Hei kaikille!
Uusi yrittäjä ilmoittautuu:) Taustastani sen verran, että olemme yrittäneet raskautua reilun parin vuoden ajan. Meillä epäonni johtunee siitä, että minulta on operoitu useita kertoja kohdunkaulaa ja siittiöt eivät ilmeisesti pääse kohdunkaulasta ylös. Lisäksi vaikeat laskeumat ovat siittiöiden tiellä. Minulla ja miehelläni on yksi yhteinen lapsi.
Meillä on juuri aloitettu hoidot ja ensimmäinen folliultra oli eilen kp10. Se oli niin turhauttava reissu. Lääkäri olikin nyt eri kuin muilla käynneillä ja jotenkin heti kun näin hänet, minulle tuli huono fiilis. Lääkäri ultrasi ja totesi, että kummassakin munasarjassa on 11mm kokoiset follit, joista toinen vaikutti johtofollilta. Limakalvo oli 4mm paksuinen. Olin syönyt letroja kp 3-7. Hän kysyi olenko seuraillut aiemmin ovulaatioitani, kerroin seuranneeni sen ajan kun yritystä on ollutkin, eli reilu pari vuotta ja ovulaatio on plussaa yleensä kp17-18, pari kertaa ollut kp 16. Hän totesi heti, että luovutaan nyt tässä kierrossa inseminaatiosta kun se kuulemma osuisi nyt viikonlopulle!! Minä tivasin että mitä hittoa hän sekoilee, kun kiertoni on aina 32-33 ja minun laskuopin mukaan ovulaatio plussaisi vasta aikaisintaa ma-ti, eli ajoitus olisi täydellinen. Hän vain totesi että ymmärtää pettymykseni. Yritin vielä oikaista, mutta ei siitä tullut mitään. Hän siis laski että ovulaationi ajoittuisi viikonlopulle, jotka olisivat kp 14-15, eikä näin ole koskaan tapahtunut aiemminkaan ollut. Aiempi lapsemme sai myös alkunsa niin, että ovulaatio oli plussaa kp17.
Lähdin itkien pois, mutta onneksi sain kasattua itseni ja soitin polin sairaanhoitajalle ja selitin että mielestäni lääkärin laskenta ei nyt mennyt kohdilleen. Sain kuin sainkin uuden ultra ajan nyt perjantaille, joka on kp13. Katsotaan miten käy. Toivon, että paikalla olisi nyt se lääkäri joka on ollut aiemmillakin kerroilla. Hitto kun tuntui että tuo eilinen käynti sai mun mielen aivan pirstaleiksi vaikka sainkin uuden ajan.