inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ohhoh, onpas täällä käynyt keskustelu vilkkaana. Joku kysyi, että voisiko yksityiselle varata viikonloppuaikaa, niin ainakaan meidän klinikka Fertinova ei ole kuin arkena auki ja kesällä heinäkuun kiinni.

Onko kellään kokemusta Terolutista? Mulle määrättiin sitä nyt inssin jälkeen. Kaikki oli taas inssissä kohdillaan, hyvä ajoitus jne. Mut niin se on ollut aiemmilla kerroillakin, joten ei nyt pidä taas liikaa toivoa... Ivf:stä puhuttiin ihan ohimennen, tarvittaessa siihen pääsisi heti seuraavassa kierrossa. Mut mä niiiin toivon, ettei tarviis alkaa sitä miettiä.

Ja vielä Sofiaskille tsemppiä huomiselle!! :)

Mullakaan ei pahaa sanottavaa ja kun vertaa hintoja yksityiseen niin puoli-ilmasta. Labrat ei maksa, ultrat ei maksa erikseen jne.
Toki on liukuhihnameininkiä, mutta jos sillä mahdollisimman moni sais ajan. Mutta kaipais enemmän sellasta et pohdittas mistä johtuu ja ois tilaa kysymyksille. Ensikäynti oli perusteellinen mut ei mulla ollu sillon mitään kysyttävää. Ja kun käy vaan folliultrassa ja inssissä niin kontakti jää aika lyhyeks. Mua mietityttää endometrioosi ja puhelimessa hoitaja sano et kannattaa ottaa seuraavalla käynnillä puheeksi. Mut seuraava käynti oli toi folliuä enkä koe et siltä lääkäriltä oisin voinu kysyä, taas uus naama ja tulin vähän vaan kontrolliin.
Mulla kerran peruuntu joulun takia.
Mutta asiansaosaavia kaikki!

Hei. Mä mietin van sellasta että jos maksan vaikka 600€ pistoshoidoista julkisella ollessa ja ovis onkin vklp ni voinkohan varata yksiyiseltä inssin? kukaan tehnyt näin?
Liina

Mä vaan mietin kun meillä on sellanen tilanne et meillä on 700€ ja enempää emme saa mistään ennen kesäkuuta, kun mies saa kesätöitä. Käyttäsköhän kaiken yhteen pistos hoitoon tai pariin clomi&pregnyl inssiin.. Tuskinpa tähän nyt kukaan osaa mitään vastata ?

Liina

Naikkarilla labrat ei maksa erikseen, mutta kyllä sieltä folliultrasta joka kerta polimaksu pärähtää.

Aawa, mä olen syönyt useampaan otteeseen teroja. Kierron tasaamiseksi. Tai primoja, samaa tavaraa eri paketissa.

Liina, su oviksen pystytte hyödyntämään ma? Lauantai taitaa mennä harakoille...tosin siis kannattaa ne yksityiset selvittää. Teillähän lääkekatto taitaa pärähtää jo tuolla liki täyteen eli seuraavat lääkkeet ei enää maksakaan. :)

Muokattu viimeksi:
Nii siis toki polimaksu tulee mut sehän on ihan mitätön verrattuna kokonaiskustannuksiin.
Tuttu käy yksityisellä ja inssi on sen 600e, joka käynti maksaa lääkärin vastaanoton ja toimistomaksun ja jos käynnillä ultrataan niin se on 160 e aina lisää. Ja labrat maksetaan ite.. Että julkisella pääsee tosi pienin maksuin.

Harvinaisen totta. Jos puhutaan vain numeroista törkeästi niin esikko meillä maksoi kunnallisen hoidossa reilun tonnin. Tämä sisältää kaikki lekurikäynnit, lääkkeet ja päiväkirurgisen (aukkari tehtiin loppujen lopuksi tähystyksessä).

Liina, en tahdo olla ilkeä, mutta oliko jokin syy miksi ette voisi kaikkiaan odottaa kesän alkuun kun kerran raha tilanne silloin suotuisampi :)

Kiitos vastauksista. ja tk syynä vaan se kun haluais saada jo tuloksia aikaan eli pudas malttamattomuus. Ja kyllä mä edelleen toivoisin et saatas toinen alle kolmen vuoden ikäerolla ettei tarttis laittaa esikoista tarhaan. Kesällä varmaan jatketaan tarvittaessa yksityisellä puolella, koska joudutaan muuttamaan kesäksi pois Helsingistä. Ja siis tuo tilanne (maksaa 600€ hormoneista ja ei pääse inssiin) oli vaan hypoteettinen kysymys, koska olen Tälläinen etukäteen kaiken murehtiva tyyppi

Liina

Ja tk en pahastunut. Toi oli itseasiassa hyvä kysymys.. Olen myynyt tavaroitakin kahdella sadalla että saatais inssit jo maksettua. Toki onhan se ihan hyvä välillä tyhjentää kaappeja on kai jo kova kaipuu..
Liina

Liina minkä verran joudut pistää hormonia jos 600e menee?
Äkkiseltään tuntuu että pitää olla hoitosuhde koko kierron ajan, jotta ne suostus yksityisellä toimenpiteeseen. Paha sanoa kun ei yhtään kokemusta..
Ainakin se tuttu sano et yksityisellä on ensikäynti ja pitää psykologillakin käydä ennen hoitoja ja tutkimuksia yms ennen inssiä.

Oliko miehen siittiöissä jotain liina? Meille sanottiin että itse inssi ei hirveesti tuo lisäarvoa. Sama voitas hoitaa kotona perinteisin keinoin. Mutta itelle henkisesti se on tärkeetä et tavara menee perille ja pestyt siittiöt sano lääkäri mitä tahansa.
Että ei se kierto ole täysin menetetty vaikkei inssiin pääsiskään jos siittiöt ok..

Ja vielä tuohon yksityinen vai julkinen niin tuttu just sano et yks kierto hormonien kanssa tuli maksaa melkein 2000e kun tiheästi ultraa jne.
Että huh huh! Siihen päälle ensikäynnit ja mitä on ennen sitä selvitelty.
Itelle se yks kierto on lääkkeet n. 150e, käynnit 2-3x 40e.

Siis taisin ilmaista itseäni vähän huonosti. Meille on vasta ensitapaaminen kuun lopussa. Oletin vain että määräävät pistoshoidot ja innssiin, kun marraskuussa kun kävin yksityisellä sanoi lääkäri et olis aloittanut pistoshoidot & inssi. Saatiin lähete julkiselle kun tajusin ettei ole varaa. Ja toi 600€ oli sen mukaan laitettu, mitä olen keskusteluista lukenut et pistoshoidot maksais. Miehen siittiöit tutkittiin viimeks 2013 alkuvuodesta esikoista tehdessä. Ekassa oli vaan 2% normimuotosia, mut määrä 280milj.(paljon) ja liikkuvuus hyvä. Määrä kuulemma kompensoi niin et lääkäri oli ihan liikun kaakun mut laittoi et lievä teratozoospremia. Inssinäyyteeseen sai kuitenki 80milj. Kelvollista. tosi vaikea sanoa. Minä ovuloin normaalisti. Paljonkohan pistoshoidot silloin yleensä maksaa?

Liina

Siis mä vaan mietin, et mitä tekis jos kaikki rahat menis ekan inssin hormoneihin ja sit jos sattuski vklp.. Ja mietin et olisko varmempaa ottaa halvemmat lääkkeet et sais useamman yritykerran samalla rahalla.

Liina

Eli teillä ens viikolla ensikäynti? Siellä selvii varmasti pohdituttavat asiat. Mun ymmärtääkseni tablettihoito on edullisempi. Kolme inssiä tehdään ja meidän klinikalla aina välissä välikierto pistoshoidosta. Eli n. Reilu 200e/kierto. Olitko laskeskellut että 600e/kierto vai kaikki inssit? En osaa sanoa muista paikkakunnista mutta meillä se meni niin että vuos sitten käytiin ensikäynnillä. Ensin kierron kartoitusta ja labraa yms.
Eiköhän ne järjesty jotenkin.. Ja vaikka inssi ei onnistuiskaan niin mahdollisuuksia on kuitenkin hormonien tuella.

Hei kiitti sofiask kun jaksoit vastailla siis olin kuullut että pistoshoidoill ylittyy Kelan katto heti eli maksais yli 600€. Kiva kuulla ettei ehkä niin olekaan. Siis meillä vaan on vaan 700€ eikä lisää saada ennen kesäkuuta koska ollaan opiskelija ja kotiäiti. Eli sitä just mietin et käytänkö kaiken yhteen kiertoon tarvittaessa vai pyydänkö halvemman vaihtoehdonnet sais tol 700€ vaikka kolme inssiä. Ja siis meillä on kaikki lapsettomuustutkimukset tehty. Toivon ettei uusiks niitä tehdä.

Liina

Niin ja joo oot ihan oikeassa, eiköhän selviä ensviikolla ajattelin vaan että jos täällä on joku joka on paininut samojen asioiden kanssa ja tehnyt jonkun päätöksen
Liina

Hinta riippuu paljon myös kuinka paljon pitää pistää lääkettä. Esim ivf:ssä pistetään moninmoninkertanen määrä joten lääkkeetki maksaa enemmän.
Jos ehtisitte ennen kesää yhen inssin niin ei varmaan mee heti kaikki rahat.
Oon ite stressaaja myös joten i feel you! Kaikkea turhaa et mitä jos mitä jos. Olin varma ettei onnistu tässä kierrossa pääsiäisen takia mut niin vaan on asiat järjestyny.

Takaisin