Imetys

Mä en huomannut mitään eroa raskausaikana (paitsi ihan alussa alkoi kyllä kasvamaan enemmän uusia hiuksia, muodostivat jossain kohti melkein otsatukan :D) enkä nyt imettäessäkään.. Ehkä vielä tulossa, jaiks!
 
Kuukiurustakesään: Aattelin tosiaan käydä kysyy, et jos vähä vastaan tässä tulisitte kun tää tosiaan meni näin..oisko hormonit tehneet tämän :rolleyes: Mulla oli raskausaikana hyvinvoivat hiukset, tuuheat ja kiiltävät. Nyt sitte irtoilevat.
 
Hiuksia lähtee tosi paljon aina harjatessa, mutta eiköhän niitä kasva samaa vauhtia takaisin. Tasoittanee tilannetta, kun loppuraskaudesta ei niitä ei juuri lähtenyt. Huomasin myös sellaisen ilmiön, että säärikarvat eivät jossain vaiheessa kasvaneet juurikaan, kun taas nyt ovat innostuneet niin, että voisi viikatteen hankkia :p.
 
Joo hei mulla on kans säärikarvat vallan villiintyneet! Yleensä ovat niin harvat ja hentoiset, että aikas laiskalla ajelulla pärjää kesälläkin hyvin, nyt pitäisi selvästi skarpata, kun ovat koko ajan hirmu karvaiset. Ja arvatkaa vaan muistanko niitä koskaan suihkussa... Ehkä ihan hyvä, ettei alkukesällä ainakaan ollut paljon shortsikelejä :wink
 
Mullakin oli raskausaikana paksu, kiiltävä tukka ja kaikki karvat kasvo kauheeksi sängeksi jo päivässä :wideyed: Nyt on tuo karvankasvu kyllä rauhoittunut. Tukka lähtee tosiaan tukkoina ja kokoajan on vauvan kädessä tai suussa tai vaatteissa tukkaa :shifty:
 
Täällä kans yks kaljuuntuva! Mulla lähti jo raskausaikana tukkaa, mut nyt tää on ihan mahdotonta. Mulla on ohimot ihan kaljut ja tukka ohentunu ihan hiirenhännäks :sad001 Just eilen apteekista kävin hakemassa lisäravinteita, josko se rauhottais tätä.. Tilannetta ei kyl auta, et Vienna repii muutenkin koko ajan mun tukkaa!
 
Mullakin vaan yltyy! Aina vaan isompia tukkuja ja harja ihan täysi, kun kerran harjaa... poninhäntä on selkeesti ohentunut! Ihanaa :inpain:
 
Apua!

En ole koskaan kokenut tällaista. Tyttö siis tekee hampaita (kolme tulossa yhtä aikaa) ja tämä nukahtaminen ollut 2-3 viikkoa jo aika aggressiivista viuhtomista ja tissien repimistä. On muutaman kerran ikenillä ja sittemmin hampaiden aluilla puraissut mutta on mennyt ohi kertakokeilun jälkeen kun olen vaan lopettanut imettämisen siltä kerralta ja jatkanut vähän ajan kuluttua. Lisäksi tähän nukahtamiseen liittyy hirmuinen jolina, huutelu, pärisyttely jne. Ei itkua tai sitten vasta juuri ennen viimeistä tissiä ja uneen vaipumista.

Nyt tuo pureminen ei lopu millään, mulla vuotaa kumpikin nänni verta 1-3 kohdasta. Koskee. Huuhdoin rinnat ja hölväsin Lansinohilla. En kärsi enää imettää ja vauva vaan jatkaa hillumista, vaatii tissiä muttei söisi vaan puree. Ja siis perhepedissä nukutaan. Kipulääkettä annoin jo sen verran aikaa sitten, että sen pitäisi jo vaikuttaa, että ei kivun takia tekisi tuota. Nyt huutaa kurkku suorana itkua, koska poistuin vierestä kahden tunnin taistelun jälkeen ja mies jäi vauvan kanssa. Tutti ei kelpaa kuin hetkeksi, sylkee pois.

Mitä ihmettä teen?!
 
Guang Xi, kuulostaa rankalta. Oletko kokeillut kapalointia? Itse hieman kammoksun kapalointia, mutta kerran äärettömän rankkana ja itkuisena yönä kapaloimme muksumme ja se viimein auttoi lasta rauhoittumaan. Hän siis sinä yönä nukahti 10 minuutiksi kerrallaan ja heräsi taas huutamaan.

Turhautumista tai sitä ettei lapsi osaa rauhoittua, siltä tuo kuulostaa. Hän haluaisi olla rinnalla, käyttää sinua tuttina ja hakea lohtua, mutta ärsyttää, kun maitoa tuleekin? Auttaisiko se, jos imisi sormeasi, jos tutti ei ole mukava?

Jaksamista ja pikaista paranemista nänneillesi.
 
Gx, auttaisiko imetykseen rintakumit? Entäpä jos tarjoaisit viilentävää purulelua ennen imetystä? Apteekistahan saa myös jotain ikeniä puuduttavaa geeliä, jota käytetään hampoville vauvoille, olisiko siitä apua? Tässä ajatuksia, joita minulle heräsi. Yritä jaksaa, toivottavasti rintasi paranevat pian! Tämä on vain yksi ohimenevä vaihe muiden joukossa!
 
Huh, mikä yö. Olo on asteikolla elossa-kuollut "kävelevä zombie". Annoin yöllä kylmän purulelunkin, auttoi hetkeksi. Analyysi on, että johtuu hampaista ja että on ohimenevää.

En halua enää kapaloida kun jo 6kk, en ole tähän saakkakaan kapaloinut. Ajattelen, että olisiko vauvalle enempi stressaava kokemus? Rauhoittuu kyllä sylissä parhaiten kävellen ja niin, että ei pääse omia käsiään paljoa heiluttelemaan.

Kaiken muun kestän, mutta en puremista tässä mittakaavassa, että veri lentää! Tyttö on saanut pullosta korviketta vain satunnaisesti ja ollaan siis melko riippuvaisia tissimaidosta. Rintakumia mietin yöllä, itsellä ei ole niistä mitään kokemusta. Pitää yrittää nyt imetysten välillä hoitaa rinnanpäitä. Ettei rintatulehdusta pukkaa. Ja että pärjäisi ilman rintakumia.Toista rintaa, josta puraisi pahemmin, koskee jomotellen edelleen, vaikka kärsin siitä imettää äsken. Ja miten onnellinen tyttö nyt on taas ja rauhallinen. Onneksi kipukynnys on korkea itsellä. Kamalaa vaan lapsen tuskaisuus hampaiden tulon takia. Ei yhdelläkään muksulla ole meillä tällaista tämä vaihe ollut, muista syistä on kyllä öitä valvottu.

Kiitti tsempeistä! Viikonlopun katson tilannetta vielä, maanantaina otan yhteyttä paikalliseen imetystukihenkilöön. Helpottaa myös, kun laittaa deadlinen asialle.
 
Ja vauva siis nukahtaa lopulta eikä sen jälkeen heräile yhtenään. Mitä nyt kääntyy 180-360 astetta unissaan ja muuta vastaavaa. :D Mutta tuo unille rauhottuminen ja imetys, huoks.
 
Gx, no totta, saattaisi ehkä tosiaan vain ahdistaa tuo kapalointi. Meidänkin kapalointikokeilu sijoittui kyllä varmaan sinne ihan ensimmäiselle kuukaudelle, nyt kun tarkemmin muistiansa kaivelee.

Vaihe varmasti vaan, eihän tuo hampaiden kasvatus varmasti mukavaa hommaa ole. Hyvä, että kuitenkin lopulta nukahtaa pitemmille unille, huh!

Jaksamisia :Heartred
 
Mulla oli alussa rinnanpäät ihan verillä ja käytin rintakumia sen verran että paranivat. Suosittelen, haavat parani nopeampsa ja imetys ei ollut niin kivuliasta. Täytyykin etsiä omat jostain kun näyttää siltä että ensimmäinen hammas olisi tulossa lähipäivinä läpi.
 
GX: Tuota rintakumia myös suosittelen, sen avulla omat nännit pääsi paranemaan!
Meillä tyttö ahdistuu tuosta kapoloinnista, entistä enemmän huutoa tulee.
Tsemppiä hirveästi, vaihe on onneksi ohimenevä!
 
Onko niissä kumeissa miljoona merkkiä, mallia ja kokoa? Silikoni, lateksi vai mikä matsku? Mulla on nyt kuppikoko E ja nännipiha sekä itse nänni myös isot! Että sellasiin söpöihin pikku tisukoihin välinesuosituksia? Noita ei varmaan kaupoilla pääse sovittelemaan?

Lievä väsy ja kaamea nauruhepuli taas. Hitto, ehkä joku Agrimarket olisi mulle sopivin shoppailumesta.
 
Takaisin
Top