huomenna taas vähän väsyttää, kun nukkumaan ei ehi. Töistä kotiin, hierojalle, mies kyytiin ja polille, pari tuntia odotusta ja inssiin. Kahelta on siis inssi. Kolmen jälkeen sitte ehtii oikeesti kotiin ja sitte voikin seuraavan viikon nukua, kun on talviloma. Kerrankin just oikeeseen aikaan..
 
Mä olin tänään aamupäivällä taas ultrassa ja munasolu 17mm. Päätettiin, että pistetään illalla Pregnyl ja aamulla sitten inssiin. Annoin munasolun kasvaa vielä päivän ajan ja illalla tein vielä ovistestin varmuuden vuoksi. Ei positiivista, joten pistin (tai puoliso pisti) Pregnylin. Kierron päivä 16/17 ainakin viittasi siihen, että munasolu pitäisi olla kypsä. Ainakin kun vertaa siihen, miten mulla ennen on mennyt. Pregnyl laitettiin siksi, että ovis tapahtuisi tod. näk. lauantaina ja vkl klinikka on kiinni.

Vähän on lannistunut olo jo valmiiksi, mutta toivotaan nyt parasta kumminkin

Minkä kokoisia teidän munasolut ovat olleet, kun olette pistäneet Pregnylin?

Muuten kun puoliso pisti, niin pisti jotenkin tosi kovaa. Ruiskun mäntä oli vähän jäykkä ja sitä painaessaan ei huomannut kuinka neula/ruisku vaan upposi syvemmälle. No sillä hetkellä ei naurattanut, mut heti jälkeen päin kyllä :wink

Nasukalle tsemppiä inssiin!

MuuMuu Kaikenlaisia oireita on ollut, vaikka ei nyt mitenkään hirveästi. Juuri tuota nippailua ja paineentunnetta. En tiedä, kuinka tosia ovat vai eivät. Minusta tuntuu, että mieli kehittää kaikenlaista, kun toivoo niin paljon. Mutta tsemppimieltä sulle myös :Heartred
 
Kadonnut: Kiitos paljon! <3 Paineentunnetta täälläkin runsaasti, ja kohta sit varmaan ne pahoinvoinnit yms "keksityt" oireet alkaa.

Kissankäpälä: Itelläni oli nyt tässä kierrossa yli 18mm munasolu kohdun limakalvo yli 7mm, viime kierrossa (mentiin siis yhdynnöillä) 18mm munasolu, mutta kohdun limakalvo vain 5,3mm. Meillä minä pistän Pregnylin itse, ja minulle neuvottiinkin, että kannattaa pistää se Pregnyl mahdollisimman hitaasti, niin sattuu vähemmän. :) Viime kerta sattui enemmän, kuin toissakerta, johtuiskohan siitä, että pistin tässä kierrossa ekaa kertaa Gonalia, niin vatsan alue arkana pistämisistä?
 
Ei menny ihan niinku Strömsössä.. Pitkän ultraamisen, vääntelyn, kääntelyn ja painelun jälkeen löyty mahdollisesti hataria todisteita ovulaatiosta. Siis pienen pieni tippa nestettä. Jos se on ollu ovis, ni tapahtunu jo eilen. Aikataulullisesti oltiin siis ihan rajamailla, mut kun kerran paikalla oltiin, ni tokihan koitettiin tilaisuus hyödyntää.

Mikä lie perjantai melkein 13 päivä vaivas inssissäkin. Eipä oo aiemmilla kerroilla tuntunu oikein miltään. Nyt sitte katetri sattu (ei vaan nipistänny)ihan kunnolla. Ei jääny kyllä muiltakaan se säpsähdys huomaamatta, kun sen 15 senttiä taisin hypätä ilmaan..

Yhtään ei mieltä kohota jo ennestään pienestä simppojen määrästä pudotus alle puoleen edellisestä tällä kertaa. 3,2 miljoonaa kaveria. Nyt pitäis joukossa olla joku superuimari.. Ei siis hirveen hyvät saati luottavaiset tunnelmat. Mielessä lähinnä ajatus, et tän päivän ois voinu käyttää paremminkin. Alan tässä pikkuhiljaa kääntää ajatuksia seuraavaan yritykseen
 
Kävin tänään inssissä ja munasolu oli nyt 18mm. Pregnyl pistetty siis eilen ja munasolu oli vielä paikoillaan, kuten ilmeisesti kuuluukin. Lääkäri totesi, että kyllä se sieltä lähtee, kun pistos on laitettu.

Inssi meni kivuttomasti tällä kertaa. Olen oppinut tietoisesti rentouttamaan lantionpohjalihaksia. Ne ovat mulla aika vahvat ja kerran meni inssissä 45 min ja piti itkeä loppumetreillä. Sen jälkeen olen tehnyt tietoista rentouttamista ja se auttaa kyllä. Pitää koko ajan ajatella, ettei saa puristaa vasten sitä rautaa (tutkimusvälinettä). Ekassa inssissä en osannut rentouttaa ja meni sellaiseen kramppiin koko alakerta, ettei paremmasta väliä.

Heti inssin jälkeen tuntui jotain nippailuja ja sitten ei mitään loppupäivänä. Iski taas lievä epätoivo, että taasko negatiivinen, mutta ei tässä auta nyt kuin odotella. Lääkäri kuitenkin sanoi, että limakalvo oli hyvä, juuri kierron päiviä vastaava ja kaikki muukin kohdallaan. Nyt vain riippuu siitä, millaiset arvan tässä kierrossa sain.

Nasukka Onpa ikävä kuulla, että tämä päivä ei ollut ihan parhaimmasta päästä. Tuollaiset päivät meinaa lannistaa, mutta on vain ajateltava, että eteenpäin elävän mieli. Hyvä, kun pääsitte kuitenkin yrittämään ja toivotaan parasta!
 
Niin kai se pitäis yrittää ajatella, että toivoa on. Mahollisuus on häviävän pieni, mut tietty olemassa. Eikä tarvii yksin piinailla.. Tsemppiä ja stressivapaita päiviä siis jokaiselle!
 
Ilmoittaudun mukaan inssiläisiin [emoji4]
Historiaa: yritystä takana kohta kolme vuotta ja selittämättömiä tapauksia ollaan mieheni kanssa. Hoidoissa naikkarilla. Lääkkeinä inssikierroissa aina Gonal-f + Ovitrelle + Luget.
Eka inssi: gonal 50IU. Meinas kehittyä kolme follia, joista inssipäiväksi onneks kasvoi vain kaksi (16mm ja 18mm) Nega.
Toka inssi: gonal annos tiputettu 37.5IU. Yks folli 20mm. Nega.
Kolmas inssiyritys: gonal 37.5IU. Yks folli 18.9mm. Ovis osu viikonlopulle joten inssiä ei tehty.. Nega

Neljäs inssikierto alkamassa ja koska folliultran kp10 osuis lauantaille ni pistely alkaakin jo kp4 (muissa kerroissa aina kp5) ja gonal annosta nostetaan 50IU. Riskinä tietty, että kehittyy liian monta follia.. ja vielä kun piikittelykin alkaa jo kp4 ni vähän mietityttää, että miten käy. Folliultra siis kp9 eli ens perjantaina.

Välillä meinaa usko loppua, mutta ei auta kuin yrittää [emoji4]
 
Tervetuloa Ahma porukkaan!
Meillä kanssa hoidot Naistenklinikalla ja samat lääkitykset hoitojen suhteen. Kolmatta inssikertaa odotellessa...
 
Kiitos hmpp! Välillä mietityttää toi lääkeiden tunkeminen kehoon, kun oma hormonitoiminta verikokeiden ym ja omien tuntemusten mukaan ihan kunnossa. Ja aukiolotutkimuksessakin kaikki kunnossa. Samoin miehellä simpat hyvää luokkaa ja niitä on reilusti.
Ei vissiin vaan oo osunut planeetat kohdilleen..
 
Samaa minäkin miettinyt, että onko ne pistokset yms. välttämättömiä kun "se puoli" tutkimuksien mukaan ok. No mutta nyt on vaan luotettava lääkäriin ja katsottava jos tästä toivottu lopputulos tulisi. Kohta pitäisi pistää Pregnyl ja tiistaille ajoitettu inssi. Vähän jänskättää! :)
 
Täällä pärähti piinaviikko numero 2 käyntiin, jotenkin vaan niin "negaolo". Ei osaa selittää tarkemmin, että mistä johtuu. Noh, viikon päästä ollaankin sitten viisaampia.
 
Tervetuloa uusille ja Tsemppiä MuuMuu:lle +kaikille muillekin piinailuun! Kohta liityn itsekin piinailijoiden joukkoon. Juuri ultrasta tulin ja folli 21mm. :) Tänään pistän irrotuspiikin. Jänskättää!

Mekin käydään Naistenklinikalla. Yksityisellä kävin ensin, mutta koska syksyllä ei tapahtunut mitään edistystä niin pyysin lähetteen naistenklinikalle. Lähetteestä kului alle 2kk kun saatiin ensimmäinen aika. Huonopuoli tuolla on kun aikoja ei pysty itse päättämään ja usein vastaanotto hieman myöhässä, mutta hoitoon ja palveluun olen ollut muuten tyytyväinen.
 
Noniin, mömmöt sisällä ja piinailu alkakoon :D Eka inssikokemus oli ihan OK, eikä sattunut (olin kyllä ottanut buranaa ennakkoon varmuuden vuoksi). Loppulasku kylläkin kirpaisi :/

Vähän lääkäri jäi pohtimaan kohdun limakalvon paksuutta kun ei se nytkään ollut kuin jotain 6mm. Mutta sanoi kyllä, että ei välttämättä vaikuta mihinkään kun ei ole tarkkaa ohjetta mitä sen optimaalisimmillaan pitäisi olla (muuta kuin, että ei liian ohut eikä liian paksu...). Onko teidän lekurit sanoneet mitään tuosta asiasta aikaisemmin? Mun lekuri jäi pohtimaan, että olisko mahdollista, että kierukan jälkeen elimistö ei olisi palautunut "ennalleen" (kierukan poisotosta jo 1,5v.)...

Tsemppiä Niiskuneidille inssiin ja jaksamista kanssa muillekin piinaajille! Pitäisi varmaan alkaa tekemään jotain järkevää nyt ettei tule liikaa mietittyä tätä asiaa... :)
 
MuuMuu Mullakin on ihan negaolo... Olin inssissä siis viime perjantaina. Mutta jotenkin vaan tuntuu siltä, ettei tärppää. Meille annettin jo tietopaketti koeputkihedelmöityksistä. Tämän jälkeen vielä yksi inssi, jos ei nyt tärppää. '

Tervetuloa uusille!
 
Valkoinen Orkidea: En osaa sen tarkemmin sanoo limakalvon paksuudesta, et mikä on hyvä tai riittävä, mut meille sanottiin et tärkeintä on et se on triple-rakenteinen. Toki varmaan jotkuu rajat tossa paksuudessa silti olemassa...? Meillä on ollu kuulemma erittäin hyvä kaikilla kolmella kerralla (8.1mm, 8.9mm ja 9mm).
Ei kai toi 6mm kovin huono voi olla, jos ei siihen enempää takerruttu..

Tsemppiä piinailuun ja sopivasti tekemistä, et on muutakin ajateltavaa.. Kummasti asia pyörii mielessä täälläkin, vaikkein mitään odotuksia oo onnistumisen suhteen.. Silti se mitä jos ehkä sittenkin ajatus nostaa välillä päätään
 
Itse pistin juuri sen gonapeptylin, ja katsotaan, onko vaikutusta. Vaikkakin negaolo onkin, niin koko päivän juilinut mahaa, mutta taitaa olla pelkkää menkkajomottelua.. Noh viikon päästä ollaan viisaampia.

Tuosta limakalvon paksuudesta: toissakierrossa (yhdynnöillä, follikkeli "väärällä" puolella, eli oikealla) limakalvon paksuus kuulemma hyvä, 8,9mm, vime kierrossa (yhdynnöillä, follikkeli "oikealla" puolella, eli vasemmalla) limakalvo kuulemma liian ohut, 5,2mm, johon lääkäri sanoi, ettei kannata liikaa toiveita laittaa.. Tässä kierrossa (inssi, follikkkeli "oikealla" puolella, eli vasemmalla) limakalvo kuulemma hyvä. Kysyttäessä kertoi, että yli 7mm, en tiedä tarkalleen, että kuinka paksu.
 
Mulla inssipäivinä limis ollut 10.8mm ja 11.5mm. Menkatkin kyllä aina tosi runsaat eli johtuu varmaan tosta limakalvon paksuudesta..
täällä kolmas gonal-pistopäivä takana ja nippailuja tuntuu molemmin puolin. Pelkään pahoin, että liikaa folleja kasvamassa Mutta sehän nähdään perjantaina, että mikä on tilanne.
 
Otin eilen irrotuspistokset ja aamulla tikutin plussaa ovulaatio testillä. Huomenna olisi sitten inseminaatio aika. Olin aamulla huolissani ehtiikö huomenna vielä, mutta klinikalta kerrottiin, että yleensä tehdäänkin seuraavana päivänä. Voiko tämä olla kuitenkin liian myöhään???

Mitä teille on ohjeistettu yhdynnästä inseminaation alla. Kannattaako luomuna lisätä mahdollisuuksia vai heikentääkö liikaa siittiöitä inssiä ajatellen?

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa neuvoa!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top