inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään käyty taas folliultrassa eikä mitään ollu tapahtunut. Yksi 9-10mm jossa vielä väliseinä mutta mahdollinen kasvava. Gonal annosta nostettiin ja uus ultra perjantaina. Lääkärin kanssa ihmeteltiin mun kehoa ku ei ole lääkkeillä vaikutusta ja viimeksi 2vuotta sitten saatiin tulos pienimmällä annostuksella parissa päivässä.

Meille ei oo puhuttu mitään jatkosta. Katsotaan eka inssi ku viimeksikin saatiin sillä 4. positiivinen tulos.

Mä en tiå jäikö meillä sen takia noi asiat käsittelemättä kun lähdettiin niin nopeesti liikkeelle. Eka käynti oli siinä vaiheessa kiertoo että jo seuraavana päivänä alotin letrot. Viimeks kysyin lääkäriltä niistä aukiolotutkimuksista ja endojutuista ni se ihmetteli et miks niistä ei oo ollu mitään puhetta.

Joskus mamisku, tervetuloa joukkoon :) Onpa tympeä tilanne sulla! Toivottavasti löytyis vielä joku keino, jolla munasarjat rupeaisi kunnolla pelittämään.

Vauvattomalle tsempit piinailuun!

Joku kirjoitti letrojen oireista. Mun mielestä ne vaikuttaa myös mielialaan, vaikka tietenkään aina ei tiiä, mikä johtuu mistäkin. Mutta jos on esim. e-pillereistä saanut aiemmin mielialaoireita, varmaan aika herkästi näistäkin saa.

Omanapailua: Ei tuu inssiä tähän kiertoon. Vasemmalla melkein kolmen sentin follikkelikysta ja jotain aivan minejä (alle 10 millin) folleja lisäksi. Eli ovuloimaton kierto.

Keskusteltiin lääkärin kanssa, kannattaako kolmas inssi tehdä sitten tätä seuraavaan kiertoon vai mentäiskö suoraan ivf-jonoon. Lääkäri sanoi, että kummin vaan voidaan tehdä. Sanoin, että juttelen miehen kanssa. Ivf-jono on onneksi tällä hetkellä vaan kolme kuukautta.
Jotenkin tuntuu siltä, että pitäiskö jättää nuo tehottomammat hoidot sikseen ja siirtyä jo seuraavaan.. Vois ne inssiin menevät 120 euroa käyttää jo ivf:ään. Äh, en tiiä.

Tervetuloa uusille!

Suvetar, harmi ettette päässeet inssiin. Ootteko jo miettinyt jatkoa?

Sabetti, kaksosia vaan peliin ;)

Unohdin muuten Eltsi pahoitella negasta :( On kyllä kumma, ettei täällä kukaan plussaa. Montako meitä on juttelemassa eikä kukaan oo vielä saanut tärppiä inssillä?

Me nyt mennään vielä siihen kolmanteen inssiin tämän jälkeisessä kierrossa, jos se nyt ylipäätään onnistuu. Mulle tuli melkosena yllärinä tuo eilinen tilanne, en ollu jotenkin yhtään osannut valmistautua tollaseen, kun letroilla vaste on ollut hyvä. Näköjään mihin vaan saa varautua. Ja mitä todennäköisemmin tää kierto venyy ovuloimattomuuden takia, sitten taas saa jännätä, onko ovis arkipäivänä :(

Mulla muuten saattoi tässä kierrossa jäädä yksi letro ottamatta.. en nimittäin yhtenä päivänä muistanut varmasti, olinko ottanut enkä uskaltanut varalta ottaa toista, koska vaste on ollu niin tehokas - tupla-annos ei ois ollu välttämättä hyvä juttu. Se tietenkin saattoi vaikuttaa negatiivisesti koko hommaan.

Ainoa syy sille, ettei mennä suoraan ivf-jonoon, on se, että halutaan pitkittää raskaampaan hoitorumbaan siirtymistä. Toivotaan vielä sitä ihmettä.

Plussatuulia teille :)

Voi juupasjaapas! Onpas inhottava tilanne ja pelle hoitsu! Jos se luomuplussa ois erittäin mahdollinen, niin tuskin sitä inssiä ois ees suunnitteilla! Tsemppiä!

Oon ihmetelly samaa, et miks kukaan täällä ei plussaa.. Surkiaa.. :O

Mulla on taas maailman oudointa oireilua ennen menkkoja! Normaalia on se, et molemmat rinnat on hellinä hetken aikaa illalla rintsikoista vapauduttuaan. Nyt epänormaalia on se, et vasen on niinku normaalisti, mut oikea on tosi hellä, jopa kipeä, jotain muhkuraa tuntuu myös. En usko et se on mitään vakavaa, koska muhkurat häviää yön aikana ja kipu helpottaa, mut hellä se on vielä aamulla. Ja raskaana tuskin luomusti olen, ku seksiä oli vasta kp15 ja aukkarissa tehdyn ultran mukaan ovis olis ollu kp12-13. No, jos siellä on ollu joku myöhäisherännäinen! :D Tuskin.

En tiiä. Hulluksi kai tässä tulee! Onneksi on torstaina sille psyk.sh:lle aika selvittämään ajatuksia!

Tervetuloa uusille!
Juupasjaapas, tsemppiä, varmasti hajottaa tollanen käytös klinikalla...
Liljatar, jospa oiskin raskausoire :D tsemppiä kuitenkin psyk. sh-käynnille, toivottavasti ajatukset selkenee!
Suvetar, voi kökkö!

Omanapa: sain hiivan oviksen aikaan, lääkitsin canestenilla ja nyt alkaa helpottaa. Tänään dpo4, en jaksa uskoa plussaan. Tänä vuonna kerkiää vielä yhteen inssiin...

Juupasjaapas oikeesti??? V mitä pskaa. Harmittaa kyllä sun puolesta! Miten voi olla noin että jos oot laskenu että osuu viikonlopulle, niin silti ei suunnitella järkevästi!
Ja ymmärrän täysin ton ärsytyksen noihin luomuplussa kommentteihin! Argh

Mulla on särähtäny pari kertaa ikävästi korvaan klinikalla kun hoitaja tai lääkäri on sanonu että soitat sitten KUN kuukautiset alkaa, oon sanonu että toivottavasti ei ala. Yleensä ne kuitenkin sanoo että JOS alkaa.

Eilisestä illasta asti ollu ihan hirvee olo, alaselkää särkee ja mahassa sellanen menkkamainen jomotus. Huono olo ja kylmä/kuuma koko ajan. Kuitenkin vasta viikon päästä odottelen menkkoja saapuvaksi, mut ei oo kyl yhtään sellanen olokaan et ois tärpänny...

Ei kyllä nyt tunnu kellään oikeen menevän putkeen nää hommat. Meillä kyllä aivan mahtava lekuri, tosi tsemppaava osaa esittää ne ei niin hyvät jutukin sillain ettei niistä iske ressiä. Hoitajat myös todella mukavia.
Täällä ei ole vielä menkat alkanu, oloja ollu sunnuntaista asti. kp30menossa (27-30). En uskalla vieläkään tehdä testiä. Odottelen kiltisti kun niin menkkamaiset vatsanolot, eiköhän ne sieltä ala pian..

Oli pakko testata, puhdas nega :(
Silti ihan hirvee olo. Oksettaa, vituttaa ja maha on ku ilmapallo. Vielä en odota menkkaoireita mut nää on kyllä sellaset että kauhulla odotan mitä tuleman pitää...

Meil on kyl ihanat hoitajat Taysis. Eivät turhaa vala toivoo vaan elävät mukana ja aina ovat valmiita puhumaan vaikka olisi jonoakin. Viimeks oli lääkärin kanssa kiva jutella tästä omasta tilanteesta kuinka itse en odota sitä plussaa tikkuu vaan niitä kuukautisia mitä ei tule kuin lääkkeiden avulla. On aina sit oikeasti ylläri ku plussa tulee ku lääkkeet aiheuttaa oireet niin ei voi olotilaankaan luottaa. Näin ainakin viime kerralla oli. Oon tällänen maalaisjärkinen, joka ei jaksa odottaa ja tutkia oireita ku ekasta mistä pettymys oli suuri ja piti pitää tauko ja miettiä miten hoidoista selviää selväjärkisenä. Meillä viel minä olen se jolla on ongelmia lisääntymisessä.

Viimeksi oli lääkäri sitä mieltä että jos ei ole perjantaina follit kasvanut niin tämäkin hoitokierto keskeytetään ja aletaan miettiä muita keinoja ku ei toisellakaan kertaa onnistu vaikka lääkemäärät tuplattiin ekaan hoitokiertoon nähden ja painot sekä muut lääkkeet pysyny melkein samoina siitä ku viimeks onnistui. Olivat pari vuotta sitten ihmeissään mun kans ja ovat nytkin. Kai se on pyydettävä aika ivf-jonoon niin onnistuu kuten viimeksikin.

Täällä ei menkkoja oo kuulunu joten tein testin; siihen tuli haalea toinen viiva!!!! Mä oon ihan sekaisin. Pitää hakea lisää testejä toivoa sen vahvistumista! Herätessään oli sellainen olo ettei siellä mitään ole, ja kun lekuri käski tänään sen testin tehdä niin tehdään se nyt pois mieli maassa muutenkin jo. Pääsi kyllä ihan täysin yllättämään! Vihdoin ensimmäistä kertaa elämässäni sain siihe tikkuun jotakin muutakin kun yhden viivan!

Takaisin