inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juupasjaapas, oli pakko tykätä tosta sun tekstistä, hyvä ulosanti sulla :D
Mä luulen että 3 inssiä on aika normi, voithan ite tuoda ilmi klinikalla että haluat edetä nopeasti IVFään. Mulla niitä inssejä tehdään yhteensä 5 siksi koska oon raskautunut kahdesta.
Tsemppiä kuitenkin tulevaan inssiin, toivotaan ihmettä!

Kiitos kaikille osaaottaville ja uudemmille :)
Mun mies on ollut mukana joka kerta lääkärikäynnillä ja senkin uhalla et saa pomonsa haukut niskaansa. Ihana mies! Mut joo tänään oli sitten joo 3. kierron toka ultra, ja gonal f se taas alkaa lauantaista decan rinnalla. Mies kyseli lääkäriltä sitä josko olisi aika ivf tän jälkeen mikäli ei tärppää, niin vastaus oli et kyllä se onnistuu, MUTTA ei kannattaisi vielä lyödä hanskoja tiskiin iui:n osalta, sillä hän kokeneena on nähnyt niitäkin pareja, joilla tärpännyt vasta 4. tai 5. kerrasta. Ymmärsi kyllä hyvin tunteemme, ja tarkoittaakin vain meidän parastamme. Kun sitten jos ei ivf:kään onnistu, niin se on sitten sillä selvä. Eli kyllä me kuitenkin katsotaan kaikki kortit - eipähän sitten kukaan voi ainakaan moittia yrityksen puutteesta.
Matkustin muuten just piikkeineni Hollannista Viroon, ja pikkasen mietitytti mites ne tarkastuksessa kattoo, mutta ei tullut yhtään mitään sanomista saati kyselyä, olin vaan pakannut kaikki tarvittavat decat ja gonalit ihan niiden omissa pakkauksissa isohkoon käsilaukkuun ja sillee ne meni sulavasti. Positiivinen yllätys. Mulle kun tää oli eka kerta näillä 'lasteilla'. :D Tsempit kaikille!

DB: Onhan sekin tietty mielessä käynyt jospa ois niinpäin....... Kyllähän sitä tässä tulee heräteltyä vaikka mitä toiveita. Tissit jokapäiväsessä puristelussa onko kipeät :D

Kävin eilen meidän "viimeisessä" inssissä. Miehen tavara oli parempaa kuin viimeksi ja lääkäri ennusti limoista oviksen olevan käsillä. Toivotaan että nyt olis tähdet siinä asennossa että tämä onnistuisi.
Tää yksityisen lääkäri oli sitä mieltä että vielä ei kannattaisi siirtyä IVF:ään, meillä on kuitenkin ainut ongelma se etten mä ovuloi ilman hormoneja. Täytyy vielä kysyä julkiselta että eikö vielä kokeiltais (jos tämä ei siis tärppää), en itekään ole kovin innokas siirtymään sinne IVF-jonoon. Kysyin myöskin inssin hintaa yksityisellä ja se oli yhdellä ultrauksella reilu 300€. Tosin nytkin piti ultrata kahdesti että helposti se hinta sitten nousee. En oo kuitenkaan valmis luovuttamaan.
No, jos pääsen dpo 13 ettei menkat ole alkanut niin alan virittelemään toivoa. Haha, viimeksikin oli niin varmoja raskausoireita =D Toi pregnyl niitä kuitenkin tekee.

Mites Nimeeeikeksitty? Ootko jo testannut?

DB: En oo vielä testannu. Aattelin kiltisti odottaa alkaako menkat keskiviikkona (mulla aikalailla ollut aina 14pv oviksesta menkkojen alku) että sitten vasta.. Tänään on nippaillu jonkin verran ja flunssanen olo ollut kolmisen päivää. Tiedä näistä sitten. Päätä särkenyt kans muutaman päivän mutta sitä mulla on kyllä muutenkin. Tisseissä ei tuntemuksia :D Lekuri sano että 21päivä tehdä raskaustesti jollei menkat oo alkanu. Eikös toi Pregnylkin saata näkyä plussana testissä jos liian aikasin tekee..?

No nyt se viesti läks liian alkasin. Peukut pystyssä sulle jotta tärppäis!!

Peukut pystyyn, Nimeeeikeksitty, että plussa tulis!

Miten Eltsi?

Tuokin on jännä, jos suositellaan jatkamaan inssejä, jos on ovulaatiohäiriö. Eihän se inssi siihen häiriöön vaikuta, eikö sen pitäis toimia parhiaten niillä, joiden miehellä on simpoissa ongelmia. Mut DB teillä kuitenkin on se toiminut? Se on tietty hyvä, mutta uteliaisuudesta kysyn, onko sulle koskaan lääkäri perustellut inssien tekemistä? Hoitojutut on niin hämäriä...

Täällä siis ma folliultra ja luultavasti ti inssi, jos menee niin kuin edellisissä kierroissa.

Ai niin, pregnyl näkyy testeissä max. 12 pvää, jos annos on se 5000.. jotain, mikä se mittayksikkö onkaan. Inssissä se on ymmärtääkseni yleensä ton suuruinen. Joillakin se saattaa tosin näkyä vain muutamia päiviä, on yksilöllistä, miten hormoni poistuu kehosta.

Mulla myös ovishäikkää ja Naikkarilla ekaan kiertoon suunniteltiin kuutta inssiä. Pikku-ukko sai alkunsa toisesta.
Mä kyllä ymmärrän tuon inssin jos ovis saadaan aikaseksi lääkkeillä :) se on huomattavasti halvempi, yksinkertaisempi ja nopeampi keino kuin ivf.

Mutta miksi ei käytetä pelkästään ovulaation induktiota eli hormoneja varmistamaan ovis ja irrotuspiikkiä? Miksi inssi?
Siis tiiän, että inssejä tehdään aina ja joka paikassa, oli lapsettomuuden syy lähestulkoon mikä vaan, mutta tää nyt vaan rupesi tyhmää mietityttämään :)

Siis varmaan siksi se inssi että olis ne parhaat siittiöt siellä oikeeseen aikaan paikalla. Mutta oon miettiny myös tota että miksi ei tehdä pelkkää ovulaation induktiota, ei oo koskaan ollu siitä puhetta.

Negan testasin perjantaina, dpo 14. Nyt odottelen vaan menkkoja, jotta ensimmäinen inssikierto starttaisi. Kp 27/25 ja ilman lääkkeitä, kun tämä kierto mennään niin venyä voi vaikka mihin :( huoh.

Hyvä keskustelua inssistä. Meillä miehen tavara priimaa, mutta mulla pco-tyyppiset munasarjat ja luomusti ovuloin vain pari kertaa vuodessa. Miksi inssi? Miksei vaan lääkkeitä mulle peliin? Naikkarilla sanottiinkin, et meidän tapauksessa voidaan tehdä jopa 6 inssiä.. :o TK:lla ja DB:llä hyviä pointteja!

Onko kukaan käyttänyt ovitrelleä irrotuspiikkimä?

Täällä on menossa kp15 terolut-clomifen-gonalf hoitokiertoa. Huomenna olisi toinen ultraus tähän kiertoon. Viimeksi kp12 useampikin alle 10mm mutta ei varsinaista johtofollikkelia.

Minulla on pco ja diabetes. Kuukautusia ei ole tullut sitten sen jälkeen ku 16 täytin. Yritetty herätellä 3vuoden terolut-kuurilla tuloksetta, edes 25kg laihdutus ei auttanut. Aikaisemmin vuonna 2013 alkoi ekat hoidot ja 4. inseminaatio (terolut-clomifen-gonalf-lugasteron)toi pojan 12/14 sektiolla, syksyksi oli aika ivf-hoitoon. Ekalla kerralla kypsyteltiin 2kk ja viimeisellä kerralla 6pvä.
Lähete uusiin hoitoihin 4/16 ja hoidot alkoi 8/16. Eka hoitokierto keskeytettiin kp21 kohalla kun ei follikkelit kasvanut mutta kohdun limakalvo kasvoi jo liikaakin että siihen kiinnittyisi mikään.

Tää piinailu on kyllä tuskaa!! Nyt menossa bpo 9 ja tekis niin mieli testata vaikka oon luvannu itelleni että perjantaihin odotan.
Meille ei oo sanottu mitään jatkosta, että kuinka monta inssiä voidaan tehdä ja että kauan saadaan julkisella käydä. Missä vaiheessa muilla on otettu nää asiat puheeks?

Tänään oli folliultra. Vasemmalla oli 14mm folli ja oikealla oli vielä isompi jo kypsän oloinen folli. Odotellaan inssin kanssa ylihuomiseen, että limakalvo kerkeäisi vielä vähän paksuuntua ja että se toinenkin folli ehtisi mukaan ja ois isompi mahdollisuus onnistua. :)

Täällä piinaillaan ja odotetaan menkkojen alkua, menkkamaisia tuntemuksia ollu eilisestä.. Vähä vetää mielen matalaksi..

Tsemppiä piinailuun. On tää ollu kyllä yhtä tuskaa..

Takaisin