Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sakura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans välillä sattuu imetys enemmän, myös rintakumin kanssa. Se on sellasta jännää arkuutta, kuin vauva poraisi syvää reikää rintaan...

Mul kans välillä tollanen tunne vaik en rintakumia käytäkään. Voisko olla, että se syvemmällä pistävä tunne ois sitä kun sieltä tiehyeiden seinämistä niitä rasvaisempia takamaitoja irtoilee. En tiedä, arvailen vaan.

juuri kun ehtii ilota rinnanpäiden parantuneen ja imetyksen sujuvan lähes kivuitta, niin eikö ne vain pamahdakin taas molemmat rikki :( ihan sen kunniaksi vauvakin alkoi pitkästä aikaa riuhtomaan ja kiukuttelemaan tissillä.. sattuuu.

voi miten helpottavaa kuulla että muillakin on ongelmia ja öisin kitisevä vauva. Meillä ei millään nukuta öisin, rauhoittuu vaan tissi suussa, muuten huutaa pää punaisena... Mies epäilee ilmavaivoja, mutta kumma että rauhoittuu heti rinnalla. En jaksa enää montaa yötä valvoa.

Meillä sama juttu!
Hyvä kuulla, että kohtalotovereita löytyy. Viime yö oli taas ihan kamala ja olo tuntuu ihan epätoivoiselta, kun lapsi vaan huutaa vaikka mitä tekis! Tietysti tissi hyvin rauhoittaa, ainakin hetkeksi.

täällä myös vauva huutaa niin paljon kun ääntä lähtee, myös päivisin. en tiedä miksi ja se tuntuu aika pahalta.

Täälläkin on päiväitkua harrastava vauva! Nyt mietityttää onko tuo räkätauti voinut mennä korviin. :sad001 Toki vauvat joskus vaan itkee paljon ilman syytäkin mutta väkisin sitä alkaa miettiä selitystä ja ratkaisuja asiaan...

Täällä tänään ensimmäistä kertaa koko aikana ollut järkyttävää huutoa illasta ja mahan kouristelua.. Sitten menin netistä ettimään mitkä ruuat vaikuttaa lapsen mahaan ja sieltä löyty useasta kohtaa suklaa, appelsiinimehu ja sitrushedelmät.. Ja mitä olen tänään syönyt, melkein levyn suklaata, klementtiinejä ja pullon appelsiinimehua.. Sieltä ne syyt mahakipuun löyty siis

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Piti juuri tulla kysyyn oottekko huomannu onko ruoka-aineilla,vaikutusta vauvan vatsavaivoihin ja olikin juuri asiasta viestiä. Itse kans söin tänään 100g levyn suklaata ja nyt vauva huutaa erilaista itkua kun aiemmin. Ei ollut vissiin hyvä idea herkutella.:( Voi kun oisin tiennyt aiemmin niin oisin jättäny syömättä. Aiemmat lapset on ollu hyvä mahasia eikä oo ollu vatsanpuruja vaikka oisin syöny mitätahansa. Nyt onkin herkkä mahasempi vauva sit tämä tyttönen.:(

Mäkin olen miettinyt tota ruoka-aineasiaa mut en osaa tunnistaa mitään syyllistä kun oon syönyt niin tavallista kotiruokaa.Ja vauvan itku on aika saman tyyppistä päivittäin,välillä vaan se nukkuu enemmän eli huutaa vähemmän.

Vien tänään varmuuden vuoksi vauvan tohtorille näytille että saa ton korvahomman tarkastettua.Vaikuttaa siltä että selällään vauva ei varsinkaan viihdy ja se on kuulemma korville paineinen asento.

en oikein tiedä uskoako noiden ruokien vaikuttavan vai ei. mä en ollu kuullu noista sitrushedelmistä. sipuli on kuulemma kans semmonen mikä aiheuttaa vatsaoireita

Ja kaali (ei varmaan ollut aikaisemmin mainittu?) aiheuttaa myös vatsanväänteitä. Meillä ei tosin oo aiheuttanut, kaalikääryleitä oon saanut syödä pakkasesta :p

Meillä oli taas viime yö jatkuvaa tissittelyä. En antanut eilen ollenkaan korviketta illalla vaan pelkästään imetin. Heräsi taas ennen kahta kuten on herännyt sen korvikkeen kanssakin eli nähtävästi siitä ei oo meille hyötyä. Taidan jatkaa pelkällä rintamaidolla ja jättää korvikkeen toistaiseksi pois.

kuulin että suklaa, kahvi ja kuolivat juomat ainakin herkästi aiheuttaa vauvalle mahakipuja. Itse huomasin parin satsuman jälkeen että sitrushedelmistä kannattaa pysyä erossa. Myös kovin maustettu ruoka ei ole hyvä.

siis kuplivat juomat! Tyhmä automaattikorjaaja.

Meillä ainakin se suklaa teki eilen mahakivut kun tänään ei ollut mitään ja nyt yölläkin heräs normaalisti syömään ilman huutoa. Terveydenhoitaja sanoi, että toisilla joku ruoka-aine voi tehdä vatsavaivoja mutta ei voi tietää mikä ei sovi kellekin että kokeilemalla vaan ottaa selvää. Mä oon perso makealle niin nyt jäikin sit suklaa pois pitkäks aikaa. Ompas kiva. Mutta jos pienellä tulee masu niin kipeäksi niin mitä sen eteen ei tekis ettei toisen tarvi kärsiä.

Onko kukaan kokeillut sarviapilaa (fenugreek) maidontuotannon edistämiseen? Teetä tai kapseleita?
ite alotin kapselit ja en osaa kyl sanoa vaikuttaako mitään.

Meillä oli taas viime yö jatkuvaa tissittelyä. En antanut eilen ollenkaan korviketta illalla vaan pelkästään imetin. Heräsi taas ennen kahta kuten on herännyt sen korvikkeen kanssakin eli nähtävästi siitä ei oo meille hyötyä. Taidan jatkaa pelkällä rintamaidolla ja jättää korvikkeen toistaiseksi pois.

Jos paino nousee hyvin niin korvike varmaan aika turha. Meillä menee 2x40ml päivässä korviketta, en tiedä tekeekö se sit ne pitkät yöunet vauvalle mut en uskalla jättää poiskaan kun painonnousu ollut vähän kitsasta.

Toissa viikolla käytiin neuvolassa ja nousu oli periaatteessa ok, olis voinu olla enemmänkin. Harkitsin tällä viikolla avoneuvolaan menoa mutta meillä on ens viikolla jo muutenkin neuvolalääkäri niin mitat tulee samalla.

Sarviapilasta en oo kuullutkaan. Kiinnostaisi kyllä tietää auttaako. Entä onko imetystee auttanut joillakin lisäämään maidontuloa?

Mä sain mammateetä lahjaksi ja välillä sitä iltaisin juon,ihan hyvältä se ainakin maistuu mutta paha sanoa onko maidon tuloon vaikuttanut.Ainakin maito on riittänyt. :D

Takaisin