Imetys

Jos oot kokeillu pumppua, niin katso sen kanssa saman kokoinen (jos siis pumppu oli sopiva). Koko ilmoitetaan halkaisija mm. Mulle hyvä oli L koko, joka oli kai 26 mm.
 
Minä ihan pelkään miten imetyksen käy sitten kun tulee ylähampaat. Poikanen puree jo nyt päivittäin useamman kerran, monesti jos ei niin nälkä ole pitää kyllä suussaan ja oikein venyttää nänniä. Välillä jos oikein huudattaa syömään ruvetessa, puree (vahingossa?) huutaessaan. Kovasti haluaisin imettää ainakin saman 8kk kuin tyttöäkin, mielellään pitempään mutta sietokyvyn rajoissa, puruleluksi en ala. Välillä on oikein säikähtänyt kun olen ulahtanut kivusta ja itkuhan siinä pienellä miehellä pääsee vaikka minunhan siinä ennemminkin kuuluisi itkeä. Joskus taas reaktio pojalla on riemukas hymy.
 
Vieläkö moni imettää?

Meillä edelleen, kunnollisia imetyskertoja tulee vuorokauteen edelleen monta... noin 8-12, 4kk hulinoiden jälkeen imetys oli turhauttavaa, ainaista raivoa mutta syötettävä oli ja aina se jotenkin onnistui lopulta vaikka usko meinasi loppua. Nyt ikää alkaa olemaan 8kk ja imetys sujuu suurinpiirtein ilman raivoa. Kiinteitä menee 3krt päivässä sormiruokaillen imetyksen ohessa.
 
Imetän ehkäpä saman verran kuin Etsijä, välillä tuntuu, että tyttö on tunnin välein tissillä. Kiinteitä lisäksi 4-5 krt päivässä 1-1,5 dl puuroa/sosetta kerrallaan. Välillä imetän ennen kiinteitä ja välillä jälkeen, joskus tissi ei kelpaa ruoka-aikaan ollenkaan.
 
Meilläkin tissitellään vielä tiheään. Ehkä 4 tehokasta imetyskertaa ja sitten pitkin päivää varmaan 4-5 scemmoista "vähän tästä maistelen" -kertaa. Kiinteitä menee 5 kertaa päivässä ehkä 1-1,5 dl kerralla (soseita ja sormiruokaa sopivasti yhdistellen).
 
Täällä myös imetetään! Tyttö kyllä rakastaa tissiä, mutta ainoastaan väsyneenä viittii olla pidempään rinnalla. Muuten on aika pikahuikkia. Kiinteitä menee 4krt päivässä. Kaikki menee tietenkin omalla painollaan, mutta oletteko miettineet kauanko imetätte? Vuoden ikäiseksi, enemmän? Vähemmän? Itsellä ajatus muuttunut muutenkin imetyksestä austa alkaen, mutta ehkä sinne vuoden ikään yritetään koska aion olla kotona ensi syksyyn. Sitten kun palaan töihin en haluaisi enää imettää..
 
Aion imettää toivonmukaan ainakin vuoden ikään asti. Katsotaan sitten.... voi olla että sitten siirryn tapaan en tarjoa, en kiellä :)
 
Täälläkin imetetään vielä. Kertoja tulee päivässä noin 6. Kiinteitä menee 3 kertaa päivässä. Tuntuu hirmu vähältä tuo imetyksien määrä kun lukee teijän määriä. Mutta tyttö on kuitenkin tyytyväinen ja menevä tapaus. Ja niinkuin neuvolatätimme aina toitottaa, "kaikki on yksilöitä" :) itse en ole vielä ajatellut kauan imetän, ehkä kun töihin palaan keväällä niin lopetan. Mutta sen näkee sitten:)
 
Täällä kans imetetään 6-8 krt päivässä. Kiinteitä 4-5 krt. Yöt neiti asuu tissillä. Imetän varmaan vuoden ikään .. tai mistäpä sitä vielä tietää ☺
 
Imetetään ahkerasti päivät ja yöt, vaikka soseita ja puuroakin menee 4 kertaa päivässä ihan reilusti. Tosin proteiinin lähteenä on toistaiseksi ollut enimmäkseen maito, kun meillä on vasta lohta ja kananmunaa maisteltu. Lihaa sitten seuraavaksi. Koska imetysväli on edelleen 2-3 tuntia, ajattelinkin kyllä piakkoin maistattaa korvikettakin, että voisin olla joskus hiukan pidempään poissa. Tyttö ei ole siis sitä juonut sitten synnärin, joten vaatii ehkä hieman totuttelua... Suunnilleen vuoden ikään varmaan imetän. Katsotaan, miten sujuu ja milloin tuntuu luontevalta lopettaa.
 
Haluaisin imettää ainakin vuoden vanhaksi. Sen jälkeen täytyy katsoa tilanteen mukaan. Nyt 7.1. alkaa työt, niin saa nähdä miten imetykseen vaikuttaa.

ITun mukaan tän ikäiselle riittää hyvin 5-6 imetyskertaa, jos ne on tehokkaita. Meillä kaikki kerrat ei todellakaan oo. Siksi niitä tulee monta :)
 
Minä imetän ja pullo on jäänyt kokonaan pois, jipii! Kertoja en ole laskenut mutta tuleehan niitä päivän mittaan. Öisin pieni herra on tissillä varmaan aika usein, yöimetyksistä en ole kartalla yhtään kun en yöllä katso kelloa. Päivän mittaan menee 3-4 kiinteää ateriaa ja määrät alkaa olla lähes yhtä paljon kuin siskollaan. Olen ajatellut imettää vuoden ikään, jos ei sitä ennen tule mitään ylikauheita puremisia.
 
Meillä on imetys loppunut jo ja pullosta tai nokkamukista otetaan maitoa! Hyvin sain tukea imetyksen lopetukseen neuvolasta, vaikka muualta tulikin kommentteja " äippälomalla ollaan siksi että imetetään" :D Mutta minulla imetys loppui osittain terveydellisistä syistä. Oman sairauden vuoksi oli tarpeellista aloittaa ab-kuuri ja sitä ei imetyksen aikana olisi voinut hoitaa. Mutta olen onnellinen, että vauva sai tissimaitoa sinne 5 kk ikään :)
Meillä södään 4 ateriaa päivässä, sisältää siis aamu ja iltapuuron. Kerran yössä olen maitoa antanut, joskus nukutaan yö ilmankin.
 
Imetän kerran yössä (aamuyöstä, mutta sekin jätetään pois jahka poika paranee, selvästi ei ole nälkäinen silloin kun hitaasti syöpöttelee), päivisin sitten niin fiiliksen mukaan, et vaikea sanoa :D Poika nukkuu kolmet päikkärit päivässä, ja yleensä syö ainakin ennen tai jälkeen unien, eli päivässä tulee imetyksiä ehkä 5-6. Tehokas poika on aina syönnissä ollut, vastasyntyneenäkin söi max 10min kerrallaan.

Imetys on alun vaikeuksien jälkeen sujunut meillä tosi helposti, ja toivon ettei myöskään osaviikkoinen opiskeluihin palaaminen tammikuussa sotke sitä. En kyllä usko, koska poika on ennenkin syönyt pullosta, eikä se ole ennenkään sotkenut. Tankkaillaan sitten ehkä enemmän illalla niinä päivinä, kun olen pois, ja kotonaolopäiviäkin tulee viikossa olemaan pari arkipäivää ja viikonloput, joten en kovin huolissani ole. Jos näin jatkuu niin vuoden ikään mennään, ehkä ilta- ja aamusyöttöjä pidemmällekin, mut tahtoisin voida pukea mitä tahdon ensi kesänä :D
 
Takaisin
Top