inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tietääkö kukaan voidaanko inssi tehdä vaikka ois kipeenä? Mulla huomenna ultra ja perjantaille ois suunniteltu inssi, mut nyt teen kuolemaa sängyssä kun iski joku tappoflunssa päälle :(

Moikka! Täällä valvotaan hereillä lukien muiden kokemuksia ja päätin sitten kirjautua mukaan. Maanantaina tehtiin aukiolotutkimus jossa molemmat puolet hienosti auki sekä folliultra jossa näkyi 18mm folli ja 8.1mm paksuus kohdussa. Tänään keskiviikkona tehtiin eka inssi johon folli oli ottanut loppukirin ja kasvanut kokoon 26.7mm! Kohdunseinämä 9mm eli hyvin siltä kannalta. Hieman mietityttää nyt kuitenkin kun tosiaan tänään tehtiin se inssi ja pregnyl sit sen perään.... Itse olisin mielummin laittanut pregnylin etukäteen.. lekuri oli kyllä sitä mieltä follista että siellä kohta irrotaan kun ton kokoinen oli. Nyt sitten saa jännittää pari viikkoa ainakin. Siittiöitä 9milj joista yli 50% hyvin liikkuvia. Vuoden verran kokeiltu raskautta aina kun mahdollista tuloksetta. Ehkä näin tärppäisi paremmin. Ja tosiaan syön myös letrozolia 5pvnä vuotopäivistä.

Nimeeeikeksitty: tervetuloa mukaan! Sullahan on ollut oikein jättifolli siellä, oliko se lääkärin mielestä ok? Täällä on paljon keskusteltu mikä on follille sopiva koko hedelmöittymiseen, itellä on tärpännyt follin ollessa 18mm. Voihan tuo olla aika yksilöllistä. Toivotaan että te tarttitte vaan vähän potkua raskautumiseen ja nyt sitten tärppäis :) Tosta pregnylistä sen verran että mun ekassa inssissä pregnyl pistettiin ehkä kaks tuntia ennen inssiä, ja siitä inssistähän meille syntyi poika.

Omanapa: Sitä eilen mietittiin ukon kanssa että lähetäänkö molemmat maanantaina klinikalle jos inssi tehäänkin samantien kun aika kauas tuo folliultra mun mielestä menee. Ja meiltä on tosiaan niin pitkä matka että ei viittis turhaan ajella. Muutenkin tuntuu että ois kiva kun mentäis yhessä, eilenkin meinas matkalla itkettää pelkästään se ajatus että jos tää viimenen ei onnistu...

DB: lekuri oli vaan kovin innoissaan tuosta follista ja sanoi toisaan sen irtoavan hetkenä minä hyvänsä. Tiistaiaamuna ovis oli vielä nega mut illalla jo plussa ja sit keskiviikkona tosi vahva plus jolloin inssi tehtiin. Toivotaan nyt et tärppäis. :D Harvinaistahan se taitaa olla että ekalla kerralla tärppäis mut toivoahan aina voi.

Tervetuloa mukaan Nimeeeikeksitty! Hienon kokoinen folli sulla!

Vauvaton, kaksoset ois tännekin tervetulleet. Samalla periaatteella "kunhan tulee"!! Tsemppiä inssiin!

Juu oli kyllä melkoisen kokoinen folli :D Miten te oikein kestätte tätä odotteluaikaa.... Mä oon nyt jo ihan hermoromahduksen partaalla.. Kämppä puunattu, vaatteet käyty läpi ja heitetty menee turhat, pyykit pesty, harkitsen ikkunoiden pesua. Ja nyt on vasta eka päivä inssin jälkeen!! :D

Mulle ei sanonu minkä kokosia on, vaikka kysyin. Se vaan käänsi sitä näyttöö muhun päin ja sano että katso nyt itsekkin.
Just pistin pregnylin, jotenkin ei olotila mikään paras ja sinne jäi ilmakupla...

Täällä mennään taas kp3 jo. Decat aloitettu kolmannelle kierrolle ja pistää ihan vihaksi kun tuntuu ettei näistä insseistä ole mihinkään muuhun kuin aikaa hukkaamaan. Tänään just täytin 36v ja todenteolla tunnen että ivf olisi saatava kehiin pikapikaa. En siis tod jaksa enää uskoa näihin hoitokertoihin, varsinkin kun niitä seuraavat menkat on niin järkyttävät ja kivuliaat, johtuen tietty myös siitä, et kohdun limakalvo on niin vahva ja paksu ja sitte joutuu repee rytinällä :( Siksipä yksi lääkäreistäkin suosittelisi 3:n inssin jälkeen ivf. Kun mulla tosiaan kuulemma on se limakalvo niin hyvä. *Huokaus*

Suvetar: Tää on niin tätä. Harmittelen sinunkin puolesta. Toivotaan parempaa lykkyä aina eteenpäin!

TsemppiHalit meille jokaiselle!

Mikähän näissä insseissä oikein on , kun saavat mun oman keltsun toimimaan niin hyvin? Tähänkään kiertoon en saanut ollenkaan lugeja.

N, piinapäivät on hanurista, ei niitä taho kestääkään.
Vauvaton: meillä ukko sano edellisen inssin jälkeen että tulis nyt samantien kaks ettei tarvis enää tehä lapsia. Mulle piisais se yksi vauva, jos me se saadaan niin en hittovie ala kolmatta enää yrittää.
BT: Sullakaan ei ole enää ikä puolellas, ehkä ihan järkevää puhaltaa peli poikki kolmen inssin jälkeen ja siityä ivfään. Mullakin on näitten inssikiertojen jälkeen paljon normaalia kivuliaammat menkat.

Omanapa: nyt taas tuntee että menopur vaikuttaa, iki-ihana turvotus on täällä taas! Yritin houkutella miestä lemmenpuuhiin mutta oli liian väsynyt, mä yritän vaan pitää sperman tuoreena!

Tervetuloa uusille :)

BT, voi harmi kun ei sullakaan tärpännyt :( mulla on saman verran ikävuosia ja on semmonen olo, että tiimalasissa valuu hiekka koko ajan.. ei siis yhtään lasta meillä, kaksi epäonnista raskautta.

Tosiaan tuo irrotuspiikki tuntuu tekevän runsaat ja kipeät menkat, tai ainaki sellaset oli viimeks..nyt oottelen vielä uuden kierron alkua.

Tsempit kaikille!

Onko teijän miehet ollu mukana inssissä? Mä teen just lähtöö kotoo ja toi ilmotti nyt ettei aio tulla mukaan, on aamulla käyny hoitaan oman hommansa.
Nyt jännittää kyllä tosi paljon.....

Kamalaa kun valmiiksi runsaat ja kivuliaat menkat, pelottaa jos toi piikki voi vielä pahentaa niitä niin minen pääse sängystä ylös... Mullei Letrozol tai Pregnyl oo aiheuttanut mitään oireita otto/pistoaikana. Onko piikistä tullut muille vielä jälkikäteen joitakin oireita?

Niin ja pesin ne ikkunatkin.... :D

Vauvaton, mies oli mukana ekassa inssissä, mut meillä on tosiaan se 90km klinikalle niin jos mies käy aamulla hoitaan oman osuutensa niin ei oo järkee lähtee iltapäivällä enää mun mukaan. Hyvin se menee yksin, sehän on tosi nopee toimenpide.

Meillä on mies ollut aina mukana. Meidän klinikalla inssi tehdään tunnin sisällä näytteen annosta, joten ollaan käyty siinä välissä yhdessä kahvilla.

Vauvaton meillä mies ei ole ollut inssissä mukana. On ollut aina töissä, käyny tosiaan vaan aamulla viemässä näytteen labraan. Jos ei aina ois sattunu aamuvuoro miehelle, niin ois varmaan tullukki.

En tiiä nyt sitten kun viimenen inssi tulee ei ens vaan seuraavalla viikolla ja nyt on muutettu kauemmas sairaalasta, niin voiko enää antaa näytettä kotona ja viedä vaan labraan. Vai pitääkö käydä siellä antamassa näyte.

Folliultra siis maanantaina 17. Päivä. Tänään kp 1 ja viimeinen ja neljäs inssikierto

Meilläkään ei ollut töiden takia mukana ensimmäisessä inssissä. Mutta seuraavaan saa kyllä luvan järjestää työnsä niin et pääsee :D Vaikka eihän se paha juttu ole ollenkaan toimenpiteenä, mut olishan tuo kiva kertoa lapselle, että isä on ollut paikalla sinua "tehdessä" ;)

Takaisin