inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo onhan se ihmeellistä. Lääkäri siis tarkemmin sanoen imaisi kaksi follia pois ja tuhoon. Kun ei vielä ole ivf ajankohtaista niin näin meni. Multa kysyttiin et miten haluan, joko pidetään paussi inssin kanssa tai sitten poistetaan ylimääräiset. Mulla kuulemma niin hyvä tuotanto lääkkeiden avulla, ettei riskiä voi ottaa. Mä sitten päätin rautaisena valita mielummin hetken helvetillisen kivun kuin odottaa taas lisää ja tuhlata yksi mahdollisuus.
Asutaan muuten täällä Hollannissa ja olen kyllä tyytyväinen hoitohenkilökuntaan, osaavat asiansa ja ovat myös ystävällisiä ja huomaavaisia sekä heittävät huumoriakin taidokkaasti jopa muutoin kipeistä asioista. Että siinä mielessä olen hyvilläni jotta voin täälläpäin Eurooppaa olla osaavissa käsissä vauvahaaveineni :wink

Ihmettelin kanssa että enpä ole koskaan kuullu että inssin yhteydessä toimittais noin, mutta sehän selvis kun et ole hoidossa Suomessa. Tosi hieno juttu ettei tarvinu odottaa! :)

Niin - ja kiitokset kaikille tsempeistä!

Sabetti - hauskaa sinänsä, mutta yksi kolmesta lääkäristä kertoi, että he ovat osittain kouluttautuneet Helsingissä :)

Tuossa hoidossa erilaista on myös se, että iui saatetaan normaalisti jatkaa jopa 6. kertaan asti ennen ivf:n siirtymistä. Mutta meille yksi lääkäreistä kyllä jo mainitsi puhuvansa kollegoille, että jos ei mulla 3:stakaan vielä tärppää, siirryttäisiin ivf. Toivoisin sitä todella itsekin siinä tapauksessa. Nähtäväksi jää, kuten kaikki muukin näissä yrityksissä.

Oho, aika erikoinen käynti BT:llä. Hyvä kuitenkin, ettei tarvinnut odottaa :) taitaa eri maissa olla muutenkin aika isoja eroja lapseettomuushoidoissa.

Juupasjaapas, huomenna on testipäivä ja kohta kipasen apteekkiin ostamaan testin valmiiksi. :) voi kun ei haluais pettyä!

Mä varmaan lauantaina testailen kun ollaan molemmat miehenkaa kotona. Mietin että pitäiskö käydä ostaan kunnon testejä kun kotoo löytyy vaan kiinatestejä, serkku testas huvikseen sellasella kun oli jo viikkoja yli 30 ja se oli puhdas nega :) Eli ei oo varmaan kauheen luotettavia.

Täällä yleinen käytäntö on että kolme inssiä ja sit ivf jonoon. Jonossa sit neljäs inssi.
Meillä siis Tää neljäs ja viimeinen tulossa seuraavaan kiertoon. Varmaan jos haluaa, voi toivoa enempi inssejä, en tiedä.

Vauvaton voihan se viivan vahvistuminen liittyä siihenkin että se hgc on korkeimmillaan vain rv.17-20 asti ja alkaa sitten laskemaan. Mutta oudolta kuullostaa että puhdas nega... pregcheckin marketti testit ainakin mun mielestä hyviä. Joskus antanu virheellistä haamua, mutta harvoin.

Plussatuulia testaajille! :)

Pitikin mennä testaamaan jo eikä edes aamupissasta, apteekin omaan tuli viivanpaikka. Voi surku, piti sitten mieli mennä pahoittamaan ennen töihin menoa! :(

Yks Inssi vielä jäljellä ja jos siitäkään ei onnista niin sen jälkeen sit icsi hoitoihin. Mitenhän tässä mieli kestää psyykkisesti! No turha kai sitä on miettiä kun ei oo menkatkaan vielä tullut, menkkamaisia kipuja kyllä on mut ne johtuu kyllä lugeista!

Harmi juttu Miicu!

Mä olen tänään tuntenut vihlaisua kohdun seudulla. Nää piinapäivät on typeriä kun joka hiivatin oiretta ylitulkitsee. Kyllähän se varmasti on kiinnittymiskipua.... Tai sitten ei. Mieskin jo kyseli että onko mitään oloja kun inssistä tulee nyt viikko.

Tsempit testailijoille ja onnea!

Miicu: Mä niiiin tiedän tunteen!

Mulla nyt toka päivä tokan inssin jälkeen ja suht normaali olo ollut, mitä nyt lievää väsymystä ja sitten se, että rinnat kipeytynyt, mutta sehän johtunee tietty irroituspiikistä ja sitäkautta oviksesta. Vaan ekan inssin jälkeen ne kipeytyi vasta viikon päästä. Mut eipä näistä voi mitään ajatella ei suuntaan ei toiseenkaan. Mulla ollut myös mukavasti jotenkin seesteinen ja yllättävän rauhallinen mieli, sanoin miehellekin että kumma kun ei enää yhtään stressaa :) Taisi tulla viime kiekalla piinailtua koko hoidon edestä :P Jotta nyt sitten hiljaa hyvä tulee.

viivanpaikkaa taas pukkaa. annan vaan olla nyt testaamisen ja odottelen menkkoja saapuvaksi! :(

Muokattu viimeksi:
Meillä tehdään inssi tänään. Mulla on jotenkin tosi huono fiilis. Folli löydettiin vasta hirveen etsimisen jälkeen ja oli jo 19 mm. Oikea puoli, joka kipuilee, oli tyhjä. Limakalvo ihan ok mutta huonompi kuin normaalisti. Vajaa 8 mm. Sen lisäksi tosiaan tänään on vasta kp 8 eli hurjan aikaista. Jahka mennään sisään uudelleen niin täytyy jutella vielä lääkärin kanssa, josko ens kiertoon yritettäisiin kasvattaa jarrun kanssa ja venyttäisi siten ovista pidemmälle. En tiiä.

Niin on ja parempaa onnea teille muille piinailijoille! Välikierto siis tulossa nyt ja ens kuussa alkaa uudestaan rumba. Tässä on jo niin henkisesti loppu ja töissä tosi rankkaa niin en tiedä mitä tässä nyt pitäis tehdä, oliskohan saikun paikka kun yöunet menneet kokonaan. Oon siis ite hoitotyössä ja palvelutalossa töissä muistisairaiden osastolla, vähällä henkilökunnalla mennään päivästä toiseen. Tuntuu että on pakko saada vähän levätä kun yhden päivän vapaat ei todellakaan riitä palautumiseen! :|

Takaisin