inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suvetar: Joo on mulla välillä ollut tuhruvuotoa ennen menkkoja, välillä taas kierto ettei ole yhtään tuhrua. Mut ne tuhrut on tulleet ilman kipuja, ja sehän tässä hämääkin.

Nyt illan mittaan wc käynnillä oli tullut suojaan ruskea pieni tuhruviiva ja ilmestyi pottaankin ruskea limaklimppi, jossa ihan vähän verta mukana. Myöhemmin ei enää mitään ja vikalla kerralla pyyhkiessä vain ripaus ihan vaaleanhailakkaa eritettä, ei verenvuotoa siis.

DB: Mä nyt kuitenkin odottelen vielä muutamia päiviä kun en "uskalla" testata vielä :D

Mut enpä tiedä montaa juilivampaa asiaa kuin piinaviikot! Jaksuja!

Heips, mun piinailut loppu ekan roundin osilta, nimittäin Kp1 alkoi :/ Verta alkoi vuotaa aamulla aikaisin ja tein kuitenkin testin joka näytti negaa. Jotta kyllä mä nyt uskon, että ei muuta kuin uuteen nousuun ja tänään taas Decapeptyl kehiin. En onneksi romahtanut täysin, sillä olen elänyt negojen kanssa jo 20v:n ajan useaan otteeseen, ettei se silleen jaksa enää yllättää. Ja viisastuin taas hitusen oireiden osalta inssin suhteen, etten tässä kierrossa kyllä ajattele yhtään mitään raskaudesta johtuvaksi, vaan odottelen sitkeesti sen pari viikkoa mahdollisia menkkoja. Mutta toivoa on vielä niin paljon edessä - 5 inssiä ja sitten ivf jos tarvis. Tsempit!

BT: harmi ettei tärpännyt mulla kävi tän toisen kierroksen ekassa inssissä just tollei että en ehtinyt testata kun heti aamusta oli hanat auki.
Juupasjaapas: tervetuloa juttelemaan, täältä saat varmasti vertaistukea!

Täällä testattu nega kaksi viikkoa inssistä. Oli semmoinen tarkistustestaus, koska vaikka muka fyysisiä oireita oli, en oikeasti jaksanut uskoa olevani raskaana. Tietääpähän, että ei tarvitse viikonloppureissulla sylkeä lasiin..
Suoraan sanottuna vituttaa.

Liityn joukkoon!
Olen ollut päälle vuoden toisella foorumilla mutta aika hiljaiseksi on mennyt, joten tuun tänne mukaan. Meistä siis sen verran, että olen 24 ja mies 29, yritystä takana lähemmäs 4 vuotta. Kaksi vuotta sitten oli tutkimukset joissa selvisi että miehen siittiöissä vasta-aineita, joten raskaus ei ole mahdollinen luomuna.
Viime syksynä alkoi hoidot ja ensimmäisestä lääkkeellisestä inseminaatiosta tärppäsi. Viikolla 12 alkoi verinen vuoto, kuume nousi 40 asteeseen ja kamalat kivut tuli ja jouduin päivystykseen. Siellä ne ultras ja kattoi että sikiö oli kuollut ja jouduin osastolle hoitoon, sain tyhjennyslääkkeet ja antibiootit, koko kohtu oli tulehtunut. Ihan kamala koko tapahtuma ja toivottavasti ei joudu kokemaan samaa enää ikinä uudestaan!
Sen jälkeen pidettiin pientä taukoa hoidoista ja aloitettiin nyt kesällä hoidot uudestaan. Huomenna toinen inseminaatio ja todella toivon että kaikki menis hyvin tällä kertaa!
Sympatiat DB:lle ja toivottavasti teilläkin tärppää vielä uudestaan!

Tervetuloa Kyfi ja pahoittelut keskenmenosta :( itselläkin siis sellainen takana ja lisäksi vakavan kehityshäiriön vuoksi tehty keskeytys keväältä.

Paljon tsemppiä hoitoihin!
Paljonko teillä oli miehen spermassa vasta-aineita? Meilläkin kun on sama tilanne, mutta vasta-aineprosentit oli jotain 20 luokkaa, eivät osanneet polilla sanoa, millainen merkitys sillä on. Toki olen tullut kaksi kertaa raskaaksi ilman inssiä, eli miehen tavara kuitenkin on hedelmöittämiskelpoista.

Kiitos ja pahoittelut myös siitä mitä säkin oot joutunut kokemaan, varmasti todella raskasta. :( Tais olla igG 20% ja IgA 100%, eli paljon on.. Pesun jälkeen tulos on ollut kuitenkin hyvä.

Voi luoja mikä olo, hirvee turvotus, päänsärky ja huimaus. En oo salille päässy koko viikkoon ku ei kyykkyynkään pääse kunnolla.
Huomenna on se ultra ni toivottavasti on ees jotain tapahtunu ettei tää kärsimys oo ihan turhaa.

Suvetar pahoittelut negasta....
Kyfi, tervetuloa juttelemaan. Rankka kokemus sulla taustalla, toivottavasti plussaat pian uudestaan!
Vauvaton, hui mitä oireita! Mulla on tullut vain turvotusta alavatsalle, sekin itsessään on inhottavaa ja ahdistavaa. Varsinkin kun oireet jatkuu muutaman päivän vaikka piikitykset lopettaa.

En oo ees pistäny, otin vaan niitä pillereitä viitenä päivänä. Sunnuntaina ilmeisesti pistän sit (tai siis joku muu saa kyllä pistää).

Vauvaton, no toivottavasti siellä olis nyt hyvänkokoinen folli ja pääsisitte inssiin maanantaina. Sulla on irrotuspiikki sunnuntaina? Mä pistän ite, en ikimaailmassa antais miehen pistää.

Oli hyvänkokonen folli, 19mm. Mutta nyt vaan osu toi viikonloppu niin paskasti että siirtoa ei tällä kierrolla tehdä. Huomenna pistän irrotuspiikin ja sunnuntaina vastaanotan mieheni viikon reissulta sitten vaakatasossa
Opettelin pistämistä palloon, voi olla pieni paniikki aamulla kun pitää pistää...

Tervetuloa munki puolesta uusille tovereille :)

Eilinen ja tämä päivä on mennyt tunteiden vuoristoradassa: ollut ahdistusta, pelkoa, iloa, jännitystä, riemua, surua, mut ehkä päällimmäisenä kuitenkin jännitystä ja hieman pelkoa. Pelkoa siitä, että meneehän kaikki hyvin ja jännitystä siitä, kun tänään oli eka inssi! Itse toimenpide ei jännittänyt, mut ne mahdolliset positiiviset seuraukset jännittää kyllä kovastikki! :D

Eilen oli folliultra (kp 11) ja siellä oli kypsymässä yks n. 21mm ja toinen n. 18mm vauvamuna. Suunnitelma oli tälle päivälle inssi ja Pregnylin pisto varmistamaan irtoaminen. No, toinen muna oli jo irronnut ja toinenkin oli jo sen n.20mm, niin lääkäri tykkäsi, että ei pistetä, parempi mennä "luomuna" ja olen kyllä samaa mieltä. Ja viikonlopun aikana kotona varmistukset päälle ;)

Toimenpide itsessään tuntui aika samalta kuin papanäytteen otto, mikä sinällään oli aika jännää, kun ihan eri juttuja siellä värkätään :D Siemenneste oli nyt laadultaan parempaa entä alkututkimuksissa.

Se mitä ihmettelin, oli et vaikka mulla on kierto aika säännöllinen 28pvää, niin ovulaatio olis jo kp 11-12. Lääkäri mietti, et voisko olla letroista johtuvaa, ei jostain syystä ollut ihan varma vaikka on kokenut lääkäri.

Mutta näillä mennään! Hyvä fiilis, toivottavasti se jatkuu! Mukavaa viikonloppua kaikille! <3

Takaisin