Imetys

Mäkin oon ruvennut kaupoissa katsomaan kaihoten mekkoja :wacky: Töissäkin pitää pumpata maitoa, niin ei vielä siis ajankohtaista. Tai voisihan sellaisia mekkoja, mistä saisi tissit helposti esiin, muttei ehkä ihan bisnestyyliä :hilarious:
 
Mulla on pari Boobin imetysmekkoa, ihan työsiistejä olisivat, mutta hintakin oli aika suolainen... Kotona kierrätetään päälle kyllä päivästä toiseen noita samoja imetyspaitoja.
 
V-kaula-aukot ja kietaisumallit kunniaan, imartelevat ainakin tämän mamman vartaloa ja taatusti helppo vetää tissit esille. :wink

Meidän Emma taitaa olla yösyötöllä oikeasti nälkäinen, kun syö ahnaasti aina molemmat tissit. En aio vielä sitä lopettaa kun on kerta tarpeellinen. :)
 
Meillä on nyt viikko menny, ettei oo saanu tissiä ja ens viikolla tulee 7kk täyteen. Eikä oo kyllä pahemmin pyytänytkään päästään rinnalle, pari kertaa roikkunu vaan paidan kauluksessa ihan alussa.
 
Meilläkään ei olla tissiä enää syöty varmaan 2 viikkoon. Loppuajasta söi vain öisin ja sitten sekin loppui.
 
Meillä kans tissitellään yöllä 1-2 kertaa + aamun heräilytissi! Tai äidin herättelytissi, poika kun kömpii aterioimaan, kun itse heräilee ja se syöminen on yleensä vähän sellaista rajumpaa heruttelua :woot: Päivisin kans tasaiseen tahtiin, ennen ruokia ja ennen ja/tai jälkeen unien. Eli varmaan 6-8 kertaa.
Aattelin ainakin sen vuoden imettää, jos kaikki sujuu. Tai oikeastaan en ole ajatellut asiaa laisinkaan kunnolla ennen tätä, ajattelin tissitellä niin kauan kuin se hyvältä tuntuu. Taaperoimettäjä minusta siis melko varmasti tulee :)
 
Hellen kyllä toi pariin viikkoon loppu, systemaattisesti aloin jättämään aina yhen syötön pois ja muutaman päivän mentiin yhdellä syötöllä ennen ku loppu. Tissitkin kerkes siihen mukaan oikein hyvin eikä olleet kipeät yhtä päivää lukuun ottamatta (jolloin imetin pahimmat paineet pois) :)
 
Meillä ei vieläkään huolita pulloa.. Olisin jo valmis vähentämään imetystä. En tiedä miten saisin pojan innostumaan pullosta? Vähän on ehkä lähentynyt sen kanssa, eikä saa enää huuto raivareita kun yritän tarjota..mutta sitten haluisi vain pureskella tuttiosaa,eikä juoda ollenkaan. Olisiko kenelläkään antaa mitään vinkkiä?
 
Nebula, oisko nokkamuki kivempi tai mukista hörpytys? Ehkä poika on sitä mieltä, että on ihan liian iso tommosille vauvajutuille :joyful: Meillä ainakin veden juonti mukista on parhainta ikinä :woot: Tuttipullosta taas ei suostu enää ottaan mitään.
 
Meillä kans nokkiksesta menee "mitä vaan", niin kovasta kuin sellaisesta pehmeästä. Kannattaa kokeilla :)
 
Nokkiksella sama juttu..menee vaan puremiseksi . Eikai tässä auta kun aika vaan.
 
Lasista annoin vesi hörppyjä muutama pv sitten, mutta pelottaa että hörppää liikaa ja vetää henkeen.
 
Mä imetän edelleen. Vettä oon antanut lasista ja se on meidänkin tytön mielestä ihan parasta. Enemmän vettä tosin menee todennäköisesti ruokalapulle ja vaatteille, mutta hauskaa on. Ja oon aatellu, että samalla saa hampaita vähän huuhdottua. On nimittäin hampaiden pesu välillä ollut lähes mahdotonta...
 
Aamutissin päätteeksi puraisi ihan kunnolla. Irrotin ja komensin, että "EI saa purra!". Kääntyi mahalleen ja alkoi pudistella päätä nauraen "eieieieiei". En tiiä menikö komento nyt ihan perille, mutta hauskaa oli :)
 
Meillä purraan aina silloin kun ryömii tissille niin ettei pää ole maassa ns. eli jää roikkumaan siihen hampailla, aiaiai... irrotan aina ja vaihdan vauvan makaamaan niin säästytään puremiselta.. tai no ainakin suurimmalti osin.
Nyt on ollut vaikea saada neiti syömään päivisin, ei maistuis oikein tissi eikä kyllä kiinteätkään joten hän sit on tankannut yöt läpeensä, huhhuuuuuuuuuh ja tissit on hellänä.
 
Meillä on nyt 2 yötä oltu ilman tissiä. Eilen aamulla vielä poika suostui syömään, mutta sen jälkeen tulee rinnalle, aukoo suuta, muttei ala imeä. Sitten tulee itku ja halutaan pois sylistä. Olen yrittänyt väsyneenä, pirteänä, eri asennoissa ja paikoissa. Olen kulkenut toplessina, että houkuttaisi. Öisin kelpaa vain tutti, eikä yhtään hamuta rintaa. Vielä viikko sitten yöllä oli 1-2 imetystä. Aamulla kuuntelin mahan murinaa, raukalla oli nälkä mutta ei silti halunnut imeä. Maito meni sitten pumpattuna nokkamukista ja puurot päälle. Tähänkö tämä nyt meinaa loppua? Kaikki sujunut tosi hyvin tähän asti.. :eek: :sad001
 
Tulen tuolta huhtikuisista huutelemaan, että alle vuoden ikäinen ei vierota vielä itseään. Kannattaa pyytä apua Imetystuki ry:stä. Ne on siellä semmoisia imetysvelhoja, että keksivät ratkaisun melkeimpä pulmaan kuin pulmaan! :)

Ja jos vauva puree, niin kannttaa vaan vähin äänin ottaa tissi pois ja laskea lapsi vaikka lattialle. Kirkuminen ja toruminen voivat joko pelästyttää lapsen niin että vieroksuu rintaa tai sitten siitä voi tulla ''hauskaleikki'' kun purasee niin äiti kivasti siinä kiljuu ja elämöi. (Äidin mielestä ei niin hauskaleikki :dead:)
 
Takaisin
Top