imetys ja maidonkehitys

Siis mitä ihmettä. Kun on jo luovuttanut koko homman suhteen, niin sitten muksu alkaakin hamuilemaan. On siis ottanut tuon viimeisen kirjoituksen jälkeen tänään tissiä kahdesti. :joyful: Liki viikon on siis nyt ollut vain yötissillä. Oliko se kuitenkin vaan vaihe. No, voihan se olla että oli poikkeusimut.:rolleyes: Onneks ei oo vielä tissit lopettaneet toimintaansa.
 
Räkäisen ja kiukkuisen vauvan imetys, tarviiko sanua enempää :sad001
 
Mulla on jääny kummittelemaan tää imetys (ja sen epäonnistuminen) takaraivoon. Oon nähny muutamana yönä unta että meidän tyttö haluaa tissiä ja annankin sitten :eek: myös nyt jonkun aikaa on tehnyt mieli (tytön sylissä ollessa) ihan vaan kokeilla että söisköhän se tissiä, lähtiskö se maito sieltä tulemaan :D
 
Voihan sitä kokeilla, veikkaisin et ei ehkä kuitenkaan enää tulis? Ainakaan heti. kannattaahan siitä jutella, jos mieltä vaivaa :)

Muoks. Piti käydä katselemassa tuolta airmmista viesteistä, että mikäs se teidän tarina olikaan. Mun mielestä ehdottomasti käyt asiasta jonkun ammattilaisen kanssa juttelemassa! Tukiäidin tai laktoosikonsultin (:D miten lactation consult käännetään :D) Jos ei nyt, niin ehkä seuraavan (tarviiko laittaa mahdollisen? :p) raskauden aikana?
 
Muokattu viimeksi:
No pitihän sitä mennä testaamaan eka tytön kans mutta yllättäenki hän ei tajunnu homman nimeä tosta noi vaan :D kokeilin sitte käsilypsyä ja pikkutippa tuli toisesta! :eek: no kaivoin käsipumpun esille ni molemmista tuli kolme-neljä isoa tippaa kelta-valkosta töhnää. Tästä seuraavana oliki alavatsan juiliminen, tuntui siis jälkisupistukselta. Nyt mä olen puulla päähän lyöty?? :eek: en kai mää ny NÄIN hitaasti saanu sitä äitiysvaistoa heräämään , pikkumuija täyttää kohta 6kk !
 
Toiset lopettaa imetyksen 6kk niin SeEnsimmäinen alottaa :D

Ps..luin ensin että käsiläpsyä ja ajattelin että tyttöäkö läpsit.. Mutta onneksi tajusin lukea uudelleen..
 
Mä oon ajatellut, kun toi oma muksu ei enää mun tissiä juurikaan huoli, että haluiskohan joku vielä nykyaikana palkata imettäjää? :hilarious: Joku rikas muija, joka ei itse viitti, pysty, kerkii tai haluaa harrastaa. :joyful: Olisin meinaan aika hiton hyvä siinä hommassa.
 
Meillähän imetys loppu siinä 2.5 kk iässä, johtuen varmaankin siitä et liian helposti tuli tarjottua pulloa ja kun tyttö tajus sen helppouden ni sehän oli sit sillä selvä. Sillon olin ehkä enemmänkin tyytyväinen tilanteeseen, kun ei se imetys ollut mulle koskaan ollut mitään herkkua. Mut nyt on vähän alkanut harmittaa ja vähän jopa kaipaamaan sitä imetystä. Jotenkin ajattelen et olis niin paljon helpompaa tyrkkää se tissi suuhun ku puljailla noiden korvikkeiden kans. Ja sit toisaalta se taas tuntuu hyvältä et pääset hetkeks irtautuu siitä vauvasta, esim.tän viikonlopun tyttöjen reissu. No, turha sitä nyt on jäädä murehtii, ehkä sit sen mahdollisen seuraavan lapsen kans toimii erilailla :wink
 
Ite ajattelin alkuun et neuvolasta sai hyvin tietoo imetyksestä mut eihä sitä saanu oikeestaa yhtää.. Piti puhuu mut se unohtu.. Ja synnärillä ei siit juurikaa puhuttu, kelloo vaa kytättii et imettää tarpeeks usein mut ei mitää selvityksii esim. tiheestä imusta ku se alko sillo toinen päivä
 
En saa unta kun mietin, etten tainnut sittenkään yrittää tarpeeksi imettää. Aloin antamaan korviketta kun en saanut tyttöä rinnalle kuin 2-4 kertaa vuorokaudessa, yleensä yöllä 2-3 kertaa. Edelleen imetän yöllä, viime yönä peräti neljästi. Kymmenen päivää on annettu päivisin korviketta pullosta neljä kertaa, määräksi tulee n.4 dl. Puuroihin hukkuu ainakin desi. Eli vauva saa maitoa n. 7-9 dl,kun tarve on vähintään 6 dl. Tunnen että maidon tuotanto on alkanut vähentyä. Luin jostain, että 3-4 imetyskertaa vuorokaudessa voi riittää jos syödään kiinteitä ja annetaan vähän vettä päälle. Kiinteiden määrä on meillä nyt vähentynyt kun korvike on otettu mukaan. 4 kk neuvolassa sanottiin että mieluummin soseita kuin korviketta. Nyt tuntuu että oon tehnyt kamalan virheen, ehkä mitään maitopulloa ei olisikaan tarvittu. Saisikohan tätä imetystä enää elvytettyä...
 
Kyllä varmasti saa vielä Lyydia. Ihokontaktia, pumppausta ja lypsyä? Imetysteetä?

SeEnsimmäinen, onkohan sulla sitä ensimaitoa tulossa uudestaan :D Saisitkohan se sinäki elvytettyä vielä maidot liikkeelle, heh! Jos siltä tuntuu ni eihän se huono ole, jos nyt alkaisikin tyttö saamaan välistä rintaa. Tietysti sikäli mikäli tyttö sen vielä muistaa ja hoksaa.
Mutta älä nyt rinnasta imetystä äidinvaistoon, hei ..:)
 
Onhan siinä kova työ, nyt kun on viimein alkanut olo rinnoissa helpottamaan. Eipä se tyttö varmaan siltikään päivällä rintaa ottais..en kyl oikein usko että yöimetykset riittäisi koko maidon tarpeen täyttämään, vaikka jossain niin väitetään. Kai me jatketaan näin. Mies oli sitä mieltä ettei kannata enää alkaa yrittämään ja pitäis lopettaa asian murehtiminen kun lapsi on tyytyväinen ja kasvaa. Sen takiahan en väkisin imettänyt kun tyttö alkoi lakkoilemaan, kun ajattelin etten jaksa. On tää äidin syyllisyyden taakka vaan niin raskas. :-(
 
Voi Lyydia... Kuulostaa siltä että olet todella "armoton" itseäsi kohtaan! Voi kun pystyisit olla edes hieman hellempi itsellesi, joo tiedän, helpommin sanottu kuin tehty... Mikähän tässä äitiydessä on kun jatkuvasti ne epäonnistumisen pelot, riittämättömyyden tunteet ymv. kummittelevat ajatuksissa!!??? Vaikka aivan jokainen varmasti raskataa lastaan ehdoitta ja tekee kaikkensa jotta toisella on hyvä olla, mutta silti sitä hiipuu mieleen se "...olisko sittenkin voinut tehdä enemmän, paremmin tai olikohan tämä ja tämä ratkaisu sittenkään se oikea... ". Voi kun oppittais olemaan vähän enemmän ylpeitä, onnistuneita, varmoja omasta äitydestämme!!! Koska ihania ja täydellisiä me aivan varmasti sille omalle vauvallemme ollaan :Heartred
 
Joskus luin jostain, että jos joskus on imettänyt, niin on mahdollista käynnistää maidon tuotanto uudestaan, vaikkei olisikaan juuri synnyttänyt. Eri asia on, jaksaako vauva imeä tyhjää rintaa niin kauaa kuin olisi tarve.
 
Takaisin
Top