inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liljatar: mahatauti? Mä en luota pahoinvointiin oireena enää, mulla oli ekan inssin jälkeen just etovaa oloa ja negahan se oli.

Mä en luota mihinkään oireisiin :D kierto josta eka raskaus alkoi, oli täysin normaali menkkaoireineen ja plussa pärähti tikkuun vasta kun menkat oli viikon myöhässä.

Täällä kp 26, menkkoja odotellessa ja sitten soittamaan aikaa Jorviin tähystykseen.

Tsemppiä :)

Juupasjaapas, klinikoilla yleensä ohjeistetaan niin, että kp 1 lasketaan siitä, kun alkaa kunnon punainen, verinen vuoto. Vuodon määrä ei niinkään ole oleellinen vaan laatu. Jos alkaa klo 18 jälkeen niin kp 1 on seuraava päivä.

Täällä dpo 11. Itkuherkkyys on itellä tullut nyt oireena mut en tiedä johtuuko vaan lugeista, ja sit alakerta märkänä koko ajan. :D Tissit kipeenä, mut niin ne on aina ovulaatiosta menkkoihin asti. Keho sanoo että olis tärpännyt mut järki pistää vastaan. Vielä olis muutama päivä odoteltava, ellen sorru aikaisemmin testaamaan. :@

Mulla yleensä jo tässä vaiheesaa kiertoo rinnat tosi arkana, mutta nyt ei oo. Sellasta menkkamaista jomotusta mahassa ja alaselässä, kupliminen mahassa on jo loppunu.
Ja oon huomannu et alakerta on kyl koko ajan märkänä, mut sekin on mulla yleensä ihan normaalia ennen menkkoja.
Jotenkin nyt yrittää olla keksimättä oireita mut silti niitä vaan tulee tai sit ne on pään sisällä.

Tänään oli inssi. Eilisen lääkärin kans sovittiin, ettei pregnylia pistetä tällä kertaa, no, eri lääkäri tänään oli sitä mieltä, ettei folli olekaan niin iso ja käski kotona pistää sen. Nyt oon oottanu miestä kotiin, koska en halua pistää yksin ja oon suoraan sanottuna vähän paineessa pistämisen kans. Tuntuu vaan niin turhalta, että pregnyl pistetään nyt vasta, onkohan siitä edes mitään hyötyä..epäilen. Jotenkin lääkäreiden touhu klinikalla ei herätä luottamusta.

Ilahduin kovasti, että miehen näyte oli nyt pesun jälkeen parempi kuin viimeksi: siittiöitä oli moninkertainen määrä ja eteenpäin liikkuvia oli yhteensä 100 prosenttia, kun viimeksi oli 61. Liekö noista mitään iloa, mutta ihan kiva kuitenkin :)

Moikka! Taidanpa liittyä teidän mukaan keskustelemaan. Olen jo parisen kuukautta tätä ketjua seurannut ja tänään kuulin, että seuraavaksi tie vie insseihin. Joten tässä sitä ollaan!

Olen kohta 30 vuotias ja mieheni 32 vuotta ja esikoisesta haaveillaan. Yritystä takana kaksi vuotta ilman plussan plussaa. Keväällä päästiin hoitoihin ja lapsettomuuden syyksi todettiin monirakkulaiset munasarjat. En ovuloi luomusti lainkaan. Miehen näytteessä kaikki oli hyvin. Kesä kokeiltiin clomifeniä, joka pari ovulaatiota toikin - muttei muuta. Nyt siis välikierto ja seuraavaan kiertoon gonal+irrotuspiikki+inssi.

Hieman tuo pistäminen jänskättää, kun pyörryn verikokeissa ja insuliinipakettien näkeminen tekee pahaa. Kyllä mä silti tuun oppimaan ja voittamaan pelkoni. Haaveet kun ovat pelkoja suuremmat!

Tsemppiä kaikille kiertojen eri vaiheisiin! :)

Suvetar: ihme touhua teijän klinikalla!? Toivotaan että tärppäis niin ei tarttis enää käydä :D
Miicun oireet kuulostaa plussalta...
Eltsille tervetuloa ja tsemppiä tulevaan.

Eltsi, tervetuloa :)

DB, mä en harrasta mahatauteja ;) Mun pitäis saada palkankototus, ku tähän mennessä (10v työura takana) en ole kertaakaan ollu mahataudin takia töistä pois. Kollegat kaatuu jokaisesta norosta ja päiväkotipöpöstä, mut en vaan mä :D

Ootapa liljatar kun ne päkepöpöt saapuu teille ;) nimim kolmatta vkoa koko porukka kipeänä...kolme vkoa päken aloituksesta :D

Tervetuloa mukaan Eltsi :)

Muokattu viimeksi:
Luin just päiväkirjasta että viime plussakierrossa raskaustuntoja on alkanut olla dpo13. Silloin ollut "olo" alavatsalla. Toivottavasti Liljatar se sun öklöolo oiskin raskausoire, koska testaatkaan?

Ei se pistäminen ollu niin paha ku luulin. Ja ite koin helpompana kun olin yksin kotona, paniikki ois varmaan tullu jos joku ois ollu vieressä.
Mulla alkaa näkyyn tähtiä ja heikottaa kun otetaan verikoetta, mut nyt tsemppasin itteeni niin hyvin että onnistu.
Hoin vaan itelleni että "Miten luulet pystyväs synnyttään jos et tätäkään voi tehdä?" ja mä varmaan amputoisin vaikka ite oman jalkani jos se ois ainoo keino saada lapsi :)

TK, no toistaiseksi ei ole lapsia, jotka olis päiväkodissa. Ja sen noronhan voi saada mistä vaan. Mut ehkä tää pointti oli kuitenki, et ei tää etova olo mahatautia. :) Eikä sitä etovuutta tällä hetkellä taas olekaan...

DB, la-illalla/su-aamulla riippuen miten on yövieraita :D Mä jotenki epäilen, et mun mieli mahtaa tehä tepposiaan, ku on muka niin moninaista oiretta... No, senhän näkee sitte!

Tervetuloa Eltsi!

Mä en taas voinut pistää ite pregnyliä. Piti muutenkin saada toinen silmäpari lukemaan ohjeita. Onneksi mies oli apuna ja pisti myös piikin (ja edelleen ihmettelen, oliko koko homma turhaa).
DB, sanos muuta, kun ei tarvis enää mennä. Epäilys on kyllä suuri, että niin kävisi.

Plussatuulia tulevien päivien testailijoille. Piinapäivät on perseestä, mulla on ainakin aina samoja oireita sekä ennen raskautta että menkkoja. Ei niitä voi olla huomaamatta ja miettimättä.

Kiitoksia lämpimistä tervetuloa toivotuksista! :)

Vauvaton, tuo on hyvä pointti! Itse hoen itselleni, et haaveiden pitää nousta pelkoa suuremmaksi ;)

Heips "pitkästä" aikaa! Juuri tuoreena tokasta inssistä tulleena..

Ensin piti tosin tehdä punktio, kun isoja folleja olikin yllättäen 4kpl. Pistivät neulalla puhki 2, ja aiai sitä kipua! Ei se onneksi kestänyt kuin sen hetken x2, mutta siis yksi ilkeimmistä toimenpiteistä! Heti perään sitten jukurit kohtuun ja näillä minuuteilla tapahtunee ovitrelle-ovulaatio.

En enää rakentele turhia toiveita, vaan tooosi coolisti etiäppäi. Epäilemättä tulee taas nk. raskausoireita, mutta nytpä olen viisaampi enkä päättele niistä yhtikäs mitään. Paljon helpompi näin, vaikka toki toive elää aina vahvana ja täähän on vasta se kiekka nro 2, eli ei hätää, ei murhetta suurempaa. Tästä on hyvä jatkaa, ja peukut pystyssä sopivan positiivisesti. Tsempit kaiffarit! :)

Auts, BT! Punktio ei kuulosta kivalta, mut hyvä tietää, jos tulee itselle vastaava tilanne, et vois ehdottaa tollasta :O

Tsemppiä, toivottavasti simpalla on ollut silmälasit ajantasalla! ;) Mainio se tv-mainos, repesin ku näin eka kerran ja totesin miehelle, että et ole tainnut käydä specsaversilla :D

Tervetuloa munkin puolesta Eltsi!

Oho BT, en ole mäkään ikinä kuullut, että inssin yhteydessä "tuhotaan" ylimääräiset follit. Missä te ootte hoidoissa?

Takaisin