inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse kerroin pomolle heti kun sain ajan ekaan inssiin,mäkin aimsiakaspalv työssä jossa asiakkaat käy ajanvarauksella. Hyvin ymmärtäväinen pomo on,oli huolissaan että miten jaksan henkisesti.Meillä hyvä yhteishenki töissä ja sympaattinen pomo joka huolehtii kaikista.Mäkin joudun korvaamaan tunnit mitkä oon poissa,ja hyvin olen asiakastapaamiset saanu siirretty työkamuille tai toiseen päivään

Kiva kuulla että muilla oltu tässä tilanteessa ymmärtäväisiä. :) toki ovat palkatonta aikaa, sehän on selvä. Mulla on muutenkin työtunneista tasaustuntijärjestelmä, niin se kätevä. Huh kylläpä silti jännittää kertoa.
Toisaalta eiköhän työnantaja kuitenkin yrityksestä tiedä, kun kuitenkin tietää keskenmenostakin ja siitä on jo yli vuosi.

DelightBall onko teille tää tuleva inssi mones?

Moikka kaikille, mä oon pitänyt vähän taukoa, mutta en montaa päivää malttanut olla poissa kun iski mielenkiinto tulla lukemaan muiden kuulumiset, samalla toivoen olisiko jollain plussannut ♡

Minä kannustan myös olemaan työpaikalla rehellinen ja kertomaan esimiehelle poissaolojen syyn. Varmasti jokainen ymmärtää tilanteen kun kuulee! Mä olen alkanut miettiä pitäisikö itse kertoa, jos joudutaan siirtymään niihin rankempiin hoitoihin edes omille kavereille tai äidille. Jotenkin olin ajatellut etten puhu, kun halutaan sitten yllättää iloisella uutisella, mutta nyt näyttää siltä ettei ole mitään mistä kertoa ja ilahduttaa, että olisiko helpompi kulkea ja käydä tätä matkaa läpi, kun joku läheinen tietäisi?

Itsellä tänään kp. 8 ja tiistaina ultraan sitten.

Mites muiden kierrot ja vaiheet?

Minulla ovis alkaa olla käsillä. Ekat labrat ens viikolla, kilpirauhanen ja antimulleri ja ensitapaaminen kuun lopussa :) itse kerroin kaikile esikoista tehdessä ja oli vähän huono idis, kun joutui sitte kaikkien kanssa puimaan ja voivottelemaan. Mut nyt oon kertonut kahdelle ystävälle joilla on itselläänkin ollut pidempi yritys. Kyllä suosittelen jollekulle kertomaan :)

Liina

Kivasti vilkastunut tämä ryhmä! Oon käyny lukemassa mutta meillä oli välikierto niin en oo jaksanu kovasti kirjotella.
Eilen alko menkat ja huomenna sit soittoa polille. Vähän vaan jänskää että ei taida inssi onnistua koska pääsiäinen. Harmittaa! Eka inssi peruuntu joulun takia ja nyt toka pääsiäisen.. Kohta on kesä ja ollaan yhteen inssiin päästy. Blää. Haluisin jo ivf-jonoon. Vaikka sen riskit pelottaa ja ettei kävis mitään peruuttamatonta.

Mulla alkaa aina menkat iltapäivällä ja illasta, onkohan tää sit vasta kp1?
Eka kunnon vuotopäivä kai lasketaan kp1 mut ku mulla ei kovin runsaat edes ole.

Joutuuko ivf:ää jonottamaan? Mä olin ajatellut, että se toimia kuten inssi, että heti seuraavaan kiertoon vaan. Eli niin sitä joutuu hyväksymään, ettei tänäkään vuonna meille tule vauvaa. Jos nyt seuraava inssi jää tyhjäksi ja sit keskustelukerta on seuraava käynti ja sit vasta alkaa jonottaminen niin taitaa mennä kesään ennenkuin mahdollisesti voisi päästä sitten niihin hoitoihin, jos silloinkaan kun on kaikki kesätauot :'( Masennus iski!!!!

Ai niin, ja mä Sofi laittaisin ainakin itse vasta seuraavan päivän kp 1 jos iltapäivällä / illalla alkaisi vuoto. Mutta varmaan kannattaa vielä kysyä lääkäriltä seuraavalla käynnillä.

Moikka!

Eipä tullut plussaa vaan eilen alkoi menkat megasuurilla kivuilla ja runsaalla vuodolla :smiley-angry017 enskierto totaallinen luomu. Eipä tässä toiveet oo korkealla, että yksikään inssi tulee onnistumaan, mutta koitetaan ne alta pois, jos edes saadaan osumaan kohdilleen, kun kierrot osuu vkonloppuun :(

Parempaa onnea teille muille :hello2

Voi ei toivonkipinä. :( aika harmaa tulevaisuus kun kellään ei tärppää!! Mä olin tänään labroissa ja ovistikkukin näytti plussaa. Näin epäaktiivista kuuta meillä ei ole koskaan ollut. Yksi kerta perjantaina ja sit nyt tänään tehtävä. Tuskinpa siis tällä laiskottelukierrolla tärppää kun ei kovalla yrittämiselläkään.

Liina

Soitin tänään hormonipolille. Keskiviikkona alan pistää ja ens ma uä ja sen perusteella inssi ( uskon et osuu pääsiäiseen). Mut ainaki tässä kierrossa hormonit ja uä. On seki jotain ku ei siittiöissä vikaa niin inssi ei välttämätön.

Onpa harmi, kun näin monella olis ovis ajoittumassa just pääsiäiselle. Me jännätään samaa myös ensi viikolla. Miksi kukaan ei ole keksinyt sellaista 24/7 -klinikkaa?! :wink

Toivonkipinälle pahoittelut negasta. Viikko sitten olin itse samoissa fiiliksissä ja nyt taas toiveikkaana (tai ainakin varovaisen) kohti uutta yritystä.

Liina, ei se loppujen lopuksi vaadi kuin sen yhden onnekkaan kerran, että tärppäis, joten toivottavasti se on tämä kerta! Tsemppiä!

Mitähän positiivisuushormoneja tässä on tullut vahingossa napsittua...

Millaisia teidän lääkärit muuten on? Tai lähinnä mietin, kuinka paljon teidän lääkärit pitää toiveita yllä? Meidän lääkärin mukaan mitään varsinaista estettä raskaaksitulolle ei ole, joten yrittää kovasti aina tsempata. Molemmissa insseissä kaikki on ollut niin hyvin kuin mahdollista. Mutta... Ehkä se pudotus ei olisi niin korkea, jos toiveetkaan ei olisi kovin korkealla.

Noh, toivotaan, että kevät aloittaa kunnon plussabuumin!!

Tänään folliultrassa kp 11, 20mm johtofolli ja lääkäri mietti onkohan jo myöhäistä tehdä inssiä. Tein testin kun tulin joka oli negatiivinen ja illalla ajattelin tehdä vielä. Veikkaan että ei ole vielä myöhässä, kun nyt lääkkeiden kanssa ovulaatio ollut kp.14. Ainut mikä nyt ongelma, että miten tehdään miehen kanssa, kun inssiin olisi paras siis olla pidättäytynyt 2-5 päivää ja me on lauantaina touhuttu viimeksi. Eli jos inssi ja on huomenna tai torstaina tulee just tuo väli sopivaksi, mutta jos perjantaina niin sit tulee liian pitkä väli. Ja tänään jos ollaan ja huomenna onkin inssi niin ei varmaan ehdi kehittyä riittävästi siippoja huomiseksi. Ideoita?

Ei mitään väliä! Meillä esikko tärppäsi inssistä jossa ed päivä oli hommailtu kotona. Nyt vikassa inssissä tavara oli parempaa ko ed kerralla ja nyt oli vähemmän väliä edellisestä sekstailusta. Julkisella myös sanoivat ettei tartte pidättäytyä eli antakaa palaa :)
Miten inssi olisi muka myöhästä jos ovisplussa ei ole vielä ollut?

En ollut aloittanut siis vielä plussaamaan, joten lääkäri epäili että olisi saattanut jo olla ja kertoi että jatkossa kannattaa noiden lääkkeiden kanssa aloittaa testaaminen jo kp.9. Mutta teen nyt illalla vielä testin ja katson mitä näyttää ja jos nega niin aamulla sit vielä. Hitsi kun harmittaa nyt tuo miten tuon kotona yrittämisen kanssa tekisi. Jos aamulla tuleekin plussa ja yritetään tänään kotona niin ei tule kuin 12h inssiin ja se on varmasti aivan liian vähän!!!
Mutta jos se plussa olisi ylihuomenna niin sit olis aika optimi jos tänään touhutaan :D

Riittääköhän 1.5h pissanpidätys ovulaatiotestiin?

Mä en jäisi odottamaan, vaan laittasin peitot heilumaan :)
Cb:hun ei ainakaan tartte pidätellä, kyllä ne hormonit sieltä näkyy.

Jaahas, ei tänäänkään ovulaatiota, eli tämä kierto oli siis tässä :smiley-angry017 Mulla ei ole koskaan jäänyt ovulaatio tulematta, mitä tämä tarkoittaa? Olen tehnyt 2-3 testiä päivässä, että ainut vaihtoehto on että se on ollut jo silloin kp.9-10 kun en vielä tikuttanut, mutta miten se yhtäkkiä kp.13-15 olisi noin aikaiseen hypännyt?

Niin paha olla. Nyt ei ole edes mitään jännitettävää että aika menisi nopeammin, vaan pitää kokonainen kuukausi odottaa... miten tämä tuntuu maailmanlopulta?

Joo, on hormonit ja ilmeisesti ne aikaistaa koko ajan nyt sit ovulaatiota :O En usko että enää huomenna voi olla, kun tiistaina johtofolli oli jo 20mm niin nythän se olisi jo yli 25mm ja on varmaan liian iso enää irtoamaan :( kun eikös se folli kasva noin 1.5-2mm vuorokaudessa?

Kasvaa suurinpiirtein. Kaikkihan ei joka kierrossa ovuloi lainkaan, tosin en tiedä kumoaako hormonit tämän vaikutuksen.
Nokka ylös ja uutta kohti :)

Takaisin