Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ahkera pupuilu vähensi ekan inssin simppamäärän tosi pieneksi. Tokaan inssiin pidätystä inssiä edeltävä vuorokausi ja pesun jälkeinen simppamäärä kymmenkertaistu. Eli me joudutaan himmailemaan ainakin inssiä edeltävä päivä.
 
Otin eilen irrotuspistokset ja aamulla tikutin plussaa ovulaatio testillä. Huomenna olisi sitten inseminaatio aika. Olin aamulla huolissani ehtiikö huomenna vielä, mutta klinikalta kerrottiin, että yleensä tehdäänkin seuraavana päivänä. Voiko tämä olla kuitenkin liian myöhään???

Mitä teille on ohjeistettu yhdynnästä inseminaation alla. Kannattaako luomuna lisätä mahdollisuuksia vai heikentääkö liikaa siittiöitä inssiä ajatellen?

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa neuvoa!

Tii u, meille ainakin neuvottiin ettei pariin-kolmeen päivään ennen inssiä kannata yrittää luomuna. Säästellään inssiä varten. Inssin jälkeen kehoitettiin sitten luomuilemaan, niin lisää mahdollisuutta :)
 
Tii u: Meille sanottiin, että varoaikaa olisi hyvä olla 3-5 vuorokautta. Mies kun meni inssipäivänä näytettä antamaan, niin olivan kuulemma siellä motkottaneet, kun meillä oli 6 päivää varoaikaa. Lääkäri taas ei nähnyt ongelmaa, kun siittiöiden määrä pesun jälkeen (siis mitä minulle ruiskutettiin) oli 10,42 milj. Eli mieluummin pidättäytykää se vähintään kolme päivää. :) meillä sitten lääkärin määräyksestä yhdyntöjä tukena samana iltana, seuraavana ja sitä seuraavana päivänä.
 
Hei kaikille!
Uusi yrittäjä ilmoittautuu:) Taustastani sen verran, että olemme yrittäneet raskautua reilun parin vuoden ajan. Meillä epäonni johtunee siitä, että minulta on operoitu useita kertoja kohdunkaulaa ja siittiöt eivät ilmeisesti pääse kohdunkaulasta ylös. Lisäksi vaikeat laskeumat ovat siittiöiden tiellä. Minulla ja miehelläni on yksi yhteinen lapsi.

Meillä on juuri aloitettu hoidot ja ensimmäinen folliultra oli eilen kp10. Se oli niin turhauttava reissu. Lääkäri olikin nyt eri kuin muilla käynneillä ja jotenkin heti kun näin hänet, minulle tuli huono fiilis. Lääkäri ultrasi ja totesi, että kummassakin munasarjassa on 11mm kokoiset follit, joista toinen vaikutti johtofollilta. Limakalvo oli 4mm paksuinen. Olin syönyt letroja kp 3-7. Hän kysyi olenko seuraillut aiemmin ovulaatioitani, kerroin seuranneeni sen ajan kun yritystä on ollutkin, eli reilu pari vuotta ja ovulaatio on plussaa yleensä kp17-18, pari kertaa ollut kp 16. Hän totesi heti, että luovutaan nyt tässä kierrossa inseminaatiosta kun se kuulemma osuisi nyt viikonlopulle!! Minä tivasin että mitä hittoa hän sekoilee, kun kiertoni on aina 32-33 ja minun laskuopin mukaan ovulaatio plussaisi vasta aikaisintaa ma-ti, eli ajoitus olisi täydellinen. Hän vain totesi että ymmärtää pettymykseni. Yritin vielä oikaista, mutta ei siitä tullut mitään. Hän siis laski että ovulaationi ajoittuisi viikonlopulle, jotka olisivat kp 14-15, eikä näin ole koskaan tapahtunut aiemminkaan ollut. Aiempi lapsemme sai myös alkunsa niin, että ovulaatio oli plussaa kp17.

Lähdin itkien pois, mutta onneksi sain kasattua itseni ja soitin polin sairaanhoitajalle ja selitin että mielestäni lääkärin laskenta ei nyt mennyt kohdilleen. Sain kuin sainkin uuden ultra ajan nyt perjantaille, joka on kp13. Katsotaan miten käy. Toivon, että paikalla olisi nyt se lääkäri joka on ollut aiemmillakin kerroilla. Hitto kun tuntui että tuo eilinen käynti sai mun mielen aivan pirstaleiksi vaikka sainkin uuden ajan.
 
Hei,
Ihan uutena uskaltauduin nyt viestiä laittamaan.
Meillä on mieheni kanssa yritystä takana 2,5 vuotta.
Nyt vihdoin, seuraavasta kierrostani aloitetaan inseminaatiohoito. Haluaisiko kertoa minulle tarkemmin itse operaatiosta?
 
Sarahe olipas ikävä kokemus :(

Ja uusille tervetuloa mukaan!

Täällä itse ollut 1,5viikon hiljaiseloa, kun veti se nega silloin mielen vähän matalaksi. Nyt tänään kp10 oli kuitenkin folliultra ja siellä oli jo 2cm. Huomenna sitten inssi. Tänään illalla ja huomenna aamulla vielä ovistestiä ja jos ei plussaa tule, niin Pregnyl sitten myöskin huomenna. :)
 
Henta: Itse inseminaatio on todella nopea. Itsellä kestänyt n. 5minuuttia koko käynti. Eikä ole koskaan sattunut. Ja meillä yhteensä inssejä takana esikoisen ajoilta jo 5 (sai siis alkunsa viidennestä ja on nyt 1v) ja nyt tokaa yritetään ja huomenna neljäs inssi tältä erää. :) Eikä koskaan ole ollut otse inseminaatiosta huonoa kokemusta.
 
Henta, aikalailla sama kuin jenniksellä :) vähemmän sitä inssissä tuntee mitä tapahtuu kuin papa-kokeessa. Nopea toimitus. Meillä esikoisesta muutama inssi alla ja nyt kierros kaksi menossa, jossa viime keväältä kaksi negainssiä. Yhdessä inssissä pieni nipistys kun piti kohdunnapukasta ottaa kiinno jotta saivat tavaran paremmin perille, siinä kaikki tuntemukset :)
 
Huojentavaa kuulla, että kivuton toimitus. Vaikka toisaalta, sama se miltä tässä vaiheessa tuntuu. Olen vain äärettömän onnellinen, että asia etenee nyt viimein meillä. Melkonen epätoivo ehtinyt tässä jos tulla.
Täytyy sanoa, että olen myös yllättynyt siitä miten vauhdilla päästään 'tosi toimiin'. Helmikuun alussa kävimme ensikäynnillä, jossa todettiin kaiken mahdollisen olevan kummallakin kunnossa ja jo seuraavasta kierrosta inseminaatio operoituna. Nytkun malttaisi pistää vielä jäitä hattuun ja muistaa, ettei se sieltäkään automaattisesti heti tärppää.
 
Jenniksen kanssa jännätään toivottavasti yhtäaikaa. Perjantaiksi varattu folliultra ja silloin pregnyl+inssi nro 2 tai sit vaan inssi, jos huomenna näyttää lh-testi plussaa [emoji41]

Huh pää täynnä räkää. Mitenköhä vaikuttaa onnistumiseen et on vähä flunssassa? Kääk...
 
Ei vaikuta flunssa onnistumiseen, tsemppiä :)

Mä piinaan ens viikkoon menkkojen alkua, jotta saisi uä-ajan voidakseen ruveta syömään clomeja. Sopivasti toiselta mantereelta saa soitella aikaa :D
 
Lähdetään, tai pitäisi lähteä, eka päivä Nykiin ja toka pv oletettavasti menkat, joilloin soitto Naikkarille. Eivät anna ns lupaa aloittaa clomeja jos ei saa uä-aikaa :)
 
Tervetuloa kaikille uusille, ja tsemppiä piinailuun kaikille. <3 Ite täällä oon kauheessa v*tutuksessa koko ajan, joka itsellä kielii lähestyvistä menkoista.. Äh. Ainoa eroavaisuus normaaliin on ummetus ja juilintaa alavatsassa, mutta tokkopa se mitään on. Noh katse kohti seuraavaa kiertoa ja toivotaan, että silloin olisi tähdet ja planeetat kohdillaan.. Ja toivotaan, että follikkeli kehittyis tuonne vasemmalle, se kun on pelkkää arpapeliä. :( Jotenkin silti apeus valtaa mielen, ja surettaa koko ajan tämän v*tutuksen lisäksi.
 
Mulla kans täällä apeus ja epätoivo. Soitin husin teratologiseen tietopalveluun pregnylin ja imetyksen yhteydestä ja sain vastaukseksi, että jos se piikki pistetään ni pitäis olla viikko imettämättä :(

Taas jauhettiin samaa, et imetys voi olla este raskautumiselle ja lässynlää. Kyllähän mä sen tiedän, mut entäs jos en saiskaa enää toista lasta ja lopettaisin tän tavallaan "turhaan"... Mul on niin ristiriitainen olo ja sellanen, et oon iha idiootti kun en vaan lopeta. Mutku toinen on nii pieni vielä, vasta 1,5v :'(

Täytyy toivoa ja rukoilla, et ovis tapahtuis itestään vielä tänään ja tikku näyttäis plussaa aamulla. Muuten en oikee tiedä, mitä tekisin...
 
Tsempit kaikille!
Kadonnut: Mä jouduin lopettamaan imetyksen, kun alettiin yrittää tätä toista. Ja pieni oli silloin 11kk. Tosin mulla oli myös niin paha nokkosrokko, että ne lääkkeet esti myös imetyksen. :/ Tiedän siis miltä susta tuntuu! Voimia!

Mulla oli tänään inssi. Tuntuu, että tällä kertaa koko satsi valui heti ulos!!! Myös ensimmäisen kerran näin paljon verenvuotoa inssin jälkeen. Ei siis kovin suuria toiveita :(
 
En ole jaksanut koko tätä ketjua lukea, mutta kuinka monella tästä ketjusta on aikaisempaa taustaa inseminaation onnistumisesta?:happy: Meille on nyt alkuun ajateltu kolmea inseminaatio kertaa ennen seuraavaan hoitomuotoon siirtymistä. Kuinkakohan lie tödennäköistä on, että näiltä kerroilta tärppäisi? Pidetäänkö inseminaatio kertojen välissä ns.välikiertoja?
 
Jennis: kiitos<3 tsemppiä, jospa vaan kuvittelet et valus ulos. Kyllä nyt tärppää, lippu korkeelle!

Kävin pitkässä suihkussa ja nyt ahmin jätskiä. Iski taas joku voimapuuska, et kyllä nää asiat järjestyy!!! Yhtä vuoristorataa tää tunneskaala :-D

Henta: meidän esikoinen tärppäsi tokasta inssistä. Myös ekasta inssistä plussasin, mut se meni kesken.. Nyt toista lasta yritetään, inssi nro 2 toivottavasti huomenna :-) meillä oli ekan kanssa tietty välikierto silloin, kun keskenmenon jälkeen piti odottaa et tulee seuraavat menkat taas. Muuten ei olla ajateltu välikiertoja pitää. Toki jos monta kertaa tehdään, voi välikierto olla paikallaan että saa ite huilata eikä mieti vaan koska ovis/plussa/menkat..
 
Kadonnut kiitos tsempeistä! <3

Onko täällä muuten (Helsingin) Fertinovassa käyviä itsellisiä naisia tai naispareja? Jos on, niin mitä teille on sanottu tehtävien inssien määrästä? Tai siis onko sanottu, että kuinka monta max tekevät? :) Esikoista tehtäessä ymmärsin, että tekevät sen verran kuin itse halutaan. Mutta tänään lääkäri puhui jotain kuudesta inssistä ja jäi häiritsemään :/
 
Takaisin
Top