inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No se riippuu miten laskee.. Ovis tapahtui vasta myöhään pe-iltana (pregnylin vuoksi ja tuntemukset olivat sellaisia), joten lasken sen dpo0:ksi. Nyt siis dpo 5. En tiiä, samanlaisia tuntemuksia kuin aina ennenkin.. Tammikuun plussakierrossakin kaikki oireet oli samoja kuin tärppäämättömässä kierrossa. Testipäivä on sitten viikon päästä perjantaina vasta.. Muuten en testais vaan oottasin menkkoja, mut lähen silloin vkonlopuksi reissuun ja haluan tietää, viittiikö juoda alkoholia.

Moikka kaikille!
Uutena ängen itseni tänne ☺ Yritys alotettu 12/13 ja pillerit oli jättäny pois jo 1/13. Säännöllisen epäsäännöllinen kierto ollu siitä asti ja endometrioosia epäilty useaan otteeseen mutta asiaa ei kuitenkaan oo koskaan tutkittu kunnolla. Vuosi sitten käyty omalääkärillä keskustelemassa asiasta mutta päätettiin sit kuitenkin miehenkaa että yritetään vielä, no eipä mitään kuulunu joten keväällä uudestaan lääkäriin ja lähete tutkimuksiin. Mulla todettiin kilpparin vajaatoiminta ja ilmeisesti en ovuloi joka kierrossa, miehellä siittiöiden määrä on hyvä mutta liikkuvuus ei niin hyvä. Lähetteellä lapsettomuyspoliklinikalle ja tänään oli eka käynti, kirosin viä sitä kun menkat alko maanantaina mutta polilla selvis että se on vaan hyvä juttu. Luulin että tää on vaan tutustumiskäynti mutta sieltä käveltiin ulos resepti kourassa ja alotan huomenna lääkkeen jolla yritetään saada ovulaatio, viikon päästä ultra ja jos hyvin käy niin seuraavalla viikolla jo inseminaatio.
Mä luulin että menee ainakin ens vuoteen että mitään tapahtuu, ja me siis ihan julkisella puolella käydään.

Tervetuloa Vauvaton :) Hienoa, että teillä asiat etenee nopsaan. Pitkä yritys on teilläkin takana.

Joko DB menkat alkoi?

Milloin Blue Terranova testaa? Ens viikollako se oli? Jännä, että siellä teillä tehdään niin monta inssiä. Miten siellä terveydenhuolto toimii, käyttekö yksityisellä klinikalla?

Meillä myös Naikkarilla ollut puhe koko ajan kuudesta inssistä eli kaiketi suhteellisen normaalia.

Menkat ohi ja eilen oli kohdun varjoainekuvaus. Jotain siellä ilm oli ja seuravaasta kierrosta Jorviin, jossa tähystetään ja poistetaan mahdolliset polyypit. Sain ihan jäätävät krampit pari tuntia toimenpiteen jälkeen ja meinasin tipahtaa siihen. Teki niin kipeää, että pyörtyminen oli lähellä.

Uusi yhteinen jatkosuunnitteluaika sit 2-3 kk päästä kun selvinnee tuon Jorvin keikan tulokset.

Tervetuloa Vauvaton! Ja tsemppiä kaikille :)

TK, onko sulla ollut jotain oireita, vai mistä tiesivät ryhtyä varjoainekuvaukseen? Mitä nuo polyypit käytännössä meinaa? Kivut kuulostaa ikävältä :(

Inssikerroista: mitä oon lukenut, monessa paikassa tehdään 3-4 inssiä, meillä päin vain kolme. Se perustuu kai siihen että todennäköisyys tulla inssissä raskaaksi laskee kolmen kerran jälkeen ilmeisesti aika paljon. Eli jos ei siihen mennessä oo onnistunut, niin sitten usein katsotaan, ettei inssi toimi.

Oonkin tässä jo ottanut selvää ivf:stä ja valmistutunut henkisesti siihen, että siihenkin voidaan joutua.

Vauvaton, mäkin inhoan piikkejä!

Vauvaton: tervetuloa! Muistaakseni meilläkin ensikäynnillä tehtiin mm. aukiolotutkimus ja sain myös clomi-reseptin, että kyllä Keski-Suomessa minusta ihan hyvin pelittää tuo julkinen puoli.
TK: kurjia kipuja :(
Suvetar: napsin vielä huomenna ja lauantaina primolutia ja sit jään oottelemaan menkkoja.

Mulle ei oo tehty tota aukiolotutkimusta, oli kierto niin hyvällä mallilla eilen että lähettiin nyt vaan kokeileen josko se tärppäis tälläin lennosta. Jos ei tärppää niin mikäli käsitin oikeen että ens kierrolla ois sitten kai tauko ja mulle tehtäis se aukiolotutkimus ja tähystys että sen endometrioosi selviäis lopullisesti, kun joka toinen lääkäri on sitämieltä et se vois olla ja joka toinen että ei. Ja se on siis tutkittu kerran ultralla mahan päältä mutta sehän ei kerro oikeesti mitään.

Mulle ei oo tehty paljon mitään perustutkimuksia, ei aukkariakaan. Johtuu varmaan siitä, että oon onnistunu kuitenki tuleen raskaaksi kaks kertaa. Verikokeista otettu vaan kilpparit, prolaktiini ja hemoglobiini.

Vauvaton, hyvä jos lähtevät oikeasti tutkimaan endoa! Senhän löytää vain tähystyksessä varmuudella. Näitähän tapauksia on, että laparoskopian jälkeen on tultu heti raskaaksi.

Suvetar, ei oireita. Clomit eikä letrot vain toiminut; limakalvo kunnossa, mutta eivät kasvata follia. Ekassa hoitokierrossa tälle vuodelle saatiin clomeilla ovis aikaan, sen jälkeen ei mitään. Tahtovat siis katsoa onko polyyppeja jotka vaikuttavat asiaan.

Mulle tehtiin tosiaan aukkari silloin aikoinaan, tuntuu inhottavalta, mutta ei tehnyt kipeää, tosin ei onnistunutkaan. Kohdun kuvaus oli täysin samanlainen toimenpide, mutta liuos ruiskutettiin suoraan kohtuun. Ei tuntunut miltään, mutta tosiaan ihan kamalat kivut sain pari tuntia sen jälkeen.

Luulin että tää on vaan tutustumiskäynti mutta sieltä käveltiin ulos resepti kourassa ja alotan huomenna lääkkeen jolla yritetään saada ovulaatio, viikon päästä ultra ja jos hyvin käy niin seuraavalla viikolla jo inseminaatio.
Mä luulin että menee ainakin ens vuoteen että mitään tapahtuu, ja me siis ihan julkisella puolella käydään.

Sama suunnitelma meillä! Hauska sattuma :joyful:
Meillä on edenny kans tosi nopeaan julkisella puolella hommat, hyvä niin!

Letroja tänään nappasin kolmannen. Muita tuntemuksia ei ole ollut kuin että liikutun kyyneliin saakka vielä normaaliakin helpommin. Yleensäkin olen tosi herkkä kyynelehtimään, nyt vielä enemmän. No, onneksi ei mitään pahoinvointeja tms ole ollut!

No mä otin tänään toisen, eli me päästään sit jännittään samaan aikaan
Mä en o viä huomannu mitään paitsi et tänään olin tosi touhukas ja tein viikon edestä asioita vaikka normaalisti oon tosi laiska.

Hejsan!

Liljatar: Mä tiesin ovulaation ajoituksen aikas tarkkaan irroituspiikin ajoituksen mukaan, eli samana päivänä kun mulle tehtiin inssi, oli siitä kellonajasta munasolun irtoamiseen n. 2h. Näin ne ammattilaiset siellä ajoitti sen. Eli aloitin laskemaan siitä päivästä niin, et seuraava oli dpo1.

Tsempit teille jokaiselle!

Mutta täällä mennään nyt dpo12, ja tänään olin aivan satavarma et menkat alkoi, kun tuli se tuttu kova menkkakipu ja wc:ssä käydessä tuli ihan vähän verta paperiin. Olin siis niin varma, että laitoin tampoonin sisään. Mutta - siitä tunnin parin kuluttua halusin kuitenkin varmistua vuodon laadusta ja poistin tulpan. En ollut uskoa silmiäni kun se olikin täysin valkoinen. Siis ei edes pikkuruista veritippaa ollut siinä. Ja nyt mä olen tosi hämilläni. Ihan selkeät menkkakivut mutta ei sitten minkäänlaista vuotoa tuon yhden pienen riipaisun jälkeen. Huih! Ensi viikon to meinaan tehdä testin, jollei menkkavuotoa ilmesty. Niin, ja lämmöt kipuaa usein 37, edelleen tänäänkin. Ans kattoo ny... :wink

BT, kuulostaa lupaavalta! Pidän peukut pystyssä sun puolesta! Sähän voisit testata ihan hyvin jo huomenna :excited001
Ainakaan dpo:t ei ois siihen yhtään liian aikaiset. Tuleeko sulla yleensä tuhruvuotoa ennen menkkoja?

DB,,toivottavasti sulla alkais pian menkat.

Mua ahistaa tämä piinailu ihan viimesen päälle. Nyt alkaa taas olla niitä oireita, jotka voi yhtä hyvin olla raskausoireita tai sitten ei.. Kramppeja munasarjoissa, herkistynyt hajuaisti, palelua, arat nännit.. Mutta näitä on tosiaan ollu ennenki ilman tulosta.

BT, testaa vaan jo, mä sain viimeks plussan näkymään selkeesti dpo 14.
Suvetar, jos mä pääsen tästä inssiin niin voin kuvitella miten paljon piinailut tulee jurppimaan.. Odotukset on taas liian kovat..

Ja vaikka sen plussan saisi niin varmaan pitäisi aivot kytkeä pois päältä sinne nt-ultraan asti, koska pelko uudesta keskenmenosta on niin kova.

Takaisin