Imetys

Meillä taitaa olla 3 vkon tiheän imun kausi. Eilen ja tänään on tissillä asuttu, kun muuten on imetysten välillä selkeitä taukoja... Toivottavasti se tästä vähän tokeentuu, on päivät kevyempiä kun on vähän jotain rytmiä. Ja jotenkin nyt kokoajan jännittää että vauva syö liikaa ja sit mahaa kipuilee, kun kokoajan syö, vaikka sen suhteen kyllä ei eilen merkkejä ollut, pitää yrittää vaan rentoutua.
 
Tissillä ei vauva syö itteensä ähkyyn, kuten pullon kanssa helpommin käy :) Toivottavasti tiheen imun kausi menis nopsaan ohi. Se on raskasta kun kokoajan ollaan tissillä ja meillä siihen liitty viel rintaraivarit iltaisin.

Meillä on nyt selkeesti pidentyny syömisvälit ja tissillä käydään nopsasti evästelemässä. Ei enää mitään maratoneja! Jes :) Nyt on vaan joku kuuden viikon hulinat menossa ja yöt on ihan kamalia. Huooooh!!!
 
Meillä tankataan ja itkeskellään 2-3 tuntia illalla noin 21 eteenpäin. Yöt sitten nukkuu kyllä hyvin. :)
 
Miä en oo huomannu mitään tiheän imun kausia varsinaisesti. Koko ajan imenyt suunnilleen tasaisin väliajoin, eli yleensä heräämisen jälkeen. Iltaisin imee vähän enemmän. Ennen nukkumaanmenoa on hurja ja imee kahesti tunnin aikana sen 5min.
 
Varmaan ootte kuullut, että imetyksen aikana voi lähteä paljon hiuksia. Miten on? Mulla kävi päinvastoin. Ei oo koskaan lähtenyt näin vähän hiuksia! Irtohiuksia ei näy juuri missään..
 
Mulla lähti raskauden toisella kolmanneksella paljon. Kampaajakin oikein huomautti siitä. Nyt imetyksen aikana ei ainakaan vielä juurikaan lähde.
 
Mulla on aina irronnu paljon hiuksia, joten nyt en huomaa eroa. Raskauden viimeisellä kolmanneksella hiukset kuitenkin tuntuivat tuuheammilta. Voi toki johtua siitäkin kun oli pitkä tauko hiustenvärjäyksestä.
 
Mulla aiempien raskauksien aikana lähtenyt tosi paljon hiuksia. Tämän raskauden aikana ei lähtenyt :) mutta nyt huomaa, että lähtee jonkinverran hiuksia imetyksen alettua.. Ei kuitenkaan niin paljon kuin edellisillä kerroilla. Syön edelleen vitamiinia (minisunin multivitamin mama) raskaanaoleville ja imettäville. Jospa sillä on vaikutusta ettei niin paljon lähde..parturin mukaan on ja vitamiinia pitäisi syödä koko imetyksen ajan..
 
Onko muilla kokemusta lisämaitojen purusta? Meillä varmaankin sitä aloitellaan/kokeillaan pikkuhiljaa, jos sitä kuitenkin päästäisiin joskus täysimetykselle tai edes puolet korviketta ja puolet omaa. Kun nyt menee huomattavasti enemmän korviketta...
 
Minä en osaa ottaa kantaa lisämaitoihin.

Oletteko muut huomanneet, että vauvat olisi alkaneet jotenkin heiluttamaan kieltä imiessä? En osaa paremmin selittää, tuntuu vaan hiton epämukavalta! o_O Ja imutehot senkun lisääntyvät, tuntuu että iltaisin minut imetään kuiviin. Rinnat ovat iltaisin ihan arat siitä touhusta.
 
Mutta se vasta onkin ikävää, ku alkaa hampaita tulemaan ja ikeniä kutittaa.. sitten purraan rintaa! :-o
 
Te jotka tarjoilette vauvalle sapuskat pullosta, paljonko yhdellä ruokailulla menee? Miehellä alkamassa isyysloma ja haaveilen hierojalle ja kampaajalle menosta. Eilen harjoiteltiin pulloa. Poika oli syönyt toisen tissin ja vaipanvaihdon jälkeen vaati lisää. Isi antoi pullosta 50ml pumpattua maitoa huuto alkoi heti kun pullo oli tyhjä. Piti vielä tissistä saada lisää.
 
Meillä tyttö syö pullosta korviketta ja sitä menee yleensä 70-100ml per kerta. Ikää kohta 6 viikkoa.
 
Te jotka tarjoilette vauvalle sapuskat pullosta, paljonko yhdellä ruokailulla menee?
Olen syöttänyt ennen lähtöä ja silloin meillä on mennyt vähän alle 2dl. Olin siis mustikassa muutaman tunnin ja isä syötti kun vauva heräsi (siksi vähän muistista määrän arvoin). Meillä on pakastimessa ruokaa noin 0,6-0,8dl pusseissa ja sieltä isä ottaa sitä mukaa tarvitsee (sulatus käy nopeasti hanan alla). Ei mene hukkaan yhtään. :)
 
Olin kampaajareissulla neljä tuntia, imetin lähtiessä ja olivat sen suositellut 90ml juoneet pullosta ja imetin takaisin tullessa vähän. Neiti oli koko päivän jotenkin aika täynnä, ei imenyt yhtä kauan kuin tavallisesti. Meillä siis kerran kokeiltu 30ml että suostuuko ottaa pullosta ja sit toi kun olin poissa.
 
Nyt muuten alko niitä hiuksia lähtemään ihan urakalla. Kalju olen kohta :D
 
Takaisin
Top