Imetys

Ootte varmaan kuullut sellaisen neuvon, että jatkaa imetystä siitä rinnasta mihin viimeeksi jäätiin. Teettekö näin? Ite imetän vaan vuorotellen kummastakin, kun imeminen kestää niin lyhyen aikaa ettei koskaan kerkeä tissiä vaihtamaan.

Ootte varmaan kuullut sellaisen neuvon, että jatkaa imetystä siitä rinnasta mihin viimeeksi jäätiin. Teettekö näin? Ite imetän vaan vuorotellen kummastakin, kun imeminen kestää niin lyhyen aikaa ettei koskaan kerkeä tissiä vaihtamaan.
Voisiko siinä olla ideana, että vauva pääsisi takamaitoihin käsiksi? Mä pyrin ottamaan yhden rinnan aina kohtuu tyhjäksi ja sitten jatkamaan toisella.

Tänään pumppasin aamusta reilun desin maitoa toisesta rinnasta. Tuli kyllä todella helposti ja vauva jatkoi vielä samasta rinnasta. :)

Sehän siinä varmaan pointtina on. Ei meillä vaan koskaan tule sellasta tilannetta, että kerettäs kummastakin imemään :D Tolla menetelmällä imettäs varmaan aina vaan sitä samaa. Tai sitten on vaan pumpattava sitä toista tissiä ja imetettävä samasta kaks kertaa peräkkäin.

Ihana lukea alkupään imetyshaasteista! Olen niissä itse nyt menossa ja antavat kyllä uskoa tähän omaan imetykseen ja sen haasteisiin! :)

Me ostettiin nyt Cuplaton:a. Katsotaan auttaako se. Meillä siis vetää ilmaa imetessään varsinkin jos rinta on täynnä (pinkeänä kuin ilmapallo..). Muutenkin vatsa on kipristellyt jonkin verran, kehittyyköhän suoli tai jotain? D-vitamiinin jälkeen ei näitä kipristelyjä tule vaan ne tulee varsinkin iltaisin (D annetaan aamulla).

Me otettiin myös Cuplaton ja Rela-tipat käyttöön, itkut on vähentyny huomattavasti. Aiemmin saattoi itkeä pari tuntia putkeen, nyt puolituntia jos sitäkään. Neuvolassa th sanoi, että suolisto kehittyy kolme kuukautta syntymän jälkeen, eli se ei ole vielä valmis.

Neiti on kolmessa viikossa saanut itselleen kilon painoa lisää Eli kyllä äidinmaito on aika tehokasta tavaraa :)

Meillä illat ihan mahdottomia ilman lisämaitoa. Mä en varmaan nukkuis ikinä jos ei illalla korviketta annettais. Illat tyttö on tosi tiiviisti tissillä, hyvä että vessassa pääsen käymään. Ja kun otteen irroittaa alkaa hän heti hamuamaan lisää ruokaa. Ei kelpaa tutti, ei syli ei mikään. Vain tissi rauhoittaa. Ikää se kolme viikkoa eli tiheän imun kautta varmaan eletään.
On vaan hemmetin raskasta kun ei mitään pääse tekemään ja nukkuminenkaan ei meinaa onnistua. :(

Neuvolassa paino noussu hyvin ja tuo illan lisämaito on turha, mutta jos se takaa meille edes vähän enemmän unta per yö, me tarjotaan korvike.

Herun sähköpumpulle tosi huonosti, ei kädet riitä sen käyttöön kun tyttö syö toista tissiä ja syöttöjen välillä en yksinkertaisesti kerkee lypsämään. Oonki miettiny josko ostais käsikäyttöisen pumpun ja kokeilis oisko se parempi.

Meillä illat ihan mahdottomia ilman lisämaitoa. Mä en varmaan nukkuis ikinä jos ei illalla korviketta annettais. Illat tyttö on tosi tiiviisti tissillä, hyvä että vessassa pääsen käymään. Ja kun otteen irroittaa alkaa hän heti hamuamaan lisää ruokaa. Ei kelpaa tutti, ei syli ei mikään. Vain tissi rauhoittaa. Ikää se kolme viikkoa eli tiheän imun kautta varmaan eletään.
On vaan hemmetin raskasta kun ei mitään pääse tekemään ja nukkuminenkaan ei meinaa onnistua. :(

Neuvolassa paino noussu hyvin ja tuo illan lisämaito on turha, mutta jos se takaa meille edes vähän enemmän unta per yö, me tarjotaan korvike.

Herun sähköpumpulle tosi huonosti, ei kädet riitä sen käyttöön kun tyttö syö toista tissiä ja syöttöjen välillä en yksinkertaisesti kerkee lypsämään. Oonki miettiny josko ostais käsikäyttöisen pumpun ja kokeilis oisko se parempi.

Meillä on ihan sama tilanne! LIsäksi tuntuu, että tyttö ei ehkä saa tarpeeksi rinnasta, jolloin saattaa olla pitkään hereillä koska on nälkäinen (ehkä?), vaikka rinnalla koko ajan olisikin. Ei mekään saatais nukuttua jos yölläkin pitäisi koko ajan tytön tissillä olla. :nailbiting:
Mä mietinkin että onko se jotenkin minä vai mikä siin on, etten itsekään saa pumpattua sähköisellä kunnolla.. maitoa kuitenkin tulee, koska sitä välillä valuu tytön suusta uloskin, mutta pumpusta ei sitten heru millään! :hilarious: Meilläkin tyttö jo 1kk ja painoa noussut tässä jo kotiutumispainosta 1kg verran! pituuttakin ollaan saatu, nyt on jo yli 50cm! :) Vaatteistakin jo huomaa että on kasvanut. :happy:

Tyttö myös nykyään huutaa aiempaa enemmän.. tiedän ja näen, että kyseessä on masuvaivat.. Tulee suoraa huutoa, jos irroittaa tissistä. Välillä huutaa vaikka olisikin tissillä (veikkaan että silloin masu häiritsee eniten..tai sitten on liian kova nälkä ja tissitä ei tuu tarpeeksi nopeasti maitoa) Mut välillä ei tiedä ollenkaan että miksi se huutaa.. Se on rankkaa jos ei saa itse ollenkaan levättyä kun toinen on jatkuvasti tissillä. Välillä olo on aika klaustrofobinen kun on niin sidottu tähän ( periaatteessa yhteen paikkaan olkkarissa ) moneksi tunniksi.. :sad001 Etenkin päivät saattavat olla aika rankkoja kun mies on töissä..

Olen itse myös jotenkin pettynyt meidän neuvolaan.. Me ollaan nyt pyritty vähentämään korvikkeen määrää, mutta se on hyvin hidas prosessi ja meillä jotenkin todella epävarma, kun minusta tuntuu siltä, ettei tyttö saa tarpeeksi pelkästään tissistä.. Neuvolassa ei muuta sanotakaan kuin että "ahkerasti vaan sinnikkäästi jatkakaa rinnan antamista".. Hokevat sitä kuin mantraa. Vaihtoehtoja ei tunnu heidän oppikirjoissa olevan.
Mutta minusta on hieman luonnotonta, että olen sidottu jatkuvasti olemaan tytön kanssa, kun pitäisi saada muitakin asioita hoidettua. Myös oman mielenterveyteni kannalta. Olo helpottaa hetkeksi jo heti kun mies tulee töistä kotiin ja pääsen edes laittamaan tiskejä tai pyykkejä hetkeksi kun toinen ottaa tytön syliin. Meillä siis tyttö on selkeästästi vähentänyt nukkumistaan Nukkuu edelleen 2-3h maksimissaan sitten kun nukkuu. Saattaa olla 4-5h hereillä. Tuntuu kuin neuvolassa oltais sitä mieltä että muksun pitääkin olla sun sylissä se 24h/7.. :confused:

Niin tuttua!! Toisaalta helpottaa ettei olla ainoita noiden ongelmien kanssa.

Mun mielestä tyttö ei huuda juurikaan mahaansa. Joskus on röyhky kiusaamassa mutta helposti ja nopeesti sen saa tulemaan. Ja sit alkaa TAAS ruuan hamuilu. Huoh.

Paljon ristiriitaisia fiiliksiä... Milloinkohan tää muuttuu iloksi ja onneksi? Mitä siis jotkut imettäjät hehkuttaa...

Rintakumista ois kiva päästä eroon, mutta just nyt ei oma hermo kestä opettelua imettämiseen ilman "sombreroa". Ehkä sit kun tää jatkuva tissin luputtaminen vähän vähenee...

Tuntuu kuin neuvolassa oltais sitä mieltä että muksun pitääkin olla sun sylissä se 24h/7.. :confused:
Tuo ajatusmaailma on kyllä jäätävää. Itse kun puhuin neuvolassa pullolle opettamisesta niin neuvolatäti oli ajatukselle ihan suopea. Tuntuu, että joissain neuvoloissa unohdetaan äidin jaksaminen. Kyllä äitikin välillä kaipaa niitä omia tekemisiä eikä se minusta tee äidistä yhtään sen huonompaa.

Tuntuu imetyskerrat lisääntyvän. Taidetaan olla tiheässä imussa :) Onneksi sentään imemisaika ei ole pidentynyt vaan 5 minuutissa homma ohi.
Huolettaa vaan jotenkin ettei maito riitä, vaikka sitä tulee sen verran että pojalle riittää. Pumpattavaksi vaan ei paljon jää. Haluaisin vähän pakkaseen varastoon, niin voisi mies hoitaa pidempiä aikoja. Pitäs vissiin vaan syödä, juoda ja pumpata enemmän :D

Tuntuu imetyskerrat lisääntyvän. Taidetaan olla tiheässä imussa :) Onneksi sentään imemisaika ei ole pidentynyt vaan 5 minuutissa homma ohi.
Huolettaa vaan jotenkin ettei maito riitä, vaikka sitä tulee sen verran että pojalle riittää. Pumpattavaksi vaan ei paljon jää. Haluaisin vähän pakkaseen varastoon, niin voisi mies hoitaa pidempiä aikoja. Pitäs vissiin vaan syödä, juoda ja pumpata enemmän :D

Mä olen vähän kade tosta viidestä minuutista. Täällä kun ruokaillaan se 20-30min per tissi yleensä. Hankaloittaa vähän tota julkisilla paikoilla liikkumistakin kun ei viitsi olla jossain tuntia tissit esillä :D

Oho! On kyllä nopea imetyshetki :) tollanen tilaukseen meillekin. Meillä kun vauvat on ollu kaikki pitkään ja hartaasti syömässä joka kerta..

Mulla kans. Siis pitkään rinnassa/rinnoissa kiinni :grin Onpa kätevä tuo 5min! Ihanaa että jollakin menee niin hyvin! :happy: Meillä tyttö viihtyy pitkään ja on hereillä pitkään :hilarious: huhhuh sanon mä! :grin

Mä alan enemmän ja enemmän myöntyä osittaisimetykseen. Eli tissiä on tarjolla mutta niin myös korviketta tietyissä tilanteissa.

Mulla on oikeesti pää tosi tiukilla tän kotona olemisen kanssa. Tuntuu että ihan kaikki aika menee tytön syöttämiseen ja silti neiti on välillä tyytymätön. Kotona voin imettää ja julkisilla paikoillakin imetys onnistuu, mutta kun se vie niin hitokseen aikaa. Tyty on tyytyväisempi kun saa pullosta nopeemmin evään eikä kyllä hylji tissiäkään. Äidin maidon voi korvata mutta äitiä ei. Ehkä tyttö hyötyy tyytyväisemmästä äidistä kuin jatkuvasti pahaamieltään itkevästä äidistä.

Nyt on taas tiheemmän imun päivä menossa ja en oo paljoo sohvalta liikahtanu. Selkä, niska ja hartiat on ihan totaalijumissa. :( On taas kunnon baby blues -päivä :/

Me lähetään to viiden tunnin ajomatkan päähän maatalousnäyttelyyn. Aattelin nyt alkuviikosta testata kelpaisko pullo niin voisin matkan aikana lypsää ja antaa siitä koska täällä myös viihdytään tissillä pitkään eikä me päästä ikinä perille jos sattuuki just siihen ajankohtaan tankkaustunnit. Ne kun on joka päivä vähän eriaikaan..

Takaisin