Imetys

Lansinoh käsikäyttöinen pumppu. Olen ollut tyytyväinen sillä saa pahimpia tissi pingotuksia laskettua.

Mulla on Mebby käsikäyttöinen pumppu. Ehkä muistaakseni Prismasta löytyny.. Tosi tyytyväinen oon ollu siihen :)

Mulla on Medela sähkökäyttönen, ostin kaverilta vähän käytettynä. Kokemusta ei vielä ole, niin en osaa sanoa miten onnistuu/toimii. Näppärältä se näyttää :D oisin itsekkin hankkinu käsikäyttösen, vaan ku tuli vastaan toi kaverin käytetty, niin keitettynä on kuin uusi taas :)

Meillä oli kanssa imetysmaraton eilen.. Ysiltä aamulla aloin imettää ja kahdelta iltapäivällä sain pojan viimein nukkumaan. Välillä kyllä tuntui, että kai tuo kohta räjähtää kun jatkaa vaan syömistä. Illasta oli sitten tosi itkuinen, eikä meinannut mikään kelvata. Ilmeisesti unen puute vaivasi. Nukkui kuitenkin yön taas hyvin (viimeiset kaks yötä menneet nyt yhdellä syötöllä).

Multa löytyy Aventin käsikäyttöinen pumppu. Sillä oon nyt muutamaan kertaan tyhjennellyt, samalla saa hätävaran pakkaseen jos oon joskus syöttöaikaan erossa pojasta.

Meillä oli eilen syömismaratoni illalla. Ekaa kertaa varmaan tissit meni ihan tyhjäksi. Viimeisen kerran söi kevyet kolme tuntia putkeen lopettaen yhen jälkeen. No nukkuihan tuo sitten niin hyvin että seittemältä herättelin syömään ja taas uni jatkui :D tänään ois tarkotus ekaa kertaa lähtee kaupoille. Vähän jännittää kun täältä piilon vierestä lähtee niin reissuun menee useampi tunti. Pitää sit vaan imettää parkkiksel jos nälkä iskee.

Meillä kävi eilen neuvolan täti kotona, paino oli noussut 210g viikossa :wideyed:
Eli ilmeisesti maitoa tulee hyvin :)

Meillä oli myös eilen ensimmäinen reissu, käytiin valokuvauksessa ja ruokakaupassa. Imetin vauvan lähtiessä ja oli koko kolme tuntia rauhallinen, kotiin päästyä tulikin sitten jo kova itku, kun heräsi.

Mulla on Medelan käsikäyttöinen rintapumppu, ihan toimiva peli. Neljänä iltana on täytynyt pumpata, kun vauvan iltasyömisen jälkeen on tisseissa vielä kovia pahkuroita. Olen niitä hieronut ja sitten pumpannut, 50ml per kerta olen saanut vielä pumpattua.

En tiedä, kuinkahan pitkän pätkän neiti ois viime yönä nukkunut, mut oli pakko herättää syömään ku tissi meinas räjähtää. Muuten syöttövälit on ollu aikalailla kolme tuntia.

Mulla on Medela sähkökäyttönen, ostin kaverilta vähän käytettynä.
Kumpi, Mini vai Swing? Kerrohan kokemuksia kun kokeilet ensimmäistä kertaa. :)

Kiva kuulla, että käsikäyttöiselläkin pärjää hyvin ja kiitos kun laitatte merkkejä. Täällä myös maratoneja, nukahtaa rinnalle, mutta jos siitä laittaa nukkumaan niin herää ja kitisee. Eli olen tehnyt niin, että nostan pystyyn olkapäälle, siitä herää ja sitten jatketaan. Ja sen jälkeen kun kerran-kaksi nostanut hartialle niin on ollut täysin tyytyväinen. En tiedä onko tämä oikein, mutta näyttää toimivan ja vauva on tyytyväinen kun saa tarpeeksi maitoa. :) Eilen sain pakkaseen 24g maitoa maidonkerääjällä.

Täällä vauva täytti 48h juurikin 13.24 ja päästään tänään kotiin.

Maito noussut hyvin sektiosta huolimatta ja paino laskenut "vain"5% :) Typy hoksas heti imetyksen salat .

Kertokaahan mitä pumppuja teillä on (merkki, malli)?

Mulla on kaverilta saatu medelan käsikäyttöinen sekä sähkö (mini). Sähköpumppua en ole vielä kokeillut, käsipumpulla pikkuisen tyhjensin että poika saa tissistä kiinni kun oli niin täynnä ja pieni jo hermostui. Hyvin toimi pumppu, olin ihan yllättynyt että oli niin helppoa.

Mulla on ongelma imetysasennoissa, en osaa imettää kuin makuulta, en tiedä miten vauvaa pitelisin. Toki epparihaava rajoittaa mulla istumista joten ehkä sitten kun voi kunnolla olla pystyasennossa.. On vaan öisin hankalaa kun sängyssä loppuu tila kun mieskin siellä pyörii niin vauvaa on hankala asettaa tissille.

Kumpi, Mini vai Swing? Kerrohan kokemuksia kun kokeilet ensimmäistä kertaa. :)

Kiva kuulla, että käsikäyttöiselläkin pärjää hyvin ja kiitos kun laitatte merkkejä. Täällä myös maratoneja, nukahtaa rinnalle, mutta jos siitä laittaa nukkumaan niin herää ja kitisee. Eli olen tehnyt niin, että nostan pystyyn olkapäälle, siitä herää ja sitten jatketaan. Ja sen jälkeen kun kerran-kaksi nostanut hartialle niin on ollut täysin tyytyväinen. En tiedä onko tämä oikein, mutta näyttää toimivan ja vauva on tyytyväinen kun saa tarpeeksi maitoa. :) Eilen sain pakkaseen 24g maitoa maidonkerääjällä.
Pumppu on se mini. Laitetaan käyttökokemuksia, kunhan pääsen testaa... :)

Minigrip-pusseihin on kätevä pakastaa.. Oon ite merkannu vielä päivämäärän ja maidon määrän siihen pussiin.

Ilmeisesti meilläkin syödään riittävästi, kun maanantaista oli kertynyt painoa 285g :D

Felicity! Mä oon myös imettänyt vaan makuultaan tai puoli-istuvassa (mekanismisohva <3) mutta pitäis tosiaan varmaan treenaa joku tyyli millä selviäis julkisilla paikoilla jne.

Musta taas istuviltaan on helpointa imettää. Paino saahaan selville vasta maanantaina, kun eilen oli kotikäynnillä puntarin kanssa häikkää. On kuitenkin takuulla saanut hyvin painoa lisää :) Tissit on pinkeet, mutta rintapumppu on vielä hankkimatta. Käsinlypsykään ei taho onnistua, mutta jospa nää kohta rauhottuis :) Pumppaaminen saattaisi vaan innostaa lisää maidontuotantoa.

Mulla itellä ollut tapana suihkussa tyhjentää ylimääräisiä käsin pois. Ei tunnu niin kurjalta/kipeeltäkään, kun samalla lämmin vesi "hellii". :) Pumpullakaan ei saa niin tehokkaasti tyhjäksi, ku käsin..varsinkin, jos on ehtinyt jo muodostua sellanen kipeä kohta tai selvä "patti" johonki. Mulla on tulehdusherkät rinnat, mutta olen huomannut, että tämä toimii hyvin.. Vaikkakin maito meneekin hukkaan.

Kyllä niin taitaa käydäkin agronomi, että pumppaaminen lisää aluksi tuotantoa..ennen kuin kysyntä ja tarjonta kohtaa :) ja maidonnousu tasottuu..

No niin nyt ostin käytettynä Aventin käsikäyttöisen pumpun. Minulle kanssa sanottiin, että pumppaaminen lisää tuotantoa, joten sitäkään ei kannata älyttömästi tehdä. Viimeyönä oli pakko vauva herättää imemään kun rinta oli niin kipeä (pinkeänä täynnä maitoa).

Minä imetän pelkästään makuultaan, mutta tarkoitus on alkaa treenata myös istuvaltaan imetystä.

Takaisin