inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla vasta tänään kp 1 eli taitaa mennä tämän kierron inssi ohi. Sovittiin klinikan kanssa, että haen femarat silti ja laitetaan ultra ens perjantaille. Siitähän sen sitten näkee miten follit tällä kertaa kasvaa ja saadaanko inssi tehtyä vai ei.

Mulle sanottiin klinikalla, että ei se tilanne niin paha ole kp:en suhteen, kun voidaanhan hätätapauksessa pistää myös jarrua viikonlopun ajan. Näillä mennään, maanantaina siis aloitan femarat ja pe ultra.

Toivo, epätoivo, toivo... Inssi on tehty, simppoja oli vähän vähemmän kuin aiemmin, mutta riittävästi kuitenkin. Palkitsin itseni leivoskahveilla. Nyt aivot pois päältä lokakuun alkuun.

Reilu viikko pitäis viä malttaa odottaa ennenku voi testata, en millään malttais.
Nukun mahallani ja iltasin on tuntunu niinku mahassa ois saippuakuplia jotka puhkee, tai sit vaan kuvittelen.
Käykö kukaan muuten tayssissa hoidoissa?

Mimmu: hyvä että inssiin on mahdollisuus vaikka kierto venyi.
Vauvaton: pelkään itekin että ylitulkitsen ja kuulostelen taas oireita niin että pää hajoaa. Nyt en kyllä tee kotitestiä, meen 3.10. veritestiin ja sillä sipuli.

No meillä ei tehty sitä inssiä ku olis ollu viikonloppu niin yritettiin sit vaan kotiyhdynnöillä.
Eli ei oo sitä verikoeaikaa. Sanottiin että jos menkkoja ei kuulu niin tee testi tai jos kuuluu niin alota kp3 ne letrot ja varaa aika ultraan.
Kauan mä maltan odottaa kun mun kierto on sen 25-35pvä...yleensä oon jo 28 kohdalla alkanu testaileen ja jokainen aamu on alkanu itkopotkuraivareilla siihen asti et menkat on alkanu.

Ainiin kun eihän teille tehtykään sitä inssiä.
Mä oon saanu pojalta flunssan, kurkku kipee ja töhnänen olo.
Mulla on vieläki munasarjatuntemuksia, mutta kun oon pistäny pregnylin jo torstai-iltana niin kai se ovulaatio on tapahtunut jo?

DB, pregnylin tai Ovitrellen piston jälkeen ovis tapahtuu n.36h päästä, eli voi ihan hyvin vielä olla munasarjatuntemuksia aika matelee, vielä melkein viikko testaukseen!

Tuntuu, et inssistä olis jo sata vuotta, vaikka vasta viikko oikeesti! Ens pe sais testata, mut taitaa käytännösdä mennä su-aamuun (tai la-iltaan) ennen ku teen testin. Pe-illalla on sellasta menoa, et jos tulee nega, niin se vaikuttaa fiilikseen laskevasti eikä saa vaikuttaa ja la-aamuna meillä on yövieraita, niin en halua testata vieraiden läsnäollessa. Eli vähä pidempi piina-aika entä Miiculla :D

Mulla on kans noita pelkohommia aika paljon.
Oon sanonu jo teininä että jos joskus joku sanoo mulle ihan faktana etten tuu koskaan saamaan lapsia niin kävelen siitä suoraan junan alle, ja se sama mielipide mulla on vieläkin.
En pelkää lapsen menettämistä syntymän jälkeen, mutta pelkään just keskenmenoo tms, ja tiedän etten siitä selviäis ihan helpolla.

Juupasjaapas, mulla ei ollu kans oviksen kans ongelmaa ja pelkäsin, et kuinkahan monta munaa siellä kypsyy letrojen ansiosta. No oli juuri sopivasti kaksi! :) Mulle lääkäri sano hoitojen alussa, että tässä matkallahan koko ajan opitaan minusta ja minun kehosta uutta, kun ei voi tietää miten mikäkin toimii kenenkin kohalla. Se rauhotti mun mieltä vähän, et sitte jos munia tulee liikaa, seuraavassa kuussa syödään vähemmän lääkettä jne!

Liljatar, saan kans testata perjantaina mut en tiedä pystynkö odottamaan niin kauaa ehkä mä testaan paria päivää aiemmin et osaa varautua jo vähän pettymykseen jos sellainen on tiedossa. Jos miettii vaikka viime kertaa kun raskautu, niin olo ei oo yhtään semmonen, mut sillon ei ollut lugesterinitkaan käytössä niin saapa nyt nähdä. Onks sulla itellä ollut jo mitään oireita tai tunnetta et olis voinut tärpätä?

Miicu,
Heti inssin jälkeisinä 3-4 päivänä muka oli vaikka mitä oireita. Menkkojen alkamisoiretta, etovaa oloa muunmuassa. Nyt sitte taas ei oo ollu muutamaan päivään yhtään mitään. Että saapas nähdä. Vähän epäilyttää, et onko mitään tapahtunu. Välillä ajatus, et olis tärpänny. Turhaa kait tää tällanen pähkäily on! Viikon päästä on varmuus :D

Mitkäs kp:t/dpo:t porukalla on?
Mulla on dpo 3, ei mitään tuntoja kuten ei yleensäkään näin aikasin.

Mulla on kp9. Ja folliultrassa oli jo iso folli :o Huomenna tehdään inssi.

Lääkäri (joka oli taas uusi) yhtäkkiä meinas, että mulla vois olla adenomyoosi (endometrioosin kaltainen sairaus). Kuulemma kohdun paksuuntunut seinämä viittais siihen. Mulla on myös epäilty endometrioosia. Se voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa, koska kiinnittyminen on hankalampaa :( kuulemma keskenmenoriskikin voi olla isompi.

Tsempit piinailijoille! Toivottavasti tulis plussia, täällähän on jo kovasti h-hetket käsillä :)

Voihan! Yöllä kävin vessassa ja mahassa alko tuntuun oudolta. Sellanen menkkamainen jomotus. Sitte ku oikeesti nousin unilta, jomo on jatkunu ja vähä "muka" etoi. En haluais nyt yhtään mitään "oireita" ennen ku saa testata, ettei olis sitte niin iso pudotus, jos onki nega... :(

Takaisin