Influenssarokotus

Herimi

Satasella mukana keskusteluissa
Kesämammat 2018
Nyt kun raskaana ollessa kuulumme riskiryhmään niin aiotko ottaa tai olla ottamatta rokotuksen?
Perusteluiden kera tietty :) Saattanee olla rajustikin mielipiteitä jakava keskustelu, pysytäänhän asialinjalla :wink

Ite oon ottanut rokotuksen ainakin viitisen kertaa kun työnantaja sen on meille tarjonnut. Tällä kertaa meen neuvolan kautta ottamaan rokotuksen, piti hoitaa tää jo viime perjantaina mutta unohtui sekä multa, että neuvolan tätiltä :hilarious: Hoidetaan asia nyt tän viikon lopulla sit kuntoon.

Mä koen asian tässä kohtaa niin, että kun on jo aiemmin ottanut rokotuksen niin en uskalla olla ottamatta - etenkään nyt kun kantaa pientä sisällä. Pelottaa, että jos se tauti sit pamahtaakin just tänä syksynä ja kaikki menee pieleen.. Ei pitäis maalailla piruja seinille, mutta minkäs sitä ajatuksilleen voi?
 
Aion ottaa. Se suojelee lasta vielä syntymän jälkeenkin. Otin influenssarokotuksen myös esikoista odottaessani.
 
Aion ottaa.. Kuulun riskiryhmään jo perussairauteni puolesta, joten olen ottanut rokotuksen joka vuosi..
 
Mä kuulun muutenkin niihin jotka saa rokotuksen. Oon ottanu sen viimeiset 8 vuotta niin aion ottaa sen taas. Ennemmin rokotan itteni kun otan sen riskin et joudun sairaalaan hoitoon. Nyt vielä tärkeämpää mun ottaa se.
 
Mäkin otan jo pelkästäön työnantajan "vaatimuksesta" ja oman terveyden kannalta. Ilmaiseksi kun sen saa näppärästi vielä työpäivän aikana niin ei tarvii sen takia mihinkään erikseen raahautua :)
 
Työnantajan suosituksesta otan ja myös koska esikoinen on päiväkodissa ja kantaa sieltä kaikki pöpöt kotiin..
 
Meillä ois siis kans työnantajan puolesta saanut sen rokotteen, mutta neuvolan tätin kanssa sovittiin et käyn siellä ottamassa. Lähinnä kun arvottiin sitä merkkiä et minkä ne työterveyden kautta ois tuikannut.
 
Minä en ota. Eikä ole mitään erityistä syytä. :happy:En ole ottanut aiemminkaan raskaana tai ilman. Siksi en todennäköisesti nytkään.
 
Minä otan rokotteen. Myös mies ja poika 2v. sen ottavat.
Pelkään et mitä se influenssa aiheuttaisi sikiölle.
 
Mä otan joka vuosi, terveysalalla oon töissä, siellä tarttee olla rokotus otettuna ja myös nyt tietysti sikiön terveyden vuoksi.
 
Meillä on jo monta vuotta ottanu koko porukka.. viime vuonna tuli kyl tarpeeseen en tie miten pahaks olis menny ilman sitä.
 
Minä otan. Sairastin influenssan jokunen vuosi sitten, enkä halua samaa kokea enää uudelleen. Jälkitauteineen todella kamala, uuvuttava ja pitkäkestoinen tauti! Itsellä meni useampi kuukausi kunnes taudista jäänyt väsymys ja heikko olo vihdoin katosivat. Muistelisin, että raskaana ollessa suositeltiin rokotuksia myös lähipiirille... Piikittääkö ne miehen ja lapsen ihan siellä neuvolassa, vai pitääkö piikki hakea muualta?
 
Meillä on pojan 2v neuvola, niin siellä saadaan kaikki se piikki.
 
En oo ottanut koskaan, mutta jotenkin nyt on käynyt mielessä ottaa. Täytyy kattoo jos otettaisiin koko perhe. Esikoinen täälläkin päiväkodissa joten tilaisuuksia pöpöjen kotiutumiseen on..

Oon aiemmin suhtautunut tähän vähän nihkeesti, enkä esikoisen raskausaikana ottanut. Kaikki rokotusohjelman mukaiset meillä on otettu mutta muut on vähän arveluttaneet. Ei aina se että siitä tulisi mitään jälkimaininkeja vaan ehkä sekin että toimiiko edes kun tauti muuntautuu koko ajan..
 
Edellisessä raskaudessa otin, mutta nyt jotenkin mietityttää. Se tuntuu vaan jotenkin "turhalta". Varmaan oon heti käsi ojossa jos neuvolatäti sitä ehdottaa, mutta en tietoisesti mene mihinkään sitä hakemaan.
 
En oo koskaan ottanu ja suoraan sanoen en tiedä vielä otanko? Ehkä otankin raskauden takia.
 
Takaisin
Top