Kiitos bettie vinkistä, minullakin on ongelmia tuon suihkuamisen kanssa, vaikka koko raskausajan kamppailin vähäisen painon kanssa ja tuskailin maidon riittämistä. Tosin nytkin odotan sen loppuvan muutamaan kuukauteen, kuten viimeksi, mutta tällä kertaa on tuhti imetystukipaketti takataskussa, eli käyn urheasti maitotaistoon :D
Suihkuamista on siis sen verran, että ollaan öisin vauvan kanssa ihan märkiä ja lakanat on maidossa. En pysty nukkumaan liivit päällä, koska olen aina nukkunut ilman vaatteita. Kaikki liivinsuojukset tuntuvat inhottavilta, ja pari kertaa kun niitä on ollut pakko käyttää (hautajaiset, ristiäiset), on maidot tulleet kahdesta läpi. Mulla onkin päivisin aina maidonkerääjä kummallakin puolella ja kerään tällä systeemillä puoli pullollista, jonka isä syöttää heti kotiin tullessaan D-tippojen kera. Öisin sitten pidän kerääjää toisella puolen kädellä kiinni aina kun imetän, mutta jossain vaiheessa yötä kerääjiä kerääntyy sänkyyn, kukaan ei jaksa tokkurassa vielä ajoissa jääkaappiin, sitten alan nukahdella syöttöihin - nukutaan vierekkäin - ja herään siihen kun täysi kerääjä loiskahtaa lakanalle ja meidän päälle... Pidän tätä kuitenkin liivejä mukavampana vaihtoehtona...
Toisaalta sitten mennään painon kanssa niin hilkulla (tippui heti 53:een), että kerran kun unohdin juoda, maito tuntui heti ehtyvän. Sunnuntaina ristiäisistä toipuessa eläimet juoksivat aidoista ja kaksi karitsaamme jäivät kuristuksiin, mistä ihmeen kaupalla selvisivät. Siinä hötäkässä jäi koko päivän syömättä ja juomatta, illalla oli sitten ekaa kertaa rinnalla raivoamista eikä kerääjiin tullut mitään. Tilanne korjaantui, kun join ja söin ihan hulluna maanantaina. Kyllä sen käsittääkseni @sukki pitäisi vaikuttaa heti eikä viipeellä. Normaalisti juon 2 - 3 krt parin litran vesikannun päivässä + mehua. Ennen imetystä join sen 1 - 2 krt, olen tehnyt niin 15-vuotiaasta ja olo on heti kuivunut, jos en saa päivittäistä vettäni :)