inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitäs kaikille inssiläisille kuuluu? Plussia?

Meillä pitäisi olla tällä viikolla viimeinen inssi, mut en oo saanut ovista tikutettua. Kävin viime pe ultrassa ja jo silloin folli oli 20mm! Aloin kuitenkin heti testata ovista eikä vieläkään ole plussaa tullut. Odotin, että tänään olis ollut. Minkähänlainen jättiläisfolli siellä oikein kypsyy, kun painettakin alkaa tuntua sillä puolella?!

Voiko se vaan olla niin, että ovis on mennyt testaamisesta huolimatta ohi? Vai voiko folli pysyä siellä kasvamassa näin pitkään? Normaalisti ovis olis ihan näinä päivinä, mut tuo follin koko vähän hämää...

Ei kuulu oikeestaan mitään :D välikierto oli ja meni eli seuraavaa odottellessa kun aloitan femarit.

Oliko sulla hormoneja? Nehän kaiketi voi kypsyttää follin todella isoksi. Ehkäpä se ovis on heti huomenna :)
Mulla meni niin päin et testi näytti ovista, mutta ei sitä todellisuudessa ollut ollutkaan.

Joo, letrot oli käytössä, mut ei ne ole koskaan kasvattaneet follia noin isoksi tuossa vaiheessa (kai). Tai mistäs mä tiiän, kun ei ole ennen ultrattu noin aikaisin.
On nää ovikset kummallisia... :)

Femarithan on samoja ja itse asiassa taisivat apteekissa antaa letroja ko olivat niin paljon halvemmat.
Onko ollut oireita niistä? Miten toiminu, millasella annoksella? Olet nämä varmasti kertonutkin, mutta kysynpä uudestaan :)

Muokattu viimeksi:
Letrot on kyllä tosi edullisia, mulle määrättiin suoraan niitä. Mä oon päässyt oireiden kanssa tosi vähällä, ehkä ekassa kierrossa oli pientä pahoinvointia, mut muuten ei mitään. Annos on 2,5mg/päivä kp 3-7. Ilmeisesti aika normikäytäntö. En tiiä onko niillä ollut hirveästi vaikutusta, kun mulla kuitenkin on ilmankin folli kasvanut normaalisti ja kierto on säännöllinen. Ehkä siihen kasvunopeuteen on vaikuttanut. Useampia folleja ei ole kuitenkaan tuottanut. Joillakin on tainnut näilläkin annoksilla tulla useampia folleja.

Noh, huomenna viimeinen inssi edessä, kun tänään tuli ovistikkuun plussa. Mielenkiinnolla odotan onko siellä joku megafolli ja missä se on menossa. Toivottavasti testi pitää paikkansa ja ajoitus on ok.

Jännä muuten miten oma suhtautuminen on matkan varrella muuttunut. Edellisiä inssejä jännitti ja yritti vaan pitää toiveet mahdollisimman matalalla. Nyt kun ivf-hoitojen aikataulu on tiedossa, ei tässä neljännessä inssissä ole mitään paineita. Mut veikkaan, että piinapäivät on silti piinallisia. ;)

Voi harmi Sabetti. :( Tiiätkö pitääkö teidän jonottaa pitkään? Mä olin yllättynyt, miten nopeasti kaikki lähti rullaamaan, kun sai sen ensikäynnin varattua. Oletteko te yksityisellä vai julkisella?

Aawa me ollaan julkisella ja arviolta 5kk jonot, joten toivottiin että menis sen kelan lääkekaton takia hoitojen aloitus tammikuun puolelle.

Ja meillä ei siis kotikaupungissa tehdä ivf hoitoja, joten lähes parin sadan km päähän sitten aina kulkeminen.

Täällä olisi uusi lapsettomuushoidoissa kävijä. Minä 27v ja mies 29v. Lasta olemme yrittäneet saada nyt 1v8kk ja mitään ei ole kuulunut. Joulukuussa 2015 lähdimme lapsettomuustutkimuksiin. Kummastakaan meistä ei ole vikaa löytynyt. Aloitin huhtikuussa letrozolit (Keillä muilla ollut käytössä tämä lääke?)ja ultrassa näkyi 2x kypsymässä olevaa munarakkulaa. Tärppiä vaan ei ole vielä tullut. Minulla lapsi edellisestä suhteesta miehellä ei lapsia. Vertaistukea kaipaisin kanssaihmisiltä :angelic:

Parempaa plussaonnea muille ketjulaisille! Mä siirryn neljännen epäonnistuneen inssin myötä pysyvästi tuonne ivf-puolelle. Onneksi ei tullut isoa pettymystä tällä kertaa, kun odotuksiakaan ei juuri ollut.

Ihanaa kesää kaikille! :)

Sunnuntaina letroja naamaan ja 11.pv ultraan.
Kysyin hoitsulta myös tuota mitattua amh-arvoa ja sanoi sen olevan 34,5...meaning what??? Kertoi kyllä lääkärin ottavan tulokseen kantaa ultrassa. Mutta mutta, miten mä sinne nyt maltan odottaa. En löydä mitään järkevää googlaamalla, tai arvo on siis jotain muuta ko netistä löytämäni vertailut. Kellään tietoa?

Hei kaikille! Olen ihan uusi täällä, mutta kiinnostuin niin kovin tästä foorumista, että oli lähes pakko rekisteröityä. Ikää minulla on nyt 35v ja miehelläni 42. Ollaan yritetty raskautumista jo ihan liian kauan, ja viimein rohkenin munanjohdinten tutkimukseen ym. Siellä sitten selvisi että mulla on toinen johdin tukossa mutta toinen toimii normaalisti. Muuta häikkää ei ollut, ja miehen näytteessä kaikki oli hyvin. Lääkäri sanoi että voin aivan hyvin tulla raskaaksi myös ilman hoitoja, mutta koska näin ei ole vieläkään tapahtunut, aloitetaan hormonihoito ja sitten inseminaatio pian, ilmeisesti jo seuraavan kierron alkumetreillä. Sanoi myös, että yleensä jukuripäät pyrkivät oikeanpuoleisen johtimen luokse, ja mulla juuri se ei toimi, eli saattaapa olla kiinni ihan siitäkin ettei raskautta kuulu. Mene ja tiedä. Nyt mulla on siis kp. 20 ja odottelen seuraavia menkkoja sellaisen jännityksen vallassa että huh! :D Aikavaraus hedelm.polille on 21.07. ja siitä seuraava aika 26.07. ohjattuun pistosten tekemiseen itselle. Mulla on normisti kierron pituus se 27-28pv. Niiiiin kovasti toivon ja odotan että vihdoinkin se pieni ihmisenalku sieltä ilmestyisi. Pidetään peukkuja kaikille yrittäjille ja palaan parin viikon sisään päivittelemään uutisia. :)

Hei kaikille!
Olen 33v ja mies 37v, yritystä raskautua tulee lokakuussa 2v. Meillä on edennyt todella nopeasti lapsettomuustutkimukset: helmikuussa esh:n gynekologi (käyn papa-muutosten takia 6kk välein kolposkopiakontrolleissa) suositteli tutkimusten aloittamista, koska jonot julkisella voivat olla pitkät. No, sain vasta toukokuussa aloitettua raskaan prosessin ja sain ajan terv.keskukseen alkututkimuksiin toukokuun lopulle. Käytiin siellä, musta otettiin verikokeet, ne kunnossa. Kierto on säännöllinen, pääasiassa 28pv, mutta joskus voinut olla 26-30. Lähete esh:n ja sinne tuli aika jo kesäkuun loppuun! Kaikki tapahtu niin äkkiä, et ei "ehditty" hankkia siemennesteanalyysia ennen esh:n aikaa. No, siinä ei tapahtunu vahinkoa, kun hoitoyksikkö oli menossa joka tapauksessa kiinni heinäkuuksi eikä hoitoja olisi voitu aloittakaan ennen kuin elokuussa. Tänään soitan siemennesteanalyysin tuloksen ja sovin jatkoista. Elokuun lopussa käyn vielä 6kk kolposkopiakontrollissa ja syyskuun kierrosta olisi tarkoitus aloittaa letrot kp 3-7, folliultra kp 10-12 ja sen mukaan sitten inssi syyskuun puolivälin tienoilla. Munanjohtimien aukiolotutkimusta ei ole tehty, ajattelin, että tehdään yksi inssi ja jos ei siitä tärppää, teetän sen sitten. Hoitava lääkäri sanoi, että saan päättää itse, tehdäänkö sitä vai ei.

Olen lueskellut tämän ketjun alusta tähän saakka. Mun silmiin on pompannut ovulaatiotestien tekeminen. Mulle hoitava lääkäri sanoi, että ei suosittele niitä juuri ollenkaan, koska kierto on säännöllinen. Turhaa stressiä vaan tuottaa. Ja olen kyllä samaa mieltä asiasta. Monet teistä tekee testin ja kun se näyttää positiivista, on samana päivänä tai seuraavana inssi. Tämä ilmeisesti on hoitopaikan tapa toimia? Mä ymmärsin, et täällä katsotaan sen kp 10-12 ultran mukaan follien koko ja siitä arvioidaan inssin ajankohta, että silloinkaan ei tarttisi tikutella. No, aika näyttää meneekö se näin. Ja tää suunnitelma siis voimassa, mikäli miehen siemenneste on kunnossa. Jos ei ole kunnossa, sitte kai uusi aika lääkärille ja katsotaan toista suunnitelmaa.

Meidän asiat on edenneet niin nopeaan, että mulla on ihan kamalan positiivinen olo, pelottaa ihan, et mitä tapahtuu jos en raskaudukaan heti ensimmäisestä inssistä! Tai jos miehen pikkukavereissa on jotain vikaa ja suunnitelma menee uusiksi.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kovasti meille muille! <3

Onpas tää inssikeskustelu hiljentynyt. Ite oottelen edelleen menkkoja keskenmenon jälkeen. Ens viikolla soitan polille jos tuo leukaan ilmestynyt finni ei ennakoi vuodon alkamista.

Takaisin