Imetys

Joo ei ole purrut. Kaikki on siis mennyt tosi hyvin tähän asti. En tiedä mikä tämmöisen käynnisti.. Lueskelin maitolaiturin keskusteluja kyllä ja koitan nyt kaikki kikat. Toivottavasti tämä lähtee taas luonnistumaan..
 
Violet87, onpa kumma! En kyllä keksi minäkään syytä tai ratkaisua pikkuisesi tissilakkoon. Toivottavasti asia lutviutuu parhain päin. :)
 
Hampaita minäkin ehdottaisin. Tai sitten voi olla esimerkiksi korvat kipeät ja siksi tissillä oleminen epämukavaa. Toivottavasti tilanne selkiytyy nopeasti! Pumppaillen eteenpäin siihen asti :)
 
Hampaita ei ainakaan ole ihan juuri tulossa läpi.. Mutta eihän sitä tiedä :confused: ensimmäiset hampaat näyttivät puhkeavan "any day now" 2kk ajan. Toivottavasti lakkoilu pian loppuu. Vielä ei ole aikomus luopua imetyksestä.
 
Ei. Lakko on ja pitää. Ei kelpaa missään :sad001 Koitin jopa rintakumin kanssa ja kaikissa asennoissa ja paikoissa. Olen pumpannut, mutta nyt ei heru kunnolla pumpullakaan.. Viikonloppuna päätin, etten ahdistu tästä enempää. Tarjoan, mutta jos ei halua, niin minkäs sille sitten voi. Tosi tylsää..
 
Mä toivoisin että toi lapsi edes joskus suostuisi ottamaan korviketta että sais nukkua tai olla vähän pidempään poissa kun muutaman tunnin.. On vaan öiden takia niin loppu että olisi välillä kiva kun joku muu saisi syötettyä.
 
Violet! Ootko käyny kattomassa korvat? Meillä imeminen sattuu selkeesti korvatulehdusten aikana niin ettei haluta imeä!
 
Neuvolassa kun oltiin (viikko ennen tämän alkua) niin korvat oli ok. Voi olla, että tehtailee nyt ylähampaita. Kuolaa enemmän ja kaivelee suuta.. Tämäkin alkanut lakon aikana.. Sen alussa ei ollut mitään oireita.
 
Emppuliina, mullakin on välillä vähän samoja fiiliksiä. Varsinkin sairaana olisi helpotus, että joku muukin voisi hoitaa maidon antamisen. Toisaalta olen tosi kiitollinen, että imetys on tämän vauvan kanssa sujunut niin helposti. Esikoinen kun rintalakkoili ja -raivosi. Tämä vauva ei ole paljon harjoitellutkaan muuta kuin rinnasta juomista. Nykyään tarjoan toiveikkaasti nokkamukia aterioiden päätteeksi, mutta toistaiseksi se on ollut enemmänkin kiinnostava purulelu. Koska tuttipullo ei ole tähän mennessä ollut käytössä, ei sitä enää kannata ottaakaan. Toivon mukaan vuoden ikään mennessä alkaisi tuo nokkamukin tarkoitus selvitä...
 
Joo, täytyykin taas muistaa harjoitella nokkamukin kanssa tai hörppyyttää mukista vettä ruokailujen yhteydessä. On vähän unohtunut koko homma, kun nyt saa nesteensä kuitenkin rintamaidosta. Joskushan tämä imetys kuitenkin päättyy. Vuoden tienoilla oon ajatellut lopetella.

Ja, niin. Kipeänä on kyllä rankkaa imettää. Jos olisin tajunnut, että tyttö unohtaa, miten tuttipullosta juodaan, niin olisin ehkä yrittänyt jotenkin ylläpitää tätä taitoa. Silloin, kun vauva oli pieni, niin usein pumppasin ja annoin pullosta maidon. Tämä teki lähtemisistä helpompaa. Rintamaito pysyi näppärästi lämpimänä vauvan vieressä vaunuissa ja se oli helppo antaa vauvalle, kun vauvalle iski nälkä ja samalla sekunnilla piti saada ruokaa. Oli helpompaa julkisilla paikoilla silloin pullosta syöttäminen, mutta sitten kun vauva jaksoi paremmin odottaa ja imetys sujui muutenkin paremmin (en kyllä edelleenkään nauti julkisilla paikoilla imettämisestä) oli imettäminen niin paljon kätevämpää, että koko pullohomma jäi kokonaan.
 
Emma osaa jo juoda itse nokkamukista, vettä tarjoan aina ruokaillessa ja välillä muutenkin. Meillä on Emma-merkkinen (hih, nimikkotuote!) kovanokkainen muki. Tuttipulloa ei pienempänä huolinut.

Tarvitseekohan imetystä vähennellä ennen töihin menoa? Työt alkaa pääsiäisen jälkeen kolme päivää viikossa. Tähän asti Emma on tissitellyt n. 2 h välein, mutta sitten se ei enää onnistu. En haluaisi pumppaillakaan kesken työpäivän. Imetyskertoja työpäivinä tulisi 3-4 kpl. Pitääkö päiväkotiin viedä sitten korviketta? Teenköhän tästä asiasta turhaan liian hankalaa? :D
 
Kuukiurustakesään, mun mielestä päiväkodit itse tilaavat korvikkeet, jos lapsella on sellaista käytössä. Näin olen yhdeltä päiväkodintädiltä kuullut. Kannattaa varmistaa :wink Voihan sitä alkaa pikkuhiljaa ennen siirtymään tavalliseen maitoon. Itsekin palaan töihin pääsiäisenä ja ajattelin siinä ruveta tarjoamaan pikkuhiljaa lehmänmaitoa. Katsotaan nyt miten hyvin oma maito vielä kelpaa. Nyt ainakin tuntuu, ettei mitään lakkoa ole koskaan ollutkaan :D
Poika jää isin kanssa kotiin, niin on helppo katsella mikä käytäntö toimii ja mikä ei..
 
Meillä päiväkotiin ei tarvitse viedä korviketta, tilaavat siis itse maidon sinne. Mutta kannattaa toki kysyä, voi olla toki paikkakuntakohtaisia (ja päiväkoti) eroja :) meidän tyttö aloittaa hoidon siis 10kk iässä ja varmaan kun tyttö on sopeutunut hoitoon, niin jossakin vaiheessa alan totuttamaan tavalliseen maitoon.
 
Niin, ja itse olen pikkuhiljaa vähentänyt imetyskertoja. Ettei tule sitten tytölle yllätyksenä hoidon alkaessa kun on muutakin uutta. Olen aloittanut melkein kuukausi sitten vähentämään kertoja. Eipähän tule sitten töissä tukalia tilanteita itselle :D
 
Takaisin
Top