Imetys

Täälläkin ollaan kohta varmaan kaljuja :rolleyes: No, ollaanpa sitten koko porukka kun miehellä on kalju eikä pojullakaan vielä kauheasti ole tukkaa :grin
 
Samapa tuo mistä se johtuu, harja täyttyy pelottavaa vauhtia ^^, Jotenkin alkaa tuntumaan että maidontulo vähän hiipuu. En vaan saa juotua tarpeeksi. Eikä mua haittaa vaikka loppuiskin. Tämä 3kk on ollut jo niin paljon enemmän kuin mitä uskalsin toivoa. Vielä sitä riittää kuitenkin juuri ja juuri täysimetykseen.
 
Mullakin haaveena, mikäli vauva kasvaa hyvin. Nyt oon kyllä joka välissä maitoa tarjonnut ja mun mielestä jalkamakkarat on vähän kasvaneet :)
 
Parturissa ihmettelin ääneen, kun hiukset pysyny niin hyvin eikä kummempaa katoa vielä ole tullut. Parturi meinas, että odota nyt kolmen kuukauden ikään, niin voi asia olla eri tavalla ja tukka alkaakin lähteä siinä vaiheessa. Käski syödä paljon vitamiinia, kun imetys verottaa koko ajan omia varastoja. Sitten, kun ne ehtyy, niin alkaa nakertaa sieltä täältä..hiukset kärsii, hampaat vihloo, jne.

Onko muilla ollu hampaiden vihlomista? Mulla on nyt vähän ollut :/ lääkäriaika tilattu..
 
Me varmaan aloitellaa sormiruokailua aika piankin (ehkä joskus 5kk iässä) sillä tytöllä alkaa olemaan aika kivasti valmiudet siihen.
Ja lapsentahtinen imetys toki jatkuu. :)

Hampaiden vihlomista ei oo, mutta tukka lähtee ja nivelet kipuilee! Selkä ja ranteet on pahimmat :sad001
 
Tyhmä kysymys, mutta jos maistelee niin eikö silloin imettämistä kutsuta täysimetykseksi?
 
Tuli tiistaina kokeiltua julki-imetystä oikein urakalla: city marketin parkkihallissa autossa, appivanhemmilla ja futiskentän laidalla autossa. Vaipanvaihtokin onnistui auton (farkku) takaluukussa :D Olin ihan ylpeä itsestäni.
 
Mä oon nyt kans harrastanu useempana päivänä tota autossa imetystä. :D Vaippakin vaihtui sujuvasti takapenkillä :D

Kai joku virallisempi taho antaa ymmärtää, että vaikka maisteltas kiinteitä voidaan puhuu täysimetyksestä. Sit taas jotkut on sitä mieltä että maistellessa ollaan osittaisimettäjiä.

Mä oon saanu neuvolas merkinnän täysimetyksestä, vaikka n. kerran viikossa tyttö saa korviketta pullosta mun ollessa harrastamassa. :)
 
Eiköhän se vielä täysimetystä ole :) Mulla on ihan sama mikä merkintä tulee. Kuukauden päästä toivon mukaan jo maistellaan. Ja ihme kyllä minäkin imetän missä vaan. Ei jaksa välittää :D
 
Kait imetykseen liittyenkin on ties mitä koulukuntia. pääasia, että lapsi saa riittävästi ravintoa, kasvaa ja voi hyvin :) toisaalta imetys on niin luonnollinen tapa ruokkia pientä vauvaa, että sitä itekki imettää aika rohkeasti.
 
Mä oon saanu neuvolas merkinnän täysimetyksestä, vaikka n. kerran viikossa tyttö saa korviketta pullosta mun ollessa harrastamassa. :)
Tuo olisi minusta ihme jos tuommoisesta tulisi jotain erikoismerkintöjä. Meillä onneksi pystyn pumppaamaan maitoa pakkaseen, mutta jos en pystyisi niin kyllä meilläkin korviketta annettaisiin. Ihan hyvää tekee isällekin joskus olla vauvan kanssa kahden. :)

Täälläkin on tullut imetettyä jo vaikka missä; lentokoneessa, lentokentällä, kauppakeskuksessa, autossa, asukaspuistossa..missä on vaan tarve. :)
 
Mä en saa lypsettyy riittävästi :sad001 Se vähän harmittaa, mutta onneks korvike ei aiheuta mitään mahakipuja tms. Ja isimies nauttii kun saa syöttää tyttöä :Heartred

Siinä oon pitäny pääni, että vain isi syöttää pullosta. Itte oon antanu pulloa vaan sillo ihan alussa kun imetys ei sujunu. Mun kans ruokaillaan vaan tissitellen ja isin kans pullosta. :Heartred
 
Mulla tulee taas maitoa yli tarpeen ihan liikaa. Onko muita keillä herumista ja maito tulee yli ihan kunnolla toista syötettäessä. Tasaantuukahan tämä koskaan
 
Hippunen mulla kans heruu toisesta kun toisesta syö. Alkuun oli ihan kunnon suihkuamis ongelma johon auttoi se että syötän vaan yhdestä rinnasta per ruokintakerta.
 
Takaisin
Top