Imetys

Eilen tuli kauhea raivokohtaus kun ei tissistä tullut mitään. Korviketta piti kiireesti antaa ja desin taisi juoda. Sitten oltiin tyytyväisiä.Tiheän imun kausi taitaa olla muutenkin menossa. Aina sanotaan, että silti tissimaito riittää. Tuossapa todiste ettei aina riitä.
 
Tissimaidon riittävyydestä kertoo painonnousu ja pissavaippojen määrä :wink
Rintaraivo voi kuulua tiheään imuun. Meillä vetelis kanssa pullosta maitoo tissittelyn lisäksi. Yleensä itku on kuitenkin ollu väsymystä eikä nälkää.

Mulla on joskus heruminen "tiukassa" ja sekös ottaa tyttöö päähän (erityisesti väsyneenä). Mä en mikään nopee heruja oo ollu missään vaiheessa. Lisäksi vaikuttaa herumiseen oonko muistanu juoda aj syödä päivän aikana riittävästi.

Mä oon oppinu luottamaan tisseihin. Enää nää ei ees pingotu silleen niinku alkuvaiheessa (ja siis niitä megapinkeitä daisareita ei oo missään vaiheessa ollu), mutta siltikkin maito riittää. Ja uskon ja luotan tähän siks, että viime neuvolakäynnillä paino oli noussu entistäkin nopeemmin vaikka liikkuminen on lisääntyny. :)
 
Meilläkin eilen illalla tyttö hermostui kun rinnasta ei tullut maitoa. No imetin toisesta ja sitten tyttö nukahti tyytyväisenä. Välillä minullakin kiirii mieleen, että riittääköhän maito, mutta meilläkin paino on hienosti noussut niin en ole asiasta huolissani. Ehkä nyt vaan on tiheää imuakin niin siksi tuntuu, ettei maitoa riitä. Tosin suihkun jälkeen rinnat valuvat maitoa, että se on ärsyttävää. :shifty:
 
Varmaankin niin. Mutta kyllä nyt ollaan alasajovaiheessa. Vihaan niin paljon pakkojuomista :D

Mullakin heruu nykyään aika hitaasti ja sitten siitä hermostuu. Mielummin syötän kunnolla korvikkeella kun kiusaan lasta. Imettäkää te muut vielä vaikka 3 vuotta, mulle alkaa riittää :) En ees ala neuvolassa keskustelemaan asiasta, kuitenkin koittaa vielä muuttaa mun mieltä. Nyt ois helppo irottautua tissistä kun on näitä "ongelmia". Kaveri just koittaa vierottaa 1,5 vuotiasta ja vaikeeta on.
 
Jokainenhan päättää sen itse milloin on hyvä aika lopettaa! Jokainen äidinmaitopisara on ollut tärkeä lapselle ja "kotiinpäin".
Itse en ole korvikevastainen mutta laiska ja mukavuudenhaluinen, en jaksaisi lämmitys ja pullon desifiointishowta. Tissi kulkee aina mukana :D
 
Joo on tissit helpot :) Päivän paras hetki kun menee pojun kanssa sänkyyn makaamaan ja tissi esiin. Saa hetkeksi silmät kiinni :D Jos ei mulla olisi opiskeluja, niin taatusti jatkaisin imetystä pidempään!
 
Löytyykö muita tissien pahoinpitelijöitä? :D Meillä nipistellään ja revitään tissiä oikein kunnolla ja siitä merkkinä kaameet mustelmat. Ei kelpaa harsot tai korut, on päästävä ihoon kiinni. Auts!
 
Löytyykö muita tissien pahoinpitelijöitä? :D Meillä nipistellään ja revitään tissiä oikein kunnolla ja siitä merkkinä kaameet mustelmat. Ei kelpaa harsot tai korut, on päästävä ihoon kiinni. Auts!

Mulla on aina muutama raapimisjälki, eniten roikkuu kyllä paidassa. Lisäksi poika harrastaa välillä sitä, että nänni purraan tiukasti ikenien väliin, venytetään taaksepäin ja kierretään päätä. Au!
 
Meillä myös riittää useimmiten paita..mutta, jos ei saa siitä kiinni, voi olla, että rinnuksetkin saa oman osansa :) ja kynnet on terävät, joten pikku naarmuja on silloin tällöin..
 
Meilläkin on nyt oppinut nipistelee ja jo aiemminkin harrastanu nännin liiskaamista ikenillä. Tuntuu, kuin purisi, mutta ei siellä suussa mitään hampaita viel oo... :D
 
Eipäs enää tissi aina kelpaakaan. Eilenkin oli tissit täynnä ja varmasti olisi pojulle riittänyt, mutta ei halunnut edes imasta. Illalla sitten kelpas ennen nukkumaanmenoa. Toki tämä johtuu pulloruokinnasta, mutta onhan se yöllä hankalampaa alkaa pulloa hakemaan. Meillä kun ei oo yöhulinoita, niin se korvataan rintaraivarilla sitten.
 
Meilläkin hiipuu pikkuhiljaa, osittain imetyksellä on menty alusta saakka. Jos tämän vuoden loppuun saakka vielä imetettäis 3-4/vrk niin sitten tammikuussa menenkin jo töihin ja mies jää kotiin.
 
Yksittäisetkin imetyskerrat on hyväksi :)

Meillä oli 6kk:n tiheeimu. Saman kaavan mukaan kuin aiemminkin: kolme päivää ja monta tissittelykertaa päivässä. Ajallisesti ne ei ollu enää pitkiä (kuten alussa), mutta tiheesti kyllä mimmi kävi huikkaa ottamassa. Myös yöllä... :rolleyes:
 
Täällä olis tarkotus lopetella imetystä mut neiti päätti ettei juo kun tissistä
 
Meillä oli kolmen päivän tehoimuttelu kuten aikaisemmillakin kerroilla.

Kiinteiden aloitus on päivätissittelyä vähän harventanut. Ja jos ollaan menossa on tissittely kotipäivää vähäisempää. Vuorokauteen tulee kuitenkin reilu 10 imetyskertaa. :)
 
Takaisin
Top