inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon naikkarin asiakas mut varmaan siks kun mulla on pistoshoito. Eli kp 10 katotaan ultrassa miten folli kasvanu ja miten monta päivää pistetään vielä kypsyttävää ja millon irrotuspiikki. Eli mä en testaile ovista ollenkaan vaan inssi on irrotuspiikistä 1,5vrk päästä. Ja toi irrotuspiikki näyttää ovisplussaa monta päivää eli ei oo luotettava tehdäkään testejä.

Tuntuu kyllä hankalalta et sinä aamuna soitto, miten mies ehtii antaa näytteen?
Meillä on melkein tunnin ajomatka nkl:lle että olis kyllä tosi hankalaa..

Mulle taas yksi lääkäri sanoi että Pegnyl pitää pistää 36h ennen inssiä,kuulema tosi tarkkaa. Sit toinen läääri sanoi että ei ole tarkkaa,riittää että edellisenä päivänä ennen inssiä pistää..just...

No onpas vaihtelevia ohjeita... Soitin polille ja käskivät odottaa kunnon menkkoja huomiseen. Vuoto on loppunut melkein kokonaan, että enpä tiiä tuleeko tästä kierrosta mitään...

Meillä mennään vain clomeilla ja kun toimiva annos on löytynyt niin ei ole enää edes folliultria. Esikosta oli joka kierrossa.

Jos mies hoitaa tavaran kotona, on tunti aikaa saada näyte Naikkarille. Ja viimeistään ysiksi vietävä. Asutaan Itä-Hki ja tunnissa kerkeää yleensä juuri ja juuri. Mies on kotona esikon kanssa tällä hetkellä eli napataan muksu autoon, ajetaan naikkarille, mä venaan muksun kanssa autossa ko mies hoitaa osuutensa ja sit heittävät mut töihin :D Nyt kun folliultria ei ole niin eipä ole muistettu pyytää purkkeja matkaan eli hoitaa asian suoraan Naikkarilla.
Mulla on kp28 eli menkkoja odotellessa. Tästä inssistä ei siis ollut kovin korkeat odotukset.
Terkut Dubaista :)

Mä tein ma ovistestin, joka näytti hailakkaa viivaa ja tänä aamuna tuli sitten kunnon plussa. Siispä soitto klinikalle ja huomiselle inssi. Mies purkittaa kotona huomenna aamulla ja käy nakkaamassa purkin ennen töihin menoa klinikalle. Meillä tuo ei ole ongelma, koska klinikalle ajaa 10 min. Mut on tää lapsenteko todella kliinistä, kun sen joutuu näin vaikeammin toteuttamaan. Sais kyllä monta hyvää sketsiä...

Meillä on klinikalle 90km, joten inssiin mennään yhdessä, mies hoitelee homman ja sitten venataan se pari tuntia että ne saa tavaran jalostettua. Pitkä matka vie ihan älyttömästi aikaa ja turhauttaa sekä tietysti maksaa!

Niissä on tosi paljon eroja millä klinikalla käy että millo irrotuspiikki. Jossaki hoitsut pistää inssin yhteydessä. Voikoha riippua valmisteesta? Mulla ovitrelle.

Saatko sitten töistä vapaata että käyt tk inssissä?
Joo hyviä sketsejä sais :D just kun välillä logistiikkaongelmia. Heh laittas lapsen oottaa aulaan kattoo piirrettyjä "isi käy tuossa oven toisella puolella". Tää touhu tuntuu toisaalta nii luonnolliselta ja toisaalta luonnottomalta. Että jossain vastaanottohuoneessa hoitaja pitelee purkkia jossa on sun miehen sperma.. Intiimejä asioita ja yhtäkkiä ihan muiden käsissä koko touhu..

Täällä kans samat pohdinnat kun DelightBall sulla. Ollakko vai eikö olla kp 1. Meinasin jo tänään soitella folliultraa, mutta ei vuoto sit alkanukkaa kunnolla vaikka eka näytti siltä.
Miten tarkkaa noiden letrojen kans muuten on, kun mulla ohjeistus syödä kp 3-7, niin jos tulkitsee kp ykkösen väärälle päivälle...?

Aika monenlaista ohjeistusta Irrotuspiikkien kanssa :o täällä just pistetään inssin yhteydessä, että simpat on mieluummin jo valmiina odottelemassa.

Aawa tsemppiä huomiseen inssiin! :)

Meillä kans kivenheiton päässä tehdään nää inssit, ivf menisikin sit melkeen parinsadan km päähän. Toivottavasti siihen reissua rumbaan ei tarvii ryhtyä.

Ymmärrän kyllä ja kuullostaa tosi raskaalle toi delightin 90km matka ja "ajanhukka."
Vaikka melkeen mullakin otettava inssipäivä vapaaksi, kun kuljen eri paikkakunnalla töissä.

Sofiask toivotanpa jo sinullekkin Tsempit torstaille etten unohda! :)

Mä laitoin irrotuspiikin heti kun tuli plussa ja seuraavana päivänä klo . 12 inssi..munasolu ei ollut vielä ironnut. Oliskohan ollut 20h välissä. Raskaaksi tulin sillä.

Ja kyssäri: Onko kukaan tehnyt niin et jos inssi osuis vklp, ni varaisi ajan yksityiselle? Onnistuukohan?

Liina

Liina mielenkiintosta! Mul oli viimeks irronnu jo kun tällei samalla tavalla 36h ennen inssiä irrotus. Sit huomen ei voi talletellakaan kun pitää pantata inssiä varten. Tuntuu et meneekö hukkaan.. Mielellää huomenna tallettelis. Huonontaakse muka niin paljon sitä spermanäytettä?

Mulla töistä inssiin menee noin tunti matkoineen. Pidän vähän pidemmän ruokkiksen ja venytän päivää sitten sillä ns ylimenneellä osalla. Tämän hetkinen esimies kyllä tietää hoidoista eli viimeksikin sanoin hänelle suoraan mihin menen.

Meillä lekuri viimeksi sanoi ettei tartte pantata eli ei huonontaisi näytettä. Tiedä sitten oliko tämän vain tän yhden lekurin mielipide.

Nyt mun pitää kyllä vielä lisätä et mulla saattoi olla toinenkin munasolu. Folliultrassa oli kummallakin puolella samankokoiset ja inssipäivänä ei toisesta jälkeäkään eikä puhettakaan vaan tästä joka oli irtoamassa. Mysteerejä nää on.. Sillonku tärppäs tää nähty munis oli 17mm(klomit&pregnyl) , kun mulla joka muussa ultrassa ollut yli 25mm(luonnonkierrot). Mietin, et vaikuttaakohan toin koko.

Liina

Noniin sain pistoluvan. Vähän mietityttää, mutta mulla nää kierrot ja vuodot vaihtelee niin paljon.
Toivo on kyllä kateissa.

DB mikä mietityttää? Että mikä kp? Alatko pistää kypsyttävää?

Kyllä kai se koko vaikuttaa, ei hyvä jos kasvaa liian isoksi ennen ku irtoaa. Tiedä noista.. Tää tuntui niin tähtitieteelle ja toiset tuosta noin vaan humps on raskaana. Ite pohtii jotai tuntimääriä ja ajoituksia.. ;)

Tk hyvä jos työ antaa myöden ja pääset käymään polilla.
Mulla ei töistä oo pitkä matka polille mut työstä irrottautuminen on hankalampaa. Pitää saada joku tilalle ja vähä syyllinen olo jos kiirettä ja mä ramppaan koko ajan omilla asioilla. Mitä pidät naikkarista?

Tk: mullakin on sellanen oletus että ei huononna näytettä vaikka inssiä edeltävänä päivänä hommailis.

Sofiask: niin mietin sitä kun oli niin niukka vuoto, että oliko nää ne menkat. Mutta kipujen puolesta tuntui ihan menkoilta. No ensi viikolla sen sitten näkee ultrassa, mikä tilanne. Ja alan siis pistää kypsyttävää.
Tuo follin koko on kyllä mystinen juttu...

Hei kumman ota jos saan valita: Pistoshoidot vai clomit&pregnyl? Onko noista pistoshodoista parempia tuloksia? En löydä tietoa mistään.. :P

Liina

En tiiä mitä erityistä hyötyä pistoshoidosta clomeihin verrattuna olis. Mulla ei pelkillä clomeilla kypsynyt munasoluja.

Sofiask, mulla ei Naikkarista huonoa sanottavaa. Hieman tuo julkinen voisi olla nopeampi tempoinen, mutta tää on käynyt meille. Me ollaan aina saatu ajat, homma toiminut nätisti. Ehkä ainoa miinus jos sellainen on etsittävä, on jatkuva lekureiden vaihtuminen. Omalle kohdalle on kai kolme kertaa sattunut sama naama. Hieman liukuhihnahommaa niiden puolelta. Raskaampia hoitoja ajatellen olisi musta suotavaa myös hoitaa korvien väli puolta. Olen tosin kuullut useammaltakin taholta huonoja kokemuksia Naikkarista.

Takaisin