Influenssarokotus

Mä otin rokotteen tänään ja tosi kurja olo on jotenkin.. Pelottaa siis että vahingoitin sillä nyt sitten sikiötä. Jos np ultrassa todettaisiin sikiön kuolleen rv9 niin kylläpä nostaisin aikamoisen haloon influenssarokotetta vastaan alkuraskaudessa...
 
Ei se vaurioita sikiötä. Suurin osa raskaanaolevista ottaa rokotteen, ja jos siitä jotain seuraisi, olisi siitä kuultu julkisesti jo monta vuotta sitten. Eli ei syytä huoleen.
 
Mä otin rokotteen eilen. Sama olo tuli ku aikaisempinakin kertoina eli illalla nousi lämpö ja käsi tuli kipeeks. Tänään ei oo enää muuta ku käsi kipee rokotuksen kohdalta. En usko et tekee mitään alkiolle. Ei ne (terveydenhuolto) muuten sitä jakais.
 
Sain kans rokotteen viikko sitten ja ainakin tänään vielä kuului syke.:wink
En kans usko et vahingoittaa sikiötä.
Enemmän pelkään et mitä se mahdollinen influenssa aiheuttais.
 
Ennemmin se influenssa tosiaan vahingoittaa alkiota kuin rokote. Ei sitä raskaana olevalle laitettaisi, jos olisi joku riski. Suomessa käytössä olevat rokotteet on hyvin tarkkaan tutkittuja.
 
Mä otin rokotteen tänään ja tosi kurja olo on jotenkin.. Pelottaa siis että vahingoitin sillä nyt sitten sikiötä. Jos np ultrassa todettaisiin sikiön kuolleen rv9 niin kylläpä nostaisin aikamoisen haloon influenssarokotetta vastaan alkuraskaudessa...
Nyt se pahin sitten tapahtui. Aikalailla oli kuollut samoihin aikoihin kun rokotteen otin. Ehkä kuitenkin jo pari päivää aiemmin..
Eihän kukaan tutki tai yhdistä rokotteen ottaneita keskenmenoihin... Niin että niistä edes voisi nousta haloota :sad001
 
Nyt se pahin sitten tapahtui. Aikalailla oli kuollut samoihin aikoihin kun rokotteen otin. Ehkä kuitenkin jo pari päivää aiemmin..
Eihän kukaan tutki tai yhdistä rokotteen ottaneita keskenmenoihin... Niin että niistä edes voisi nousta haloota :sad001

Tulppaani siis mitä ihmettä?! :sad001 Oliko teillä nt-ultra jo vai kävitkö muuten ultrassa?
 
Mitä ihmettä? Ei voi olla totta? Oon Tulppaani niin pahoillani. Eihän sitä voi tietää mistä johtuu, mutta tosi kurjaa! :sad001 Meidän neuvolassa rokotetta ei edes laiteta ekalla kolmanneksella vaan vasta 12 vkon jälkeen. Sekin on outoa että tuossa käytännöt vaihtelee ja toiset ei laita ja toiset laittaa. Kovasti jaksamista!
 
Nyt se pahin sitten tapahtui. Aikalailla oli kuollut samoihin aikoihin kun rokotteen otin. Ehkä kuitenkin jo pari päivää aiemmin..
Eihän kukaan tutki tai yhdistä rokotteen ottaneita keskenmenoihin... Niin että niistä edes voisi nousta haloota :sad001
Jos tosiaan epäilet, että näillä olisi jotain yhteyttä, niin soita neuvolaan (tai mistä nyt sitten rokotuksen otitkaan) ja pyydä heitä tekemään ilmoitus epäillystä haittavaikutuksesta.

Minulla tuli joitakin vuosia sitten antibiootista haittavaikutus (lääkärin kliinisesti todistama), joka pakkausselosteen mukaan oli äärimmäisen harvinainen, ja pari vuotta myöhemmin pakkausselosteen mukaan kyseinen haittavaikutus olikin jo melko yleinen. Eli kyllä haittavaikutusilmoituksia tehdään, ja ne otetaan huomioon. Lääkkeiden tai rokotteiden suhteen ei ole mitään suurta salaliittoa, joka jättäisi mitään tutkimatta.

Vähän ihmetyttää kyllä, kun mainitsit, että alkion kasvu on loppunut viikolla 8 ja otit rokotuksen vasta viikolla 9, eli ei nyt kuitenkaan kuulostaisi siltä, että näillä olisi yhteys.

Kävin ottamassa influenssarokotuksen, enkä ole yhtään huolissani siitä, että sillä olisi mitään negatiivisia vaikutuksia raskauteeni.
 
Muokattu viimeksi:
Tulppaani eikä!!!!:crybaby2 Jaksamisia!:Heartred
Ei hitsi.. en uskalla ottaa rokotetta!!!:pale
 
Tulppaani: Olen tosi pahoillani. :sad001 Jos nyt enää käyt lukemassa. Minäkin kannustan tekemään tuon haittavaikutusilmoituksen.

Otin rokotteen jo jonkin aikaa sitten, enkä oikeastaan osaa pelätä sen takia kun kuitenkin sitä suositellaan raskauden kaikissa vaiheissa.
 
Voi ei.. Ikäviä uutisia![emoji22]Minä otin rokotteen eikä ollut mitään haittavaikutuksia!
 
Olen seurannut sivusta kirjoituksia... kesäkuussa oli laskettu aika. Huomasin vain tuon tulppaanin ikävän tilanteen. Itse sain samoja uutisia. En kylläkään ole ottanut rokotetta. Mulla oli neuvolassa lääkäri aika ja ultrattiin. Ei näkynyt sydämmen sykettä. Sikiö vastasi 9 viikkoa. Ja 9 viikkoa mulla oli juuri täynnä että vasta ikään tämä tapahtunut. Mulla vielä torstaina sairaalassa aika jossa ultrataan uudestaan. Olen pahoillani "tulppaani" tiedän että tämä on musertavaa... elän samaa tuskaa tällä hetkellä...
 
Mä otin tänään rokotteen, ku oli neuvola. Esikoiselle haetaan viel ens viikolla, kun oli nyt nii räkänen ettei sitä nenäsuihketta oikeen voitu laittaa.

Uskon, että nää rokotteet on ihan turvallisia. Vaikkakin tiedän, etteivät ne aina takaa ettei influenssa iskisi kun voi olla erilaisia viruksen muotoja :)

13+0
 
Haettiin mekin koko perheelle viime viikolla rokotteet.
 
Takaisin
Top