Imetysjutut

Iltakitinät on tuttua täälläkin. Tosin eilisillan ja oikeastaan päivänkin tyttö oli aikas tyytyväinen. Yö meni sitten taas katkonaisesti vaikka sai illalla sen lisämaitoannoksensa. Muuten siis imetyksellä mennään. Oltiin tänään neuvolassa ja vauva nukkuu edelleen eteisessä rattaissaan neuvolareissun jälkeen. Se on kyllä aivan totta että nämä päivät on todella vaihtelevia eikä yhtään voi tietää mitä tulee.
 
meillä on alkanu imetyshommat sujua paremmin. iltasin hirvee tankkaaminen, kiukuttelun kera ja just tota riuhtomista mist jotkut puhu, mut sen jälkeen vauva nukkuu yönsä oikeen hyvin. tänään tosin herättiin vähän turhanki aikasin, mut sitähän tää on. korviketta ei oo tarvinnu nyt antaa :) niin ja pumppaamallaki on alkanu jo tulee maitoa vähän enemmän, et eiköhän tää tästä :)

Mua kans mietityttää toi julkisilla paikoilla imetys. en haluais imettää ihmisten ilmoilla mut joskus se on varmaan pakko.
 
Viime yön riuhtomista ja tissikiukkua selitti ainakin vauvan tukkoinen nenä, hermo meni kun joutui keskeyttämään imemisen sen takia! Muutenkin kyllä oli levoton. heilutteli vaan ees taas päätä ja avointa suuta nänniä vasten??? Tässä vaiheessa vauva oli jo aluksi syönyt ihan hyvin joten hirveästä nälästä ei olisi pitänyt olla kyse.
 
Meillä itkettiin eilen vielä puoli yhden maissa yöllä vatsaa. Annoin sitten sängyssä vielä lohtutissiä että sain tytön nukahtamaan ja yö menikin sitten ihan mukavasti.
 
Itu meillä tehään samaa. :/ huomasin sen johtuvan siitä että pullosta saa nopeemmin ja helpommin ruokaa niin tissi ei kelpaa enää.. :/
 
Me ollaan pulloa käytetty tosi harvoin,tosin just viikonloppuna oli pari pullosyöttöä.Mut huomasin että sellainen lipsuttelu alkoi sillon kun Cuplatonlusikka tuli kehiin,en tiiä vaikuttaisko jo se kun alkupala kaadetaan suoraan kurkkuun!Onneksi imuotekin yleensä silti löytyy..
 
Miten te saatte pidettyä selän kunnossa imettäessä? Mulla on hirveä kipu; aamulla vielä menee, mutta iltaa kohden tulee hirveä tuska. Oon kokeillut eri asentoja ja tukenut tyynyillä, mutta ei auta. Tässä vain odotellaan että neiti kasvaa ja tilanne parenee kun painoa tulee lisää...
 
Kyllä tosiaan huomaa välillä niin huonossa ryhdissä itsensä olevan ja imettävän, selkä ei ole mulla vielä harmitellut mutta ranteisiin tuntuu.. makuulla imettelen usein myös, siinä saan jotenkin paremman asennon.
 
Tekah, mulla on ainakin ihan kokovartalojumi. Välillä selästä vihlasee inhottavasti. Tarttis kyllä päästä treenaamaan että sais tätä omaa kroppaa vähän huollettua.

Meillä mennään meiningillä joka toinen yö menee hyvin ja joka toinen yö huonosti. Viime yö oli taas huono. Tyttö haluaa koko ajan tissiä ja sitten jatkuvasti pudottaa sen suustaan. Tyttö ei sitten saa itse otetta enää ja siitä alkaa ähinä ja puhina ja lopulta itku. Ja kädet on tiellä koko ajan.
 
Mä oon huomannut myös, että makuulla saa rennomman imetysasennon kuin istualtaan. Sitten oon imetysten välillä tehnyt ihan vaan hartioiden/käsien pyörittelyä ja selän kääntelyä köyryyn ja vastakkaiseen suuntaan. Nuo ovat helpottaneet mun jumeja.
 
voiko tota cuplatonia antaa suoraan lusikalla suuhun? kun siinä pakkauksessa lukee, että pitäis sekottaa pieneen määrään nestettä :eek:
 
Voi! Me tiputetaan tipat suoraan suuhun. Tipat maistuu makealle eli ei pahaa pelkästäänkään :)
 
Lusikkaan Cuplaton vähän tahtoo jäädä kiinni ilman nestettä,mä laitan vesitippaan.Ai se on makeaa,ilmankos maistuu vauvalle ihan hyvin. :D Suoraan pullosta antaessa varmaan vaan kannattaa sillai tähtäillä ettei osu vauvan suuhun niin ei ala pöpöjä kertyä.
 
Mitenkäs täällä suhtaudutaan tutteihin, ootteko antanut vauvalle tuttia ja minkäikäisenä olette antaneet? Itselläni kova pohdinta antaako vai ei, yöt ovat olleet aika kamalia nyt, kun vauva ei meinaa millään rauhoittua nukkumaan, haluaisi vain syödä koko ajan tai muuten vaan kitisee.. Toki annan rintaa aina kun vauva haluaa ja nyt voi olla se vaihe että vauva tilaa lisää maitoa, mutta tuntuu että jotain pitäisi keksiä että vauva rauhottuisi..
 
Mä kyllä tarjoilen sitä tuttia mutta kun vauva ei oikein huoli sitä varsinkaan yöllä. :sad001 Vaatii aina tissin rauhoittumiseen.
 
Ei ole meilläkään tuttia huolittu. Pari kertaa yritin mut sylki ulos joten luovutin sen kanssa. Esikoinenkaan ei piitannut tuteista.
 
Itu, juuri oon varonukkin ettei osu suoraan suuhun. Mies kyllä kerran tökkäsi sillä vahingossa vauvan kieleen ja sai kyllä kuulla siitä :D
Joo makeaa on cuplaton, maistoin sitä.. :D

Meillä tutti annetaan silloin kun sen tekee mieli imeä, ei siis nälkää, tolla lapsella on hirveä imun tarve ja aina rauhoittuukin kun saa tutin.
 
Takaisin
Top