Imetys

Meiän tyttö on nyt muutamnien päivien ajan syöny n.12-15krt päivässä. Monesti tosi lyhyitä aikoja mutta imemään on vaan päästävä. Normaalisti syö n.8 krt.
 
Jahas, tänään on syöty n. klo 6, 10, 11, 12, 13, 14 ja 14.30 :D Ja nyt päikkäreillä, nukkuu varmaan taas tunnin ja tulee syömään. Kakkaa ei ole tullut tänään, et joka imetys päättynyt vääntelehtien :sad001
 
Hah mä uskon tohon korvikevalmistajien salaliittoteoriaan :D kuinka monta kertaa olenkaan tässä 3kk rintaraivarien aikana miettiny korvikkeeseen siirtymistä, kun ensin toinen raivoaa nälkää, imee pari kertaa, raivoaa kun maitoa tulee suihkuten, imee taas, raivoaa kun maidon eteen joutuukin tekemään töitä jne. Siinä kyllä itseä naurattaa kun toinen raukka parka ei tiedä mitä haluaa. No onneksi sekin on vaihe :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minkälainen se salaliittoteoria on :grin?
 
Pahat korvikevalmistajat markkinoivat tuotteitaan yhtä hyvinä, vaikkei ne ole ja jakavat vielä ilmaisia näytteitä: http://www.imetys.fi/index.php/tuke...imetysasenteet/480-imetystiedon-syyllistavyys

Hitsi kun en nyt löydä sitä toista. Se liittyi suoraan Nestleen..Tuolta imetys.fi löytyy muutakin tietoa (hyvä tässä vaiheessa, kun vauva 2,5kk vanha löytää tällainen sivusto)

Mutta siis kuinka korvikevalmisteiden jakaminen on vähentänyt imetystä. Oon ite aina ollut sitä mieltä, että ihan sama korvike tai imetys (siis jos maitoa tulee), mut toi artikkeli kyl vaikutti mun omaan asenteeseen, et aion kyl jatkaa imetystä nyt sitten "varmasti" sinne 6kk.
 
Jaa en mä ihan noin perusteellisesti ollu tällaiseen teoriaan perehtynyt :) Päättelin vaan yks ilta rintaraivarien aikana, että joku on aivopessyt mun vauvan vihaamaan rintaa ja kellä muulla olisi motivaatio kuin korvikevalmistajilla :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
:D No ihan varmasti. Helpoin vaihtoehtohan se sillä hetkellä tuntuu aina olevan, et kun "tää imetys on niin hankalaa, eikä kumpikaan tykkää, niin annampa pullosta"...
 
Tabletilla ei näköjään linkit aukea. Mä siis könötän nykyisin makuuhuoneessa et tyttö nukahtais sikeeseen uneen meidän väliin ja imetän hänet tässä vaikka tunti sitten imetin. Mä oon lukenut noits imetys.fi-sivuja raskausaikana kun etsin tietoa raskaana olevalle ystävälleni. Katson huomenna noi linkit paremmin.

Nyt pää oman rakkaan vauvan viereen, ihana tuhina kuuluu
 
Imetys ilmeisesti sujuu kaikilla, kun ei kukaan ainakaan enää valita? Itekään en tätä nykysin enää aattele, kuhan vaan syötän. Ainoo vaan, et tyttö ei vieraissa paikoissa rauhoitu syömään, et sit pitää olla pullo mukana.
 
Meillä on syöminen menny siihen et poika syö ehkä puol minuuttia, ja sen jälkeen alkaa kattella muhun ja jutella ja hymyillä. Saankin sit tissitellä tunnin välein kun noi syömiset on tommosia pikku naukkailuja.
 
Meillä sujuu hyvin, välillä on ihan outoja noi syöttövälit, joskus kun syötän ja siis tyttö syö varmasti kunnolla, no puol tuntia ja tyttö huutaa nälkää, pakko syöttää uudelleen puoltyhjii tissejä. Onneks sentään kelpaa! Ja välillä esim. tänään on ollu 3h väli, eikä edes huutanu nälkäänsä kolmen tunnin jälkeen vaan päätin ite et nyt kyllä syödään, ku on niin kuuma ja ollaan oltu ulkona.
Btw oltiin piknikillä 2,5h ja tyttö oli puolet ajasta hereillä ja tarkkaili kovasti ympärille :) ei tykätty nurmikosta kylläkään, tuntu varmaan vielä hassulta jalkapohjissa!
 
Muokattu viimeksi:
Sipuli meillä ihan sama juttu! Tyttö keskittyy max 3 minuuttia ja sit sillä on hymy korvissa ja niin paljon asiaa ettei syömisestä tuu mitään!
 
Tällä ruokailuaika on aina ollutkin sitä viittä, kymmentä minuuttia...mut yleensä syö ja sit vasta alkaa jutut...ainakin toistaiseksi. :)
 
Joo meilläkin normaali imetys on ollu 5-7 min mutta tää 1-3 min on kyllä ihan naurettava pätkä! Ja sit imetänkin tunnin välein (tai melkeen useemminkin) kun tyttö on hereillä..
 
Täällä syödään nykyisin 5-10 minuuttia, maratonit on ohitettu joksikin aikaa. Joskus tankkaa 15-20 min enempi läheisyyttä. Mä syötän melkein missä vaan ja välillä hiukan raivoaa jos on kuuma tai kova nälkä, mutta tänään esimerkiksi reissulla Naantalissa otti pientä raivaria kuumuudesta ja sitten rauhoittui syömään ja syötin puiston penkillä, autossa ja saaressa harso suojana. Tyttö nukahti yöunille ennätysaikaisin :)
 
Voihan raivo, mikä päivä! Just ku tänne kerkes laittaa, et sujuu hyvin. Oli viimeks syönyt vähän joskus ennen klo 12, sit alko klo 14 kiukutella, ei syönyt, mut nukahti lopulta syötkö-vai-nukutko-taistelun jälkeen klo 14.30. Heräs kammosti huutaen klo 16, eikä suostunut imetykseen millään ja huuto senkun yltyi vaan. Sitten sai äidinmaitoa pullosta ja rauhoittui. Että sellanen homma tänään. Pitäs varmaan tytön syödä, kun on ihan järkky helle! Sai tänään myös kulauksen vettä, ei näyttänyt siitä liiemmin pitävän.
 
Meillä on kans ruvennu tulemaan noita paniikkihuutoja tissillä. Eka syö ihan normisti, sit yhtäkkiä tulee paniikki, ja lopulta huutaa, hamuaa mut ei ota tissiä. Rauhottuu yleensä tutilla sen jälkeen. Veikkaan että johtuu siitä että yrittää nukuttaa itseään tissille, mut sieltä tuleekin maitoa vaikka haluis vaan lussutella. Viime päivinä ei oo meinaan vauvaa saanu ees päiväunille ilman tissiä.
 
Takaisin
Top