Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei ole muiden asia tuomita (tai kirjoittaa ikävään sävyyn) omasta poikkeavia päätöksiä!! Eiköhän kaikki tee omat valintansa itselleen sopivalla tavalla vauvan ja koko perheen etua ajatellen -vaikkei päätös olisikaan sama kuin jollain toisella!Voi se siinä mielessä olla tappava, että influenssa aiheuttaa keskenmenoja, ja sikiölle se keskenmeno on tappava. Mutta toisaalta, joa raskaus menee influenssan vuoksi kesken, voi aina ruveta yrittämään seuraavaa, joten eipä sekään niin paha juttu ole.
Ikävä sävy ja tuomitseminen on ihan omassa päässäsi, jos pidit tuota ikävänä. Jos raskaus menee kesken influenssan vuoksi, lopputulos on sama kuin jos tekisi abortin, eikä abortissa ole mitään vikaa! Toki abortissakin menee sikiöltä henki, mutta se on jokaisen ihan oma päätös, haluaako abortin vai ei, eikä abortissa ole edelleenkään mitään vikaa. Oletko abortin vastustaja, vai miksi et hyväksy raskauden keskeytymistä?Ei ole muiden asia tuomita (tai kirjoittaa ikävään sävyyn) omasta poikkeavia päätöksiä!! Eiköhän kaikki tee omat valintansa itselleen sopivalla tavalla vauvan ja koko perheen etua ajatellen -vaikkei päätös olisikaan sama kuin jollain toisella!
Influenssarokotteen on tieteellisessä tutkimuksessa havaittu vähentävän keskenmenoriskiä huomattavasti. Jos jättää rokotteen ottamatta, valitsee siis raskaudelleen isomman todennäköisyyden keskeytymiselle. Ihan samalla tavalla abortissakin valitaan raskauden keskeytyminen, tosin abortissa valinnan tulos on todennäköisyydeltään lähempänä sataa prosenttia. Jokainen saa ihan itse päättää, haluaako raskautensa keskeytyvän vai ei, ja millä todennäköisyydellä.Influenssarokotteen vertaaminen aborttiin on todella kaukaa haettu ja muutenkin outo vertaus! Oman kantasi rokotteeseen olet tehnyt hyvin selväksi. Kaikilla se ei ole sama.
Minun tutkimukseni? Olenko australialainen, valehteleeko THL:n ylilääkäri vai kenties Hesari?Ilmeisesti haluat vaan olla oikeassa. En kiellä, ettetkö olisi omalle kohdallesi, mutta yhtä oikein voi olla toinen valinta!! Riippuu, miltä kannalta kukin katsoo. Harmittaa, kun niin kärkkäästi tuomitset toisten valintoja ja ajatuksia, jotka ovat omien päätöstesi ja tutkimuksiesi vastaisia.
Epäilen, että kukaan on ajatellut vaarantaa raskauttaan, vaikkei rokotetta otakkaan. Tämän hetkinen kanta on, että ekalla kolmanneksella voi ottaa rokotteen. Aiemmin näin ei ollut. Tilanne voi muuttua myöhemmin takaisin alkuperäiseen. Rokotteita tutkitaan kaiken aikaa, siksi jokainen tehköön itse päätökset asian suhteen. Varsinaista oikeaa vastausta näihin ei valitettavasti ole!
Näitä voi hyvin verrata juuri sen vuoksi, koska mikään näistä ei ole tuomittavaa. Ilmeisesti itse tuomitset näistä osan, koska sinusta nämä eivät ole vertailukelpoisia? Kerrotko minulle, mitkä näistä ovat mielestäsi tuomittavia, jotta selviää minullekin, miksi näitä ei voi verrata.Vertaat rokottamatta jättämistä aborttiin, tupakointiin/alkoholinkäyttöön raskausaikana ja samaan hengenvetoon kehtaat väittää ettet tuomitse?
Nyt kun raskaana ollessa kuulumme riskiryhmään niin aiotko ottaa tai olla ottamatta rokotuksen?
Perusteluiden kera tietty :) Saattanee olla rajustikin mielipiteitä jakava keskustelu, pysytäänhän asialinjalla