Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Henta meillä esikoinen tärppäsi viidennellä inssillä ja sitä ennen varhainen km kolmannesta inssistä. Nyt tokaa yritetään ja tänään oli neljäs inssi. :)
 
Me tehtiin esikoinen (turun) Fertinovalla ja mulla ainakin oli sellanen mielikuva, et niin monta tehdään ku ite halutaan.. Nyt lääkäri on puhunu kolmesta ja sit imetyksen loputtua jatketaan.
 
Kiitos kadonnut pikaisesta vastauksesta! Mulla myös oli semmoinen mielikuva, että niin paljon kuin otse halutaan! :) Toivottavasti tärppää ennen kuin on se 6 täynnä ja ei tarvitsis miettiä mitään muita vaihtoehtoja :)
 
Hirveää tämä piinaava odotus ekan inssin jälkeen! Kun ei uskalla toivoa, mutta kuitenkin laskee jo päässään laskettua aikaa jos nyt tärppäs...
 
Uusille tervetuloa! Ja kaikille piinailijoille jaksamisia..

Viikko inssistä ja vaikkei mahiksia oikeestaa oo, ni kummasti taas löytyy jänniä tuntemuksia. Väkisin hiipii mieleen, et jos se nyt kuitenkin ois tärppi käyny, kun en (mukamas) yhtään mieti, stressaa, oota ja toivo.. Samoja nippailuita, väsymystä ja päänsärkyjä ollu edellisilläkin kerroilla, mut jos ne tällä kertaa tarkottaiskin jotain muuta, kun lähestyviä menkkoja..
 
Huh ei tehty inssiä vielä! Munasolu vasta 13-14mm eli ootellaan vielä vklp yli että kasvaa ja sitten inssi ma tai ti :) oon niin julmetun helpottunut!!!

Tsemppiö kaikille ja mukavaa viikonloppua <3
 
Tänään oli uusinta ultra, jonka sain viime tiistain ultran + lääkärin sekoilun vuoksi. Huh, onneksi soitin polille silloin takaisin, kun olin niin varma että nyt kaikki ei mennyt putkeen. En vaan vieläkää ymmärrä miten se lääkäri oli niin sekaisin viime tiistaina. Noh, tänään oli siis uusi ultra ja onneksi oli nyt eri lääkäri kuin viimeksi. Hän oli ihmeissään koko hommasta ja ihmetteli myös, että mitähän se lääkäri on viime kerralla oikein ajatellut ja sanoi että hyvä kun otin yhteyttä uudelleen. Lääkäri kuunteli nyt minua ja ultrassa kaikki oli hyvällä mallilla ja eikä tosiaan ovulaatiosta ollut vielä merkkiäkään. Kertomani, kierronpituus, aiemmat ovulaatiot ja follejen sekä limakalvon paksuus täsmäsi siihen että ovulaatio olisi luvassa aikaisintaan maanataina. Ultrassa näkyi kaksi hyvää follia kooltaan n. 13mm ja limakalvo oli nyt 7.5, elikkä inseminaatio tehdään maanantaina ja jos munasolu ei ole irronnut, laitetaan irrotuspiikki. Olipa hilkulla, että menee tämä hyvä kierto hukkaan yhden sekopään takia. Innolla odotan maanantaita ja toimenpidettä :)
 
Täällä folliultra takana kolmanteen inssiin (kp9): molemmilla puolin toimintaa, munikset 14mm & 15mm. Lisäksi näkyi joku yli 30mm pallura, jota lääkäri epäili edellisen kierron jäänteiksi. Tuon monsteripallon takia joudun tikuttelemaan ovista, jos se onkin yksi kypsyneistä muniksista. Jos plussailen ennen sunnuntaita niin inssiä ei tehdä. Jos plussaan su niin tiistaiksi suunniteltu inssi aikaistuu maanantaille. Mutta toivotaan, että menee suunnitellun mukaan ja ovitrelle su iltana ja inssi ti.
Lääkäri vielä totesi, että tämän yrityskerran jälkeen ivf jonoon, joka on 6kk...
 
Toivottavasti Sarahen inssi tuottaisi toivotun tuloksen! :)

Ja MuuMuu tuuthan sitten kertomaan tuloksen! Pidän peukkuja!!! :) :)
 
Ai kauhee!!! Nyt oli pakko tulla kertomaan. Kirjoitin äskeistä kommenttia tietokoneella. Olen jo jonkin aikaa miettinyt, että pitäisi käydä näöntarkastuksessa. Aina vaan olen asiaa onnistunut lykkäämään.
Julkaisin tuon edellisen viestin hymiöineen. Luulin lisänneeni hymiön, jolla peukku pystyssä. Julkaisun jälkeen aloin katsomaan tarkemmin... Sehän näytti jotain ihan muuta sormea!!! :eek::eek::eek: APUA!!

Anteeksi, jos joku ehti tämän näkemään. Varaan näöntarkastusajan.:grin:grin:grin
 
Täällä kanssa piinailut alkaa todella piinata :D Inssin jälkeen oli ihan sellainen fiilis, että ei tämä kuitenkaan tuota tulosta (ehkä itsesuojelua) ja lisäksi takerruin siihen, että ei se limakalvokaan varmasti ollut riittävän paksu.

No nyt kun siitä on mennyt muutama päivä, niin alkaa hiipimään ajatukset, että entäpä jos? Oon kovasti yrittänyt keskittyä kaikkeen muuhun, mutta tämä odottaminen on vain niin tuskaisaa! Miten ihmeessä sitä jaksaa pari viikkoa vielä odottaa... :(

Tsemppiä niille nyt, joilla ratkaisunhetket lähellä. Pidän peukut pystyssä [emoji106]
 
Eipä tarvinnu näköjään piinailla lähellekään testipäivään asti.. Ihan ihmeellisen nopee kierto muutenkin, inssi kp 11 ja nyt alko sitte menkat dpo 11, eli ihan järkyttävän lyhyt 22 päivän kierto. Menee edelleen ihmeellisellä rytmillä, et joka toinen on tällee lyhyt, edelliset oli 33, 23,ja 32 päivää. Ei tarvii kuulemma olla huolissaan, ihan normaalia, vaikkakin harvinaista, et on näin isot erot ja näin lyhyet nää lyhyet kierrot. Ei toki ollu niitä odotuksia onnistumisesta tässä kierrossa, mut harmittaa silti. Nyt taas laskemaan päiviä ja kohti seuraavaa yritystä. Parempaa onnea muille piinailijoille, josko edes jollekin sieltä plussa ilmestyis.. :) Tai vaikka kaikille:joyful:
 
Nasukkalle tsemppihali <3

Mä täällä oottelen aina vaan ovulaatiota.. Testailtu jo viikon eikä vieläkään. Perjantaina folli 13-14mm ja kyllähän sen ovulaation pitäs ny tapahtuu pikkuhiljaa. No huome illalla ois tarkotus lähtee reissuu ja soitin klinikalle, jos ei plussaa huomenna ni sit ois taas vaihtoehtona pregnyl+inssi. Miksei nyt mikään tunnu sujuvan? Tuntuu, et oma kroppa pettää mut :(
 
Heippis. Uutena liityn porukan jatkoksi kun kaipaan jotain kanavaa jossa purkaa asiaa ja saada tietoa. Lyhyenä taustat; poika syntyny 2008, tulin 1,5v yrityksen jälkeen luomusti raskaaksi, seuraavaan kiertoon olisi tehty inssi. Nyt eri mies, ehkäisy pois 5/2014 ja ei tärppiä. Vihdoin tutkimuksiin 3/2016, tällöin löytyi Pco ja iso kysta vasemmasta munasarjasta josta seuranta 6/16 ja todettiin endometrioosikystaksi. Laihduttelin ja vihdoin 12/16 alettiin clomit, ekassa kierrossa 1 pilleri päivässä 3 päivänä, ei vaikutusta. Toiseen kiertoon tuplattiin annos. Saatiin follikkeli mutta myös endokysta nauttinut saamastaan hormoonista ja alkanut tuleman kokoa ja muutoksia ja tästä syystä menossa 6.3 inssisuunnitteluun ja jos ei auta niin syksyllä sitten ivf edessä. Olo on aika epämääräisen tyhjä, mitä tulossa ja ehtiikö tuo endo ennen meitä. Menkat alkoi tänään, en tiedä joko tähän kiertoon lähdetään kokeilemaan. Clomeja pitää jatkaa mutta onko odotettavissa muitakin lääkkeitä? Vähän hämillään olevin terkuin:Ceci
 
Takaisin
Top