inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, hilijasta on ku huopatossutehtaalla :joyful:

Meidän suunnitelmat varmistu, ku miehen näyte oli laadultaan hyvä: syyskuun kierrossa eka inssi. Jänskää! :nailbiting:

DB, oliko teillä eka inssi, joka meni nyt kesken? Oon kyllä lukenu koko ketjun alusta saakka, ei ole jäänyt vaan mieleen.. Tiiätkö vielä teidän jatkoja?

Hyvä liljatar että teillä ei oo miehessä vikaa, se antaa toivoa.

Esikoista tehdessä tärppäs ekasta inssistä ja nyt siis toisesta. Eli yhteensä niitä on tehty kolme. Insseillä jatketaan kunhan alkais se vuoto! Sitä nyt oon koko kesän ootellu, kp 81 meneillään. Polilta sanoivat että soittele uudestaan jos ei ala kuulumaan menkkoja... Miksiköhän sinne soitin?

Hiljaista on kun mitään ei tapahdu :) mä odotan seuraavia menkkoja alkavaksi ensi viikolla. Clomit vaihdettiin letroihin, tuloksetta. Seuraavaksi olisi kohdun väriaineultra, varmistetaan että kaikki kunnossa kun ei kerran lääkkeet pure. Tämä osuu vielä ennen kuun vaihdetta ja selventää meidän jatkoa.
Viime kiertoon en saanu aikaa Naikkarilta, first time ever!
Tervetuloa uusille :)

Heippa, palailen tänne..
Kirjoittelin tähän ketjuun viimeksi tammikuussa, jolloin oltiin menossa inssiin. Vesivahingon vuoksi se peruuntui, mutta yllättäen tulin raskaaksi siitä kierrosta. Olin ehtinyt aloittaa letrot, jotka sitten avitti mulla raskautta.

Valitettavasti nt-ultrassa todettiin, ettei pienellä ole kaikki hyvin.. Tehtiin raskas päätös raskaudenkeskeytyksestä ja meidän enkelityttö syntyi 13.4. rv 15+2. Hänellä oli toinen sikiökalvo revennyt, mikä oli kuristanut kehoa pahasti. Muutakin häikkää oli. Lääkäreiden mukaan keskenmeno olisi ollut väistämätön.

Nyt sitten yritetään ja toivotaan kovasti uutta raskautta. Lapsettomuuspolin gyne suositteli meille inssiä, vaikka olen tullut kahdesti raskaaksi (eka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon kaksi vuotta sitten lokakuuussa). Nyt olen menossa keskiviikkona folliultraan ja toivon mukaan saataisiin inssi tehtyä perjantaina.

Meillä miehen simpoissa on vähän häikkää, mulla epäilty endometrioosia ja ikääkin on jo 36 v. Lapsia ei ole.

Tsempit kaikille :)

Kovasti tsemppiä ja jaksamista teille <3 raskaita päätöksiä! Toivotaan, että kolmas kerta toden sanoo :)

Meillä tosiaan tuhisee 1v7kk inssi-ukko sängyssänsä. Enkä oikein tiedä mitä tästä toisesta hoitokierroksesta olisi mieltä, tammikuusta pyöritetty pillerirumbaa. Ikää on 37.

Voi Suvetar, toivottavasti inssi tuo teille toivotun tuloksen!

TKlle tsemppiä tutkimuksiin.

Mulla ei vieläkään kuulu menkkoja, viime viikon lopulla vähän tuhrutteli mutta nyt ei mitään. Ehkä ensi viikolla otan uudelleen yhteyttä klinikalle.

Kiitos DB, kuinka kauan sulla on ollut jo menkat pois km:n jälkeen? Varmaan ois kyllä jo aika katkaista kierto.

TK, onko ivf teillä ollenkaan vaihtoehto, jos inssi ei pelitä?

Ootan täällä folliultraa.

Suvetar, jo 3kk! Oon tässä ite vähän passaillut soittoa polille kun jalkakipujen takia kävin viime viikolla röntgenissä ja tänään pitäis lääkärin soittaa mitä näkyi vai näkyikö mitään. Mulla on sellainen seurattava vamma, toivottavasti ei ois mitään eikä tarttis mitään magneettikuvauksia ym. Oon samaa mieltä että kierto pitäis jo katkaista.

Miten folliultra meni Suvetar?

Hyvä, että jalka oli kunnossa Db :)

Mulla oli kaks follia. 17 ja 14 mm. Inssi tehdään huomenna! Kuulemma tehdään siksi jo huomenna, kun perjantaina ois monikkoraskauden riski suurempi. En kyllä tiedä, onko tää nyt vähän aikaisin, mutta kaipa ne tietää..

Huhhuh. Kyllä toiveet nousee.

Heips! Nyt ollaan täällä sitten piinaviikoilla. Inssi tehtiin pari päivää sitten ma:na ja hyvältä näytti kaikki noin lääkärin näkökulmasta. Miehen osiossa näkyi pestyjä soluja A-B 79%. Ja kolme viikkoa siinä meni piikittäessä Decapeptyliä ja Menopuria. Suurin folli oli 18mm, sitten 14, 11 ja 9. Eli yht. 4kpl niitä saatiin kypsytettyä. Lääkärin mukaan olisi 90% mahdollisuus kaksosraskauteen, mikäli sieltä jotain alkaisi. Mulle iski heti inssin jälkeen kauhea väsy ja huono olo, vähän kuin flunssan oireita. Pari kertaa on tuntunut et pitää mennä ihan oikeasti kurkistaa pönttöön. Vielä pari viikkoa täytyy piinailla ennenkuin voi tehdä testin. Mä kyllä luulen että tiedän jo ennen sitä, kun olen niiiin herkkä! Olotila on jotenkin sekava ja epätodellinen ja sitä kuuntelee omaa kehoa turhankin tarkkaan. Niin ja ma:na toimenpiteen jälkeen tuli menkkamaisia kipuja jotka helpottivat parin kolmen tunnin jälkeen, mutta aivan valtava väsymys siis tuli tilalle. Inssistä oli hoitajan mukaan kaksi tuntia ovulaation tapahtumiseen, ja kuulemma mun piti se tuntea. Jotain vihlaisuja ja aaltomaisia kiputuntemuksia kyllä oli ja on vaihtelevasti edelleen. Koitan silti parhaani mukaan pitää jalat maassa. Mut DB -- mites sulla nyt menee? Entä liljatar? Tsempit kaikille!

Niin ja Suvetar - hirmusesti onnea matkaan! Tulette siis niinkuin 4 päivää myöhemmin meidän jälkeen tuossa inssi aikataulussa :) Jännää!

Suvetar: mulla tärppäs just 14mm follista, joten ei varmaankaan ole liian aikaista tehdä inssiä. Onko sulla irrotuspiikki käytössä?

BlueTerranova: Sullahan kypsyi monta follia! Aika kauan jouduit piikittämään. Mikä oli Menopurin annos?

Mä tosiaan oottelen menkkoja keskenmenon jäljiltä. Nyt jo 3kk mennyt. Haluaisin NIIN päästä jo uuteen inssiin!

Onko teillä kellään käynyt inssi kipeää, siis että olisi mutkainen tai tiukka kohdunkaula ja siksi olis ollut hankala toimenpide?

Ei ole inssi tehnyt kipeää, mitään en ole tuntenut :)

Ivf on vaihtoehto, siitä käytiin pitkään keskustelua. Lähinnä mä mietin onko se pois tuolta pikku-ukolta; kaikki aika, stressi ja rahan meno...mutta taitaisinpa katua jos sitä korttia ei katsota loppuun. Amh mulla on todella korkea eli ivf:ssä on hyperstimulaation riski :/

Pidän peukkuja teille kaikille :)

Kiitos DB ja Suvetar! Mulla oli siis Menopur alkuannos 75IU, mutta nostettiin 100IU, kun solut ei kypsyneet niin nopeasti. Ja irroituspiikkinä oli Ovitrelle. Itse inssi toimenpiteenä ei sattunut, kuitenkin jälkikäteen en tiedä onko sivuvaikutuksena vai mitä, mutta viimeksi tänään kouraisi menkkamaisesti kovaa, ei onneksi kestänyt kauaa. Sekä sängystä ylös noustessa nappasi vasemman munasarjan kohdalta ihan tosissaan niin et piti melkein kaksinkerroin mennä. Ohimeneviä mutta ehkä uusiutuvia tuntemuksia molemmat. Sitten se, et iski kummalliset flunssan oireet ja lämpö 36,9. Saas nähdä.. Ja peukut minultakin jokaiselle teille :)

Muokattu viimeksi:
Noniin, sain viimein ohjeita polilta. Aloitan tänään Primolutin jonka avulla toivottavasti saan menkat. Sitten mennään samalla kaavalla kuin aiemminkin, kp 2 lähtien Menopur 75 IU ja kp 8 seurantaultra.

Takaisin