Imetysjutut

En usko että se on syynä kun kuitenkin tähän asti on osannut pullosta juoda,tää oli varmaan ihan vaan äitieroahdistusta.. :sad001 Kai tuo sitten lopulta söisi jos tarpeeksi nälissään olisi mutta ei kyllä ihan rennolla fiiliksellä pysty enää isänkään hoitoon jättämään. :sad001
 
Miiumiu täytyy kokeilla!Meillä on sellainen ensimuki mut sitä tyttö vain järsii,täytyy ostaa joku eri mallinen testiin.
 
Onko teillä muksu ruvennut hylkimään rintaa? Meillä on nyt toinen päivä menossa, kun tyttö ei suostu päivällä syömään tissiä, kääntää vaan pään pois. Soseet kuitenkin maistuu.. Illalla nukkumaan käydessä kyllä tankkaa ja aamusta (5-6 aikaan) syö hyvällä halulla. Onneksi. Rinnat pakkaantuu ja vuotavat kun toinen ei syö. Pumpata ei viitsisi, kun sitten saisi olla jatkuvasti pumppaamassa maidon nousun takia. :sad001
 
Meillä lopetti tyttö tissin syönnin kun seinään viikko sitten, itkien huutaa ja kääntää päätä pois jos yrittää syöttää. Oli kyllä aikasemmin vähentänyt niin ettei tahtonut syödä päivällä ollenkaan mutta yöllä kelpasi mutta nyt ei milloinkaan enää
 
Oho nytkö se sitten alkaa tapahtua!Siis tissin hylkiminen.Mä jännitin tota kun kiinteät alkoi mut toistaiseksi on kelvannut,poikkeuksena eilinen jolloin tuli tissiraivoa.Veikkasin että hampaiden tulo olisi syynä mut saa nähdä!Ainakaan ei viikko sitten huolinut pulloa kun olin pois joten tissin kaipuuta vielä on.Aiemmin siis pullo on kelvannut aina hyvin.
 
Joo siis meillä tissin nähdessään kääntää pään pois, alkaa repiä tissiä tai vaan huutaa. Yöllä ja illalla nukkumaan käydessä saan syömään, mutta päivisin pitää vaan kokeilla useemmin, että kelpaisko. Miulla kuitenkin on tullut maitoa niin hyvin, että en pullolle tahtoisi siirtyä. Ja tissitkin tuppaa pakkautumaan, kun useemman tunnin on tyttö syömättä. :/
 
Täällä kun joskus keskusteltiin tuosta 6 kk imetyssuosituksesta: eilen puhelimessa terkkari totesi suoraan, että meillähän on virallisena tavoitteena tämä kuuden kuukauden täysimetys, mutta eihän sitä käytännössä monikaan tee! Selvisipä sekin. Mutta kannusti kyllä, kun kysyin, onko ok täysimettää vielä reilu pari viikkoa, vaikka 6 kk tulee täyteen jo ensi viikolla.

Meillä siis ne vähäisetkin lusikkaharjoitukset porkkanalla, perunalla ja avokadolla johtivat neljän päivän ummetukseen pojalla, joka aiemmin on tuottanut kakkaa suunnilleen joka syönnin yhteydessä. En tiedä, olisiko päästy neljällä päivällä muutenkin vai oliko parin illan mallasuutemaisteluista apua.
 
Anoppi soitteli eilen miehelle ja kyseli milloin saa tytön hoitoon. Mies sanoi, että ei nyt vielä kun tyttö on täysimetyksellä (ei syö pullosta ja käy rinnalla tiheään), joskus sitten kun tyttö on vähän isompi. Anoppi totesi tähän, että "no eikö se imetys pitäisi jo lopettaa!". Hän on aiemminkin valittanut siitä, kun "lapsi on liikaa rinnan perään" ja "kyllä ne kiinteät pitäisi jo aloittaa", "miksei vauvalla ole tuttia, miksei ole pulloa", jne.. Mua ärsyttää tollaiset kommentit todella paljon! Täytyisi yrittää hillitä itsensä, mutta toisaalta tekisi mieli sanoa, että sehän ei ole sinun asia siitä päättää. Ehkä vain jatkan jankuttamista siitä mikä on suositus nykypäivänä.. Enkä edes vielä halua antaa lasta hoitoon, ei siihen ole mitään tarvetta. Sen aika koittaa kyllä.
 
Ärsyttävää AstaE! Eikä asia edes anopille kuulu millään lailla.
 
Onpas sullakin "ihana" anoppi AstaE. Tsemppiä! Mä en kyllä tän ikästä jättäisi kuin isällensä hoitoon vaikka en imettäisi, jos ei ole pakko. Mulla on vähän vastaavaa kokemusta tutista. Oma äitini kysellyt ties kuinka monta kertaa tutin perään. "Eikö ole tuttia? miksi ei? voi lapsiparkaa kun muut vauvat saa tutin ja hän ei." mrrrrrrrr. Ei ole tuttia, kun ei ole missään vaiheessa ollut ylimääräistä imemisintoa. Haluaa imeä vaan sillon kun on nälkä ja sillon annetaan tissi eikä tutti.
 
Huoh tuon sävyiset neuvot ja kommentit on ärsyttäviä oli aihe mikä tahansa.Mulla paloi käpy kun äiti surkutteli meidän päiväkotipäätöstä,maalaili surkukuvia miten pieni siellä itkee ja pohdiskeli miten hoidon aloitusta voisi lykätä jne.Tuntui ikävältä kun muutenkaan tuo päätös ei ollut helppo ja noita asioita on kyllä jo mietitty ja harkittu itsekin.
 
Ootteko imettäjät olleet pidempiä aikoja erossa vauvoista nyt kun ovat isompia,miten on sujunut ja onko tarvinnut pumppailla jne?Mun ois tarkoitus huominen olla pois kotoa harrastusmeiningeissä,yöksi tulen kyllä kotiin mutta yli vuorokausi siis tulisi imettämättä kuitenkin.Nykyään ei juuri tunnu tissit räjähtävän pidemmilläkään imetysväleillä mutta noin pitkästä ajasta ei kyllä ole kokemusta.
 
Mun pisin aika on ollut seitsemän tuntia. Se meni hyvin, mutta kotona vauva jo nukkui ja imetysväliksi tuli noin 13 tuntia. Siinä meinasi jo tissit räjähtää. Suosittelen pumpun ottamista mukaan varuiksi.
 
Joo täytyy muistaa ottaa. :) Mietin myös onko yksittäisellä päivällä maidon tuotantoon mitään merkitystä,ei se kai siitä vielä vähene..?Muutenkin maidon riittävyys mietityttää jälleen kerran.Imetän kyllä aina ennen kiinteiden syömistä,mutta neiti vetää niitä silti isoja määriä.
 
Mie en oo ollu erossa, mut viime yönäkin tuli 10 h imetys väliks. Enää ei vuoda, mut kyllä oli melko pinkeet. :D et kyl jos vuorokaus pitäs erossa olla, ni pumppu vois olla aika pop..

Purraanko teillä? Meillä on nyt kaks hammasta ja tyttö puree lähes aina vain vasenta rintaa.. Alkaa olla aika kipeä..
 
Niin ja meillä siis jo yösyömiset on jääneet pois mutta enää ei aamullakaan ole tissit pinkeät.Sentakin takia mietityttää tuo maidon riittävyys.Mutta kyllä kai jotkut onnistuu töissäkin käymään ja imettämään ja taaperoimettäjillä varsinkin varmaat välit on pitkiäkin,joten jokohan tässä vois luottaa että ei se maidon tulo tässä vaiheessa enää niin vaan tyssää..
 
Mulla on ollut työkavereita jotka työpäivän jälkeen iltaisin imetti eli kyllä mä uskon Itu samoin ettei se maidontulo ihan pienestä herpaannu. Meillä syödään vielä öisinkin . On jotenkin niin kiva imettää edelleen (vaikka täälläkin välillä kahdella hampaalla nappaistaankin tiukka ote, auts) kun miettii juuri synnyttänyttä ystävääni. Hänen vauvalla imuote huono ja rinnanpäät rikki ja sitä alkuvaikeutta , mitä ei kyllä ole ikävä...
 
Takaisin
Top