Nyt näyttää siltä, että meillä alkaa imetys loppua! Olen tosi haikeena, jos näin nyt on. Jo monta kuukautta tietyt imetyshetket on olleet ihan rutiineja päiväohjelmassa. Yöunille ollaan menty suurinpiirtein samoihin aikoihin, poika nukahtanut imetykseen ja siitä olen nostanut hänet omaan sänkyynsä. Tuo on ollut ihana rauhoittumis- ja levähtämishetki myös itselle, kun on saanut siellä pimeässä huoneessa sängyssä maata pikkuinen lämmin paketti vieressä
Jo kahtena päivänä pikkumies ei ole suostunut rinnalle kuin kaksi kertaa. Joko pyrkii heti pois tai ottaa rinnan suuhun mutta luovuttaa heti pois ja kampeaa itsensä vaikka pystyyn. Muuten ovat muut ruoat maistuneet. Yöunille rauhoittui kyllä tuttuun tapaan vierelle, mutta tissi ei kelvannut. Nukahti tuutulauluihin sen sijaan. Imetin vielä ihan normaalisti pari pv sitten, joten aika nopeasti tämä näyttää loppuvan!
Esikoisen kanssa oli aika lailla sama homma. Valmistauduin imettämään ainakin vuoden ikään, mutta 10kk neiti itse alkoi vähentää ja viimeisen kerran imetin 11kk iässä ja sen jälkeen taisin muutaman viikon kokeilla tarjota rintaa, kunnes tämäkin äiti alkoi vähitellen uskoa, että ei se tosiaan enää lapselle kelpaa, nyyh. No, hyvä puoli oli se, että eipä tarvinnut vieroittaa tissistä.
Mutta on tää haikeeta!! Koin imetyksen helpoksi ja käteväksi. Ja nyt jotenkin se vauvavaihe tuntuu pikkuhiljaa häviävän kun tämä vauvan ja äidin symbioosi tältä osin näyttää olevan lopussa. Mihin tämä aika menee!!