Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kah, toi pudendaalihan se oli, minkä sain. En muistanu nimee, ennen ku sinä sen sanoit. Mulla vaan sattu koko ajan hanuriin, vielä synnytyksen jälkeenki. Tais olla hermo jumissa. Toisin sanoen sain varmaan osan lääkityksistä turhaan.

Mua pelotti käydä pissalla, mut se ei kyl tuntunu missään.

Mulle laitettii se pudendaalipuudute mut ei se kyl pahaa tehnyt ja se lääkäri totes et voi olla et se ei ehdi ees vaikuttaa enkä tiedä auttoko vai ei ku oli se epikin pohjalla... Mulle iski paniikki siinä lopussa ja halusin kaikki puudutteet mitä voi vaan saada vaikka ei ees sattunu epin takia. Mut ihan varuiks :grin

No mulle laitettii se pudendaalipuudute; ne ei millää meinannu saada sitä laitettuu ja sit se ei ehtinykää vaikuttaa. Eli ilokaasulla mentii loppuu asti. Onneks ei tullu repeämiä ku en varmaa ois tikkausta enää tohon päälle kestäny, ja onneks ei tarvinu kertaakaa ponnistaa; en tiiä oisinko kivuilta uskaltanu. Ja joo aika kultaa hyvin muistot; haaveilen et seuraavaks mentäis kokonaa ilman tai max. ilokaasulla. Mul on matala kipukynnys, mut oon niin "kunnianhimonen" täs asias :oops:

Minä kyllä otan ens kerrallakin kaikki maholliset mitä vaan saa! Viimeksi käytössä oli epiduraali, ilokaasu ja sit se puudute tonne alakertaan. Vaan mikä se sitten on se pundendaalipuudute? Olikohan se juurikin se mitä minäkin sain...Ei oo paljoo muistikuvia :p

Sain mäkin oksitosiinia. Sitä kai aika usein laitetaan epin jälkeen, kun epiduraali hidastaa supistuksia. Oli niin ihana tunne kun oli puudutteen saanut ja piti olla liikkumatta. Saatiin sitten miehen kanssa levätä n.puol tuntia, mutta se tuntui ihan kahdelta tunnilta. Sitten kätilö tuli laittamaan oksitosiinia suoneen ja taas ne ikävät supistukset alkoivat, mutta eipä siinä mennytkään kauaa kun sai alkaa ponnistelemaan ja tyttö oli syntynyt -Hurraa !!! :) Kaks tikkiä, pinta naarmuja. Ei tuntunut ompelut, synnytys tuntui.

Onko vielä muita, joita alkaa helposti heikottamaan kun imettää? Ruokaa menis ihan älyttömiä määriä niin paljon kuin jaksais vaan tehdä. Mistä nappaatte nopeasti lisäenergiaa esim. rahka, hedelmät.. ? Hedelmien ja herkkujen aikaansaama vaikutus on kuitenkin aika lyhyt ja sitten tarvitsis taas jotain vahvempaa. Olen huomannut että esim. hiilihydraattipitoiset ruoat on aika hyviä kuten makaronilaatikot, riisipuurot, riisipaistokset yms. Mitä teillä on tai havaittu hyväksi ? Kauanko aiotte imettää? Itse olen ajatellut tuonne vuoden ikään tai niin kauan kuin maitoa riittää, kohta siis ollaan puolessa välissä.

Mulla imetys ei vie energiaa sen kummemmin ku sekää et jos ei imettäs. Tai ainakaa se ei tee mua nälkäsemmäks (ainakaa en tunnusta/huomaa). Ja ei8 se imetys kyllä laihdutakaan. Mul on ollu tavotteena imettää puol vuotiaaks asti, mut jatkan niin pitkää ku kelpaa, kuitenkin enintää vuoden ikään asti. Esikkoo imetin 5,5kk ku sit se päätti ite et ei enää.

Ei mullakaan oo tarve lisäruoalle.. uskallan jopa olla vähän laihiksellakin vaikka imetän. Syön vaan säännöllisesti ja terveellisesti ja juon paljon vettä. Ja hissuksiin paino putoaa... sallii jopa syödä keksin tms välillä kahvin kanssa. Imetys pudotti multa raskauskilot ja muutaman vanhan ihan kahdessa kuukaudessa. Nyt uskon, et imetyksestä on hoikistumisessa vielä apua.. mulla toi polvi kenkkuilee vaan, joten reippaita lenkkejä ei voi tehdä. Mä jatkan kans toivottavasti imetystä niin kauan, et Nuutti täyttää vuoden.. ja sit hissuksiin lopettelen.

Mä imetin kahta vanhempaa 10kk. Lopetin sen siinä vaiheessa, kun lapsi ei selvästi enää imenyt, vaan lutkutti turhan päiväsesti eli leikki.
Katsotaan miten tämän kolmannen kanssa menee.
Niin ja mun äiti on elävä esimerkki vain ilokaasulla menosta. On synnyttänyt kaikki 9 lastansa vain sen avulla alateitse :gen113

En mäkään lisäruokaa tarvis. Syön vaan muuten :D Nyt alkaa selkeesti huomaa, ettei imetys enää pidä niin kiloja kurissa. Tosin ei oo paukkupakkasilla paljo liikkumaan päässykään. Nyt sitte tää flunssa, huoh. Kohta pitäis ruveta kyl saamaan jotain aikaan, jos meinaa kesällä kolttuun mahtua.

Tääl on mimmi imenyt musta kaikki kilot pois ja vähän enemmänkin mitä oli ennen raskautta. Alle 50 kilon mennään taas....pari kiloa tais kyllä tippua kun on ollut vähän ressiä tosta tytön voinnista.

Juu mä laihdutin 2006 57kiloiseksi itseni ja silloinkin tunsin olevani vielä ylipainoinen ja sen laihempi en muista edes olleeni! Ja nyt kun on käynyt siellä toisessa päässä, niin arvostan suuresti tota 57 kiloa, jos sen vielä saisi :smiley-angelic001
Oletko kovin lyhyt orvokki81? Kun jos olet sen maininnut, niin on mennyt ohi :happy3

Esikoista kun lakkasin imettämästä, painoin 46 kiloa. Nyt oltais vielä 49 kilossa ja peukutan ettei paino putois enää yhtään. Syön tosi hyvin ja herkuttelen päivittäin, mutta silti paino putoaa. Ei oo aina kivaa näinkään päin :)

Mirabella: en ole kovin lyhyt, melkein 170 cm :) Meillä tämä on vähän "sukuvika", Äiti aika kuikelo ja mun isääni mies sanoo kuivankesän oravaksi :)

Mun kaveri oli kans tollanen. Minä olin se jolle mies kuittaili painosta ja hänen mies taas valitti luista.. Varsinkin silloin, kun imetti :violent001

Takaisin