inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jes DB!

Mulla jäi vähän tyhjä olo henkisesti inssistä.. Se oli niin pikainen toimitus. Lääkäri, joka kävi tuikkaamassa tavaran sisään, ei jutellut mitään, kävi vaan hoitamassa hommat. Hoitajalta sitten kyselin spermanäytteestä ym. Se sanoi, että määrä oli aika vähäinen, mutta liikkuvuus hyvä (ei kyllä ihan priimaa musta sekään). Pesun jlk 2,1 miljoonaa, ennen pesua 12,5. Kuuluuko sen vähentyä noin paljon pesussa? meillä oli pidättäytymisaika vain vajaa 2 vrk, mikä tod. näk. vaikutti määrään.

Kuinka moni teistä on saanut luget tukemaan kiinnittymistä? Täällä ei puhuttu siitä mitään, mutta toisillehan ne annetaan.

En ole kauhean toiveikas.

Hei Suvetar, olipa sitten 'väritön' toimenpide. Se spermanäytteen määrä sinällään ei ratkaise mitään, vaan niiden siittiöiden liikkuvuus. Näin on ainakin mua opastettu, kun virheellisesti itse myös keskityin just siihen miten näennäisesti vähän sitä tuli. Sanottiin myös, että kunhan on yli miljoonan niin riittää jo siihen, että suostuvat inssin tekemään. Näin siis täällä Hollannissa. Ja täällä jatketaan inssit aina 6. kertaan asti ennen ivf, jollei tärppää.

Mulle määrättiin nyt siis ekan inssin jälkeen myös progesteronia vaginaan laitettavina tabletteina 2kpl kahdesti päivässä parin viikon ajan. Kummallinen flunssa jatkuu edelleen ja voimat pois. Ärsyttää ja ärsyttää. Tää odottelu kipeenä on sitten syvältä.

Suvetar: kurja lääkäri! Mä en muista yhtään millasia siittiömääriä meillä on ollut... En usko että toi pidättäytymisaika on liian lyhyt, koko ajanhan niitä siittiöitä tulee uusia.
Mulla ei ole koskaan ollut käytössä mitään lääkkeitä inssin jälkeen.

BT: Se odottelu on kauheeta! Toivottavasti tokeennut flunssasta.

Toivon niin että ne menkat alkais nyt ton Primolutin jälkeen kunnolla. Joskus ollut tiputteluakin, mitä on ihan hanurista tulkita milloin alkaa kunnon vuoto. Piikittämistä sinänsä en kaipaa, Menopur turvottaa inhottavasti.

Meillä onnistuneessa inssissä myös pidättäytyminen alle 2vrk eli no worries :)

Primot ja terot toimii mulla aivan kellon lyömällä, toivotaan että näin käy myös sulla :)

Mulla ei terot toiminu, silti jouduin venailemaan menkkoja vaikka vedin sen kuurin. Paska kroppa, vaikka on se kuitenkin onnistunu kahesti raskautumaan (vaikka toinen menikin kesken) ettei se ihan paska oo.

Jokohan tää mun hiljaiselo alkais päättyä? Ollu kamalan kiireistä, koko ajan menossa jossain, niin ei ole ehtinyt fooruilemaan

Tänään kp25, kierto ollut 26-30, eli kohta pitäis menkat alkaa ja sit kolmantena päivänä letroja naamaan ja ekaa inssiä kohti!

Ihan hullulta tuntuu, et hyvällä tuurilla kuukauden päästä on monen vuoden haave toteutunut ja olen raskaana.. Kuitenki yritän toppuutella intoa, ettei tipahtas kovin korkealta, jos plussaa ei näykään..

Argh! Mä tuun ihan just hulluksi tästä epätietoisesta odottelusta! Flunssan oireet on vähän helpottanut, mut armoton väsy ja voimattomuus painaa päälle. Olen päättänyt tehdä ekan herkän testin ensi torstaina (silloin 10.pv inssistä vasta), vaikka varmasti se näyttää negaa, kun liian aikaisin, mut ei mahda mitään. Menkkamaiset aaltoilevat jomotukset jatkuneet tänäänkin, eilen illalla tuli myös lievä päänsärky ja oli myös vaikeuksia nukahtaa. Repäisykipuja ollut myös pari kertaa kummallakin puolella. Tiedän, ettei oireista voi vielä päätellä yhtään mitään, mutkun mutkun..... Niin äklö olo myös koko ajan. Uuuuuuh. Eilen onnistuin jopa ajattelemaan jotain muuta kuin TÄTÄ, mut tänää taas ralli jatkuu. Huoh.

BT, tsemppiä, se on niin piinaavaa kun ei voi oikein aatella muuta kuin yhtä asiaa.. Pidän peukut pystyssä, että olisi raskausoireita!

Kyllähän siihen on ihan aito mahdollisuus :)

BT: Kunnon oireiden kyttääminen menossa! Menopur voi myös aiheuttaa noita oireita, sen vaikutus ei lopu heti vaikka pistämisen lopettaa kun se kertautuu. Itse uskoisin ekoihin oireisiin dpo 6 alkaen kun kiinnittyminen tapahtuu.

Liljatar: tervetuloa jännäilemään tänne!

Oon nyt syöny 3 päivää Primoluteja ja sen taas huomaa. Pinna on kireellä, voi mies parkaa.

DB: Joo sitä mä kans olen ajatellut, että lääkkeistä nää oireet tulee näin ajoissa. Odottelen kuitenkin testin kanssa 1,5 viikon päähän torstai aamuun, silloin tulee 17pv inssistä. Aika pessimistinen asenne alkaa kehittyä, mutta sitten ei ainakaan tipahda korkeelta.

Tsempit myös Liljatarille!

Nyt Sitten!! Eilen klo 18.50 tienoilla, (klo 15.30 alkaneen jatkuvan 'menkkakivun' jälkeen) mulle tuli yhtäkkiä aivan ihmeellinen olo ja tunne! Ensinnäkin fyysisesti hervoton, vaginaan asti säteilevä 'euforinen' kivun ja onnensekaisuuden tunne, ja jotenkin sillä hetkellä "tiesin". Että nyt on kiinnitys! Ja jatkui tunnin pari edelleen. Tuntui myös ihme himotus/orgasmiherkkyys ja sellai olo kuin olisi ottanut jotain huippuhyvää huumetta tms. Siis tältä ei ole koskaan ennen tuntunut. Mä kertakaikkiaan tunnen koko kropassani, et "Nyt mä TIEDÄN! Huih!! Siis mulla pomppas pää pilviin ihan tosta vaan ja verisuonissa tuntui virtaus kovana! Ja se et lämpö oli ykskaks 37,3. Appi! Tiedän!!!!! 95% - Se 5% realiteetille pitää jättää kuitenkin, jos olenkin väärässä. Kääk..! Nii lämpö sitte laski illan mittaan aikas nopeesti ensin 36,9 ja sitten nukkumaan mennes 23 aikaan oli 36,7. Ja lievää jomotusta sekä pään kivistelyä, mut se suurempi menkkakipu meni ohi tällä erää "kohtauksen myötä". Etoo kyllä ja rinnat hieman arkana. Että sillai :D Tänään on sitten jatkunut kovemmilla menkkakivuilla mutta ilman mitään vuotoa. Ja "karmea" repäisykipu välillä ylös noustessa, niin et pitää istahtaa kaksinkerroin. Ja-ja NÄLKÄ ihan koko ajan! Miten mä kestän ensi viikkoon testaukseen.. :smiley-bounce005

Muokattu viimeksi:
BT toivottavasti tuntemus pitäisi kutinsa! Tsemppiä piinailuun.

Meillä neljäs/viimeinen inssi menee syys-lokakuulle. Voi olla että syyskuun kiertoon ei pysty tekemään kun olen reissussa. Jotenkin nyt tullu jo sellainen tunne että muutama kuukausi sinne tänne, ei ole enää pakonomainen kiire niin kuin ennen.

Kiitos toivotuksista kaikille! Peukut pystyssä BT:lle ja toivottavasti Primolutit alkaa toimia DB:llä! Sabetti, "tauko" voi tehdä ihan hyvääkin, toivottavasti olosi on sinut asian suhteen! :love2

Mulla alko menkat tänään ja soitin polille. Laite, jolla labra tekee HIV- ja Hepatiittitestit on rikki ja mun miehen näytteitä ei oo vastattu. No, ensi viikon torstaille sain folliultraan (? vähä termit vielä epävarmoja) ajan eli ylihuomenna alan syödä letroja viiden päivän ajaksi. Jos labra ei saa laitteitaan kuntoon eikä inssipäivänä (joka toivottavasti olis viikon päästä ma, eikä su) ole miehen näytteitä vastattu, sitte mennään "luomulla" tää kierto vielä, mut lääkkeillä buustattuna.

Elämme jännittäviä aikoja :joyful:

Liljatar, kurja tommonen laiterikko! Toivottavasti saatte vastaukset ajoissa ja toivottavasti follit kasvaa odotetusti!

Liljatar, samat sanat kuin DB!

Miten te ootte laskeneet dpo-päivät? Jos pregnylin pistämisestä menee ovikseen vielä 36 h. Silloinhan pregnylistä seuraava päivä aikaistaan ois dpo0?

Takaisin