Imetysjutut

Ja joka aterialla jälkkäriksi hedelmää, jota menee hyvin. Joskus sen avulla saa huijattua lisää kasvistakin, kun sopivasti vuorottelee.

Tsemppiä rikkinäisiin öihin! Toivottavasti ei jatku pitkään!
 
En käsitä miten se on eilisten syömisten kanssa mahdollista, mutta viime yönä herättiin kerran neljän-viiden maissa. ^^ Tänään syötiin jo vähän paremmin, mutta lounas ja päivällinen ei maistunut mitenkään päin. Ei soseena, ei sormiruokana, ei lämpimänä, ei jäähtyneenä. Tuo lämpimän hylkiminen voisi muuten olla mahdollista meillä, mutta puuro syödään tyytyväisesti lämpimänä. Ei tästä taida selvää saada. Ei kai auta kuin tarjota sinnikkäästi ja toivoa että alkaa taas kelpaamaan. Meillä on ennenkin hyljitty päivällistä ja lounasta. Välillä vaan syötiin niitä ihan kivasti ja nyt taas...
 
Aika paljon noiden isompien lasten vanhemmilta kuulee että kausittaista on lasten syöminen,välillä ei uppoa melkein mitään ja välillä syövät kuin hevoset.Ja välillä tankataan lihaa,välillä pelkät rehut kelpaa...Kai tässä täytyy vaan luottaa että nää pienet osaa itse säädellä ravinnon tarvettaan. :) Se on mun mielestä hyvä muistisääntö et vanhempi päättää mitä syödään eli mitä on tarjolla ja lapsi päättää kuinka paljon siitä syö.

Mutta olisi varmaan hirveä stressi ja huoli päällä mulla jos ei tuo neiti olisi noin kova syöpöttelemään,kun on niin pienikokoinen.Vaikka en kyllä tajua mihin toi kaikki ruoka nyt menee kun ei se painossa juuri näy. :D
 
Täällä on Vargynja ollut ihan samaa viime aikoina: aamu- ja iltapuuro menee kyllä, paremmin kylmänä kuin lämpimänä, mutta lounas- ja päivällissoseet eivät sitten millään. Edes banaani, jota moni on markkinoinut takuuvarmana herkkuna, ei vain maistu... Pitää tosiaan luottaa siihen, että tuo itse tietää, paljonko ravintoa tarvitsee, mutta tietysti takaraivossa ovat myös (vanhentuneet?) varoitukset siitä, että kiinteät eivät vain kiinnosta niin kauan kuin vauva saa tissiä aina kun haluaa. Ilmeistä päätellen nuo soseet kyllä aiheuttavat ikeniin jotain epämiellyttävää, eli täytyy toivoa että tämä menee ohi kunhan tämä setti hampaita on valmis. Pelottaa vain, että tähän asti hyvään kasvuun tulee takapakkia, mutta kai tuo on turha pelko, kun tyyppi kuitenkin jaksaa touhuta ja on hyväntuulinen.

Täälläkään huono kiinteiden syöminen ei ole kyllä vaikuttanut uniin mitenkään: kahdeksasta aamukuuteen-seitsemään mennään joka yö kolmella syötöllä (yksi unipätkistä aina n. 5 h), oli päivällä syöty miten vähän tai paljon tahansa.
 
Mä huomaan myös tuon yksilöllisen eron siskosten välillä, isompaa sai vauvana houkutella kiinteitä syömään ja pienempi nyt syö isoja määriä isolla halulla! Yllättää oikein kuinka paljon pistelee kun muistelee esikoisen syömisiä. Ja tänään käytiin 8kk nla ja kun vertasin lasten mittoja siinä iässä niin olivat muutaman kymmenen gramman erolla samat! Eli kyllä ne tosiaan varmasti tarvitsemansa energian hankkivat eikä hätää pitkässä juoksussa vaikka tilapäistä lakkoa pitävätkin.
 
Tänään oli 8kk neuvola ja poika on kasvanut hyvin että kai hän jostain siihen kaiken tarpeellisen saa. Touhutakin jaksaa ja on (väsyvänkyä lukuunottamatta) yleensä hyväntuulinen. Pitäisi siis varmaan olla huolehtimatta ja suhtautua asiaan tyynenrauhallisesti, kun suu pysyy kiinni. Neuvolantäti puhui samaa kuin syyskuisen mainitsemat varoitukset: mitä enemmän syö maitoa sitä vähemmän kiinteitä. Mutta kun ei tämä edes saa maitoa ruoka-aikojen ulkopuolella muuten kuin yöllä.
 
En tiedä onko tämä nyt oikea paikka, mutta imetystä sivuaa... Kuinka moni on jo ollut vauvastaan yön erossa? Mä imetän vielä öisinkin ja vauvalla selvästi tarve olla mun lähellä öisin, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa äidin menojalkaa vipattamaan ja tekisi mieli käydä vähän tuulettumassa.. Vauva ei vaan tykkäisi siitä, luulen.. Hän on nyt 9 kk vanha..Vauva syö jotain 3-5 krt yöllä edelleen..
 
Meillä on alkanut yösyöttö jäädä pois. Poika tulee viereen nukkumaan joskus kolmen jälkeen (joskus vasta seitsemältä) ja saatan pidetään omia yöunia imettämällä kahdeksan maissa.

Musta tuntuu, että meillä MÄ olen niin läheisriippuvainen, etten voi olla yötä poissa. :D Jätän päivisinkin pojan kotiin varmaan liian harvoin, vaikka isä on nyt kesän kotona ja pojat pärjäävät tosi hyvin keskenään. Pitäisi tsempata tässä. Ja ehkä joku meno miehen kanssa kahdestaan olisi myös paikallaan.
 
Täälläkin imetellään ja en myöskään millään henno olla yötä poissa ... nyt on joku sellainen aika että kova itku tulee tytöltä jos jää vieraan tai vaikka jo tutummankin syliin ja vaikka olisin näköyhteydessä. Vain äidin tai isin sylissä on hyvä olla :)
 
Kyllä meidänkin tyttö vierastaa ja välillä kovastikin. Äiti on supertärkeä, varsinkin iltaisin kun pitäisi rauhoittua nukkumaan. Kotona kelpaa isikin iltatoimille mutta heti jos ollaan muualla niin äiskä on ehdoton ykkönen. Yhden yön olen ollut erossa neidistä kun vietimme miehen kanssa hääpäivää ja hyvin meni. Imetyshän meillä loppui jo 3,5kk ikään.
 
Mä olin yhden yön pois nyt juhannuksena,iltaa viettämässä olen ollut kyllä aiemminkin niin että yövastuu on ollut miehellä.Meillä yösyömiset jäi pois noin 6kk iässä ja aiemminkin kyllä tuttipullo yöllä kelpasi joten ei ole ollut ongelmaa.Miehen kanssa ollaan poistuttu yhdessä niin että täällä oli miehen veli vauvan unta valvomassa,mutta eipä tuo kertaakaan herännyt.Varsinainen yökyläily muussa osoitteessa kyllä vähän jännittää eikä meillä kyllä edes ole paikkaa mihin neiti voisi yökylään mennä.Joskus olisi kiva päästä miehen kanssa rauhassa kahdestaan johonkin.
 
Niinpä oisi kyllä ... mä haaveilen rauhallisesta ravintolaillallisesta miehen kanssa syöden jotain ihanaa ruokaa.. edellisestä kerrasta on kohta jo kaksi vuotta aikaa.. ja tanssilavallakin oisi kerran kiva käydä kesällä. Ollaan puhuttu että lähdettäis sitten kun lapset saadaan nukkumaan ja isovanhemmat oisi yökylässä vahtimassa. Mut sit aina miettii että jos ekan tangon aikana kotona herätäänkin ja sydäntäsärkevä huuto alkaa kun ei ole tissiä eikä äitiä paikalla :sad001 ja siihen ajatukseen olen suunnitelmani päättänyt :oops: et ens kesänä sitten ehkä...
 
Miten te joilla on vanhempia lapsia, niin olette heidät siirtäneet kaupan maidolle? Tai siis minkä ikäisinä. Joo tiedän, että suositus on 1v, mutta.
Meillä ei ole korviketta käytetty sen jälkeen kun tyttö oli 2,5 kk. Ja ajattelinkin että siirrän suoraan kaupan maidolle, enkä ala korvikkeiden kanssa läträämään.. Mietityttää vain että mitenhä neuvolantäti mahtaa miut haukkua, kun suunnittelin siirtäväni tyttöä osin kaupan maidolle jo ensi kuun lopulla eli 10,5 kk ikäisenä..
 
Hilpertti ei ole omaa kokemusta mutta kaveri juuri kertoili että hänen tyttönsä lopetti rinnan itsekseen joskus 10-11kk iässä eikä korviketta jostain syystä huolinut myöskään,joten siirtyivät suoraan tavalliseen maitoon ja neuvolakin antoi asialle siunauksensa. :)
 
Hilpertti, mulla vuoden vanha tyttö ja juo nyt nokkamukista tavallista maitoa. Meillä mentiin koko imeväisaika tissimaidolla, soseiden ohella jatkoin imettämistä ja aloinkin karsimaan imetyskertoja hapanmaito tuotteiden yhteydessä. Koska meillä ei aiheuttanut minkään näköstä masu vaivaa alotin maitoon totuttamisen vähän ennen 11kk, jälleen ilman masu ongelmia. Yritin ensin antaa korviketta nokkamukista mutta neidille ei kelvannut. Aloitin lisäämään puuroihin maitoa jotta masu tottuu. Sitten suoraan nokkamukiin; neiti räki ulos :D yksi aamu keksin laittaa maidon sekaan vettä ja koko mukillinen meni yhdessä hujauksessa. Tästä aloin pikku hiljaa vähentämään veden määrää ja nyt juo siis pelkkää maitoa. Imetän iltaisin ennen nukkumaanmenoa mutta tarkoituksena on lopettaa sekin pian. Olen lukenut aiemmin että maitoa saa antaa 11kk vanhalle.. Ja mun yhdelle ystävälle sanottiin 10kk neuvolassa että jos hapanmaito tuotteista ei koidu ongelmia voi aloittaa tavalliseen maitoon totuttamisen huoletta.
 
Kiitos näistä! Muuten ei ois kiirettä taikka tarvetta vielä siirtää, mutta on tulossa pakollisia menoja ja ois kiva kun sais nauttia sitten rauhassa. Ja iskä pärjäisi ilman minua kotona. :) tähän mennessä ei oo hapanmaito tuotteista tullut mitään. Joten uskoisin et maitoon siirtyminen ei tuottaisi ongelmia. Millä maidolla Tiiia aloitit? Vaihtoehtoja on sen seittemän tarjolla.. :D
 
Poika alkoi juoda tavallista maitoa vuoden ikäisenä, hapanmaitotuotteet aloitettiin 10kk iässä. Samoin meinaan toimia tytönkin kanssa. Jos hapanmaitotuotteet ei oo aiheuttanu mitään ongelmia niin tuskinpa siitä haittaa on vaikka aloittaisi jo aiemmin tavallisen maidon.
 
Täällä ekat jugulusikalliset tänään maisteltiin ja hyvin maistui!Maitosuositus kai on myös sen proteiinin eikä pelkkien vatsavaivojen vuoksi,mut ei varmaan ole niin tarkkaa enää sitten kun se 10kk on täynnä.
 
Mua harmittaa kun tyttö ei enää malta syödä tissiä päivisin, max 2 imetyskertaa tulee päivällä, yleensä ne liittyvät unille menoon, ei muuten syö.. Yöllä syö yleensä 2 kertaa myös. Tyttö nyt 9 kk.. Onko muilla sama tilanne..? Harmittaa myös siksi kun pitäisi pumpata maitoa, että saa tukalan olon pois..
 
Takaisin
Top