Imetys

Mukavampihan se on sekä vauvalle että itelle, kun ei kauheesti ylituotantoa oo. :) ei joudu kauheesti pienikään sit hotkimaan alkumaitoja..
 
Mun sänky on aina aamusin märkänä ku tissit valuu maitoa.. ei auta maidonkerääjätkään ku ne on heti täynnä! Onneks päivisin ei oo sama tilanne!
 
Mä imettelen lähes aina makuultaan, jotenkin hankalahkolta tuntuu istualtaan imetys. Entiiä onko asento lapselle hyvä, mistä sen näkee?
 
Kokeilemalla sitä löytää parhaimmat ja luontevimmat asennot syöttää. Eikä se äkkiseltään olekaan helppoa imettää istualtaan..mun pitää ainakin oikein keskittyä siihen, ettei hartiat ole kauheen kireenä. Menee nopeesti muuten ihan jumiin koko yläkroppa.
 
Minulla taas makuulla nykyään vauva haukkoo herkästi ilmaa tai niin päättelen kun "uikuttaa" imiessään. Istueltaan imetettäessä saan rinnan paremmin "asetettua", joten uikutusta ei kuulu. Minä en tiedä mikä on hyvä asento vauvalle, olettaisin että kaikki asennot jossa vaan vauva saa imettyä hyvin? :shy:
 
Joo, kai se on vaan rohkaistuttava ja aloitettava eri asentojen harjoittelu. Tai ollaan siis istualtaankin jo pari kertaa syöty, mutta mietityttää nuo asennot. Tuli synnytyksen jälkeen selailtua ohjeita internetin syövereistä, ja yhtäkkiä asentokin tuntui olevan jotain rakettitiedettä ja ajattelin väsymyksessäni pysyä siinä yhdessä, toimivassa tavassa. Mutta nyt, vauvan ollessa jo tasan 2 vkoa (!), voitais aloittaa uuden opettelu :)
 
Epätoivo valtaa mieltä imetyksen suhteen. Maanantaina pojan paino ei vieläkään ollut noussut. Huomenna uus punnitus. Korviketta menee enemmän ja enemmän ja mä pumppaan enemmän ja enemmän. Haluaisin niin kovasti pärjätä vain omalla maidolla. :sad001
 
Epätoivo valtaa mieltä imetyksen suhteen. Maanantaina pojan paino ei vieläkään ollut noussut. Huomenna uus punnitus. Korviketta menee enemmän ja enemmän ja mä pumppaan enemmän ja enemmän. Haluaisin niin kovasti pärjätä vain omalla maidolla. :sad001
Hyvä, että maitoa tulee niin eiköhän se kohta riitä vauvalle pelkäksi ravinnoksi. :) Ymmärrän kyllä hyvin, että harmittaa. Itse stressasin ennen vauvaa jo imetyksestä.

Meillä nyt tuntuu, että vauva alkaa viihtyä taas rinnalla enemmän. Tuntuu, että varsinkin illalla ennen nukkumaanmenoa vauva tankkaa huolella ja rinnat ovat "tyhjät". Olen kyllä kokeillut puristaa rintaa ja kyllä siitä on vielä maitoa tullut vaikka ne tuntuu tyhjiltä. Pitäisikö tiheän imun kausi olla jo nyt (reilun kuukauden iässä)?
 
Meillä tuo tiheän imun kausi kesti onneksi vain pari päivää. Joillain se kuulemma kestää viikon tai jopa pidempään! Odottelen tässä tuota kuuden viikon kautta alkavaksi...

Meidän mimmi näyttäis hylänneen miltei kokonaan rintakumin. Enää ei tartte käsin edes rintoja tukea niin paljoa, että tyttö saa hyvän imuotteen. Väsyneenä varsinkin tyttö saattaa syödä hyvän aikaa ja ihan yks kaks ei muka saa otetta tissistä ja siitäkös se kiukku syntyy. Oon vaan vaihdellu rintaa tiuhaan ja pahimman kiukun ollessa menee tissi pois tarjolta ja kun mimmi vähän rauhoittuu tarjoan tissin uudelleen. On toiminut aika kivasti. :)
 
..pahimman kiukun ollessa menee tissi pois tarjolta ja kun mimmi vähän rauhoittuu tarjoan tissin uudelleen. On toiminut aika kivasti. :)
Meillä kanssa tuo tehoaa. Tosin en tiedä kiukkuaako, heruttaa todella paljon eikä sitten muka saa otetta? Sitten vauvalla menee hermo. :grin Kummasti hetki ilman rintaa saa aikaan rauhoittumisen. :)

Meillä varmaan on alkamassa sitten tiheän imun kausi..
 
Me päästiin nyt niistä"sombreroista" eroon :) on muuten aikas kuvaava sana :) helpompi lähteä liikenteeseenkin, kun ei tarvi miettiä rintakumeja ja niiden desinfiointia reissun päällä.
 
Me päästiin nyt niistä"sombreroista" eroon :) on muuten aikas kuvaava sana :) helpompi lähteä liikenteeseenkin, kun ei tarvi miettiä rintakumeja ja niiden desinfiointia reissun päällä.

Tuolta toukokuisista kyselen! Miten pääsitte rintakumeista eroon? Meillä on nyt 7vkoa ollut käytössä. Ihan satunnaisesti poika nappaa kiinni ilman niitä. Sitten saattaa hoksata että kumi puuttuu, ja kiukku alkaa. On aikamoista sähläämistä niiden kanssa.. Noista tiheän imun kausista vielä: meillä on varmaan ollut koko ajan, kun tuntuu että tissillä asutaan! Hetkittäin voi hereillä olla muualla kuin tississä kiinni, mutta pääosin meillä vain syödään :D
 
Tuolta toukokuisista kyselen! Miten pääsitte rintakumeista eroon? Meillä on nyt 7vkoa ollut käytössä. Ihan satunnaisesti poika nappaa kiinni ilman niitä. Sitten saattaa hoksata että kumi puuttuu, ja kiukku alkaa. On aikamoista sähläämistä niiden kanssa.. Noista tiheän imun kausista vielä: meillä on varmaan ollut koko ajan, kun tuntuu että tissillä asutaan! Hetkittäin voi hereillä olla muualla kuin tississä kiinni, mutta pääosin meillä vain syödään :D

Meillä vauva ei vaan suostunut enää ottamaan rintakumista kiinni :) se oli sitten totuttava itse imuun, mutta onneksi se pieni rintakumi-jakso riitti siihen..rintakin oli jo tottunut..

Edellisen vauvan kanssa tein niin, että vauva imaisi ensin rintakumista niin, että rinnanpää nousi ylös..sitten otin kumin välistä pois ja vauva sai napattua kiinni. Tai välillä vaan nypin ite rinnanpäätä korkeammaksi ja vauvan oli helpompi saada kiinni..
 
Meillä taidetaan elää 6 viikon tiheää imua. Tissi pitäis olla esillä koko ajan ja yöt entistä katkonaisempia. Toivottavasti tää menis ohi yhtä nopeesti kuin edellinen!
 
Musta tuntuu että meillä on yhtä tiheää imua ollut jatkuvasti 2,5vk iästä ja jatkuu vaan (huomenna ikää 5vk).
 
Tsemppiä tissitakiasten äideille! Meillä esikoinen asui tissillä 7kk jonka jälkeen päätin että riittää ja lopetin imetyksen. Sitten meillä helpotti ja alettiin nukkua yöt :) nyt tämä toinen syö n. 3h tunnin välein..huomattavasti inhimillisempää.
 
Takaisin
Top