imetys ja maidonkehitys

Tänään käytiin lääkärin tarkastuksessakin,eikä mitään fyysistä syytä raivareille löytynyt. Ihmetteli kans kun yleensä ne on viikon tai kahden juttu ja meillä mennään toista kuukautta.. Tänään on tapeltu vähän, mutta lopulta syöty kuitenkin. Onneksi ei tarvitse enää murehtia että tyttö olisi sairas. Kannattelee mahallaan päätäänkin kuin nelikuinen, kuulemma. :-) taitaa olla vaan kipakka persoona tämä meidän pikkunen.

Neuvolahan taisi laittaa siut Lyydia maidottomalle ja munattomalle dieetille? Jatkatko vielä sitä?

Mutta mahtavaa, että pienen elo alkaa helpottamaan! <3

Aika vähän aikaa sitä pidin,viitisen päivää, eikä sillä tuntunut olevan vaikutusta. Lääkärikään ei uskonut allergiaan, koska ei ole ihottumaa ja kakka on normaalia. Tietysti vois kokeilla varmaan vielä, mutta taitaa olla turhaa. Pitäisi kuulemma viikko tai kaksi pitää sitä että näkee eroa. Mutta onhan se helpottanut muutenkin. :-)

Oisko se sitten se maaginen 3kk, joka teille toi helpotuksen! Pitkään sie kyllä jaksoitkin, siitä kaikki kunnia siulle! :) Toivottavasti taival tästä eteenpäin ois helpompi ja vauva tyytyväisempi! :)

Miten tiheästi imetätte? Meidän kolmikuinen saattaa syödä edelleen jopa tunnin päästä edellisestä. Syöntiväli yleensä 2-3 tuntia, harvoin 4. Tuntuis ottavan enimmäkseen aika pieniä naukkaisuja, syö kunnolla ja pitkään 2-3 kertaa päivässä. Pullosta jos antaa, menee vain 60-80 ml. Hyvin kasvaa, ja painoakin jo yli 5500g. Neuvolassa sanoi, että syö tosi tiuhaan, 4 tunnin väli riittää.

Meidän tyttö syö hereillä ollessaan n. tunnin välein. Ikää 2,5 kk ja kasvaa hyvin. Käyttää varmaan mua tuttinakin, nukkua malttaa ilman syöttöjä kuitenkin jopa 6 h.

Meillä syödään päivällä 1-2h välein ja saattaa syödä puol tuntiiki välillä. Joskus nukkuu pidemmät päikkärit ni venyy sinne 3h. Ikää nyt muutaman päivän yli 2kk. Yöllä eka pätkä ollu nyt 4-5h muutaman päivän..
Edit. Itse en ainakaan viitsi huudattaa lasta jos on nälkä et se väli venyis.

Meillä on syöty koko ajan kans tiheään, määristä en tiiä mutta tissillä ei kauaa mene kerralla.. pullosta yleensä 40-60ml jos oon tallilla ja isi syöttää. Kun on hereillä,syö mielellään alle tunninkin välein enkäboo enää viivyttäny välejä ku refluksi on helpottanu niin paljo. Nukkuessa yleensä 3h maksimiväli. 2kk neuvolassa ei mitään kommentoinu katotaan mit ä sanoo keskiviikkona 3kk neuvolassa. 7kiloa painoa on että ruokaa on saanut tällä tyylillä vähintäänkin tarpeeksi :p

Meillä kun on vähän tätä taiturointia, kun ei olla varmoja, että onko tyttö vaan väsynyt, vai myös nälkäinen. Usein kun edelleen alkaa huuto, kun saa tissin esiin. Yleensä se kuitenkin kelpaa, kun on saatu hytkyteltyä tyttö puoliuneen. Olen huomannut, että silloin on varmasti nälkä, jos ei millään meinaa nukahtaa, tai imee tuttia tai harsoa hanakasti. Tuntuis huutavan jos tarjoaa tissiä liian aikaisin, tai liian myöhään. :rolleyes:

Lapsentahtisesti eikä hajua kuin usein. Ennen ja/tai jälkeen päiväunia. Nukkuu yöt 19-06/07 yhellä syötöllä. Syöttö on nykyisin klo 5-6. Eli 11h nukkunut putkeen. Päivisin syö kyllä ihan miten sattuu, joskus haluaa tunnin päästä lisää ja joskus viiden tunnin....Ja vaihtelee joka päivä.

Jep, täällä myös ihan lapsen ehdoilla syödään. Yleensä päivällä 2h välein, joskus 3 väliä jos sattuu nukkumaan. Nyt parina päivänä syöty tunnin välein. Yöllä sitten pidempi tauko syömisessä. Niin ja joskus saatta syödä pari kertaa sen tunnin aikana. Ikää nyt about 2kk.

Koittakaa Lyydia kuulostella eroja siinä huudossa, meillä ainakin yleensä aika selkeä ero väsymys- ja nälkäitkulla.

Oon miettinyt pääni puhki, miksei tälle muksulle oo tissi meinannut kelvata millään sen ekan kahden kuukauden jälkeen, mutta en vaan keksi syytä. Useimmiten on nyt ottanut tissiä ihan ok. Mutta esim.tänä yönä kun olin juuri nukahtamassa, tyttö heräsi kunnon raivo itkuun. Kaikkeni keplottelin, mutta en saanut tissille rauhoittumaan. Oli jopa tissi suussa huutamatta muutaman kerran, mutta ei vaan imenyt. Sain hytkytettyä lähes uneen,mutta huuto alkoi heti kun laskin sänkyyn. Kokeilin särkylääkettä. Innolla sen imeskeli. Imusta päättelin että nälkä sen on. Hain sitten korviketta pullon ja se auttoi. Tuntuu niin epäreilulta kun multa maitoa tulee hyvin ja haluaisin imettää. Yleensähän vauvat on hulluna tissiin...hölmö vauva ei tajua parastaan. :-( Koko hiton suku vaan miettii miksei se ota tissiä ja antaa hölmöjä ohjeitaan ja päivittelevät kun " ei oo tollaseenkaan vauvaan ennen törmännyt... " :-( Harmittaa ja ärsyttää!

Ehkä siinä vaan on monen tekijän summa. Älä nyt itsees syytä :) joskushan se vaan on niin että vauvat ite ei ymmärrä hyvän päälle ja vierottavat ittensä. Syitä voi olla miljoona mm. suihkutissit, huono imuote....

On se vaan niin kurja, kun ihmiset ei ymmärrä just tollasilla päivittelyillään viiltävänsä syviä haavoja toisen sydämeen :( Mulla on yks kaveri, jonka jokapaikan pätevä neuvo sopisi nyt tähänkin : lyö niitä paistinpannulla :gen045
(Anteeks jos oli nyt ihan kökkö lohdutusyritys)

Ihmiset on kyllä tosi ajattelemattomia, kun kommentoivat imetystä. Se on jännä, miten vauvaa satunnaisesti lyhyitä aikoja näkevät tyypit tietävät mielestään kaikesta kaiken... Toisin kuin äiti, joka on vauvansa kanssa käytännössä 24/7?

Oon nyt alkanut miettimään tosissani imetyksen lopettamista. Joskushan se täytyy tehdä ja helpointahan se olisi kun vauvakaan ei sitä halua imeä. Olisin vaan halunnut imettää vuotiaaksi asti, suojaisi pöpöiltäkin. En halua enää menettää hermojani lapseen tämän asian takia. Miehelle puhuin nyt että aion lopettaa, jos tissi ei heti kelpaa niin tulee pulloa. Mies vastusti tätä taas kerran. Varmaan ihan sillä ettei omat harrastukset kärsi, kun mun ei olekaan pakko olla enää lapsen kanssa 24/7. Ääliö mies, ei tajua että haluisin kannustusta tässä asiassa. Muutenkin tuntuu pahalta ettei tissi kelpaa. Sitten saa tuntuea syyllisyyttä siitä että "luovuttaa". Sanoin sille että jos tästä tulee taas parin kuukauden raivarijakso, niin mun pää ei kestä, en halua ottaa sitä riskiä että hermostuksissani satutan vauvaa. Oon tässä pari päivää miettinyt että miksi me ollaan naimisissa. Yksin ei tarvis hermostua kehenkään. Erikseen me tehdään kaikki asiat nyttenkin.

Nyt lippu korkeelle ja lopetat jos siltä tuntuu. Oot kumminki päässy jo pitkälle, itteensä ei tarvi kiusata loputtomiin. Miehet osaa olla törppöjä eikä ne ymmärrä tätä asiaa ku eivät itse joudu siihen osallisiksi.

Takaisin