Hei kaikille!
Olen 33v ja mies 37v, yritystä raskautua tulee lokakuussa 2v. Meillä on edennyt todella nopeasti lapsettomuustutkimukset: helmikuussa esh:n gynekologi (käyn papa-muutosten takia 6kk välein kolposkopiakontrolleissa) suositteli tutkimusten aloittamista, koska jonot julkisella voivat olla pitkät. No, sain vasta toukokuussa aloitettua raskaan prosessin ja sain ajan terv.keskukseen alkututkimuksiin toukokuun lopulle. Käytiin siellä, musta otettiin verikokeet, ne kunnossa. Kierto on säännöllinen, pääasiassa 28pv, mutta joskus voinut olla 26-30. Lähete esh:n ja sinne tuli aika jo kesäkuun loppuun! Kaikki tapahtu niin äkkiä, et ei "ehditty" hankkia siemennesteanalyysia ennen esh:n aikaa. No, siinä ei tapahtunu vahinkoa, kun hoitoyksikkö oli menossa joka tapauksessa kiinni heinäkuuksi eikä hoitoja olisi voitu aloittakaan ennen kuin elokuussa. Tänään soitan siemennesteanalyysin tuloksen ja sovin jatkoista. Elokuun lopussa käyn vielä 6kk kolposkopiakontrollissa ja syyskuun kierrosta olisi tarkoitus aloittaa letrot kp 3-7, folliultra kp 10-12 ja sen mukaan sitten inssi syyskuun puolivälin tienoilla. Munanjohtimien aukiolotutkimusta ei ole tehty, ajattelin, että tehdään yksi inssi ja jos ei siitä tärppää, teetän sen sitten. Hoitava lääkäri sanoi, että saan päättää itse, tehdäänkö sitä vai ei.
Olen lueskellut tämän ketjun alusta tähän saakka. Mun silmiin on pompannut ovulaatiotestien tekeminen. Mulle hoitava lääkäri sanoi, että ei suosittele niitä juuri ollenkaan, koska kierto on säännöllinen. Turhaa stressiä vaan tuottaa. Ja olen kyllä samaa mieltä asiasta. Monet teistä tekee testin ja kun se näyttää positiivista, on samana päivänä tai seuraavana inssi. Tämä ilmeisesti on hoitopaikan tapa toimia? Mä ymmärsin, et täällä katsotaan sen kp 10-12 ultran mukaan follien koko ja siitä arvioidaan inssin ajankohta, että silloinkaan ei tarttisi tikutella. No, aika näyttää meneekö se näin. Ja tää suunnitelma siis voimassa, mikäli miehen siemenneste on kunnossa. Jos ei ole kunnossa, sitte kai uusi aika lääkärille ja katsotaan toista suunnitelmaa.
Meidän asiat on edenneet niin nopeaan, että mulla on ihan kamalan positiivinen olo, pelottaa ihan, et mitä tapahtuu jos en raskaudukaan heti ensimmäisestä inssistä! Tai jos miehen pikkukavereissa on jotain vikaa ja suunnitelma menee uusiksi.
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kovasti meille muille!