imetys ja maidonkehitys

Taidan käydä tänään ostamassa rintakumin ja kokeilla sitä.. Vaikka nänneissä ei olekaan mitään vikaa tähän asti ollut..

Täällä kans rintaraivari... Plus koitan rintakumista vierottaa ja kaikkea muuta stressaavaa meneillä niin itku herkässä, molemmilla... Tuntuu ettei maitoa tule niin tukiäiti sano, että koittaa vierottaa kumista, koska rinta ei stimuloi maitoa samalla tavalla...

Lähdettiin ostamaan sitä kumia, ei sitten päästy kuin kaupan pihalle, kun lapsi oli tikahtua huutoonsa..multa tulee maitoa toisesta tissistä suihkuamalla ja tutti näyttää maistuvan, joten ajattelin kokeilla. Itkuhan mullekin vaan jäi käteen tolta kauppareissulta.. En kyllä jaksa tätä enää pitkään. :-(

meilläkin on tänään raivottu rinnalle oikein todenteolla, en nyt enää tiedä että liittyykö tuo rokotteen aiheuttamiin koviin vatsanväänteisiin, väsyyn vai mihin.. ihan järjetön huuto ja rinnan raapiminen ja lyöminen heti kun koittaa syömään ottaa. on toki muutaman kerran tänään sitten syönyt kuitenkin. miten te olette näissä toimineet, odotteletteko ja kokeilette uudelleen, kai se sitten syökin kun tarpeeksi nälkä tulee?

Mää oon kokeillu jonkun ajan päästä uuelleen, mutta turhalta tuntuu. Siispä pumppailen maitoa ja annan pullosta. Onneksi yöllä on tyttö niin unessa niin sillon tissi kelpaa. Mutta kyllä mulla alkaa oma energia loppua näihin raivareihin...

Mie laitan tutin suuhu tai vaihdan typyn esim istumaa jos ollaan makuulla ja kokeilen hetken päästä uudellee..

Mun täytyy kävellä ja heijata niin että nukahtaa.kun heräilee vähän niin tissiä suuhun. Usein tuntuu jäävän syönti kesken kun nukahtaa pian tai jos herää liikaa niin alkaa kesken huutaa. Nyt kantelin 1,5 tuntia yhteen menoon ( useampi kantelu kyllä mahtuu päivään) ja oli pakko antaa pullosta tänään pumpattu maito. Sen suostu onneksi ottamaan. Vieläkin jatkui huuto,kunnes torkahti.

Minäki oon nyt pahempaan raivoon tuttia antanut mutta siitä tulee sitte kohta uus raivo kun eihän sillä nälkä lähde.. jospa tää nyt ois tän yhden päivän juttu..

Mä muuten opin tutin sijaan antaa sormen suuhun imettäväks, tai tuon nivelkohdan mut enivei niin ei tarvii vahtia sen tutin putoamista esim autossa jos tulee kiukku. Siinä kyllä myös huomaa sitten, että onko imemisen tarve vai todella nälkä, koska sormea jos tarjoaa vääränä hetkenä niin tulee itku heti. Tietysti tässä on se, että sormet tulee olla suht puhtaat :p

Mie oon myöski välillä tarjonnu sormea, pikkurilli lyhyen kynnen kanssa kynsi alaspäin suuhu. Yöllä joskus kätevä jos havahtuu hamuilemaan sormiaan imetyksen jälkee, rauhottuu nukkumaan. Iteki nukahtaa (meillä siis sivuvaunussa. Tosiaa puhtaat kädet! Jossai oppaissaki neuvotaa näin

Oon nyt kahdesti saanut raivoavan vauvan syömään rintakumin avulla. Kai se hämääntyy ja luulee ottavansa tutin. :-D Tuntuu että siinä meuhkaamisen keskellä otekin kumista on tukevampi, eikä lipsu. Helpottaa myös toisen tissin suihkuttamista, vauva saa rauhassa imeä kun ei mene henkeen. Pyrin kuitenkin syöttämään ilman.

Alkas taas kyllästyttää koko touhu. Vaikka sitten kun vauvan saa rinnalle hyvin syömään niin se on ihan mukavaa. Mutta pelkkä ajatuskin ressaa. Ja se maidon lypsäminen. Huoh. Tuntuu että taitaa vähentyä maidon tulokin ku ei vaan jaksais. Varsinkaa yöllä. Päivälläki pitää miettiä vähän menoja että mielellään ois just ennen lähtöä tai ennen vieraiden tuloa saanu imetettyä tai lypsettyä. En oo julki-imettäjä jos ei oo pakko..

mä taas yritän varjella ettei alkais imemää käsiä.. ettei jäis tavaks. tutista vierottaa ku ei oo tuttia, mut käsi aina on nii helppo työntää sit myöhemminki

Eikös tuo nyrkin suuhun survominen kuitenkin oo ihan normaali ja hyvä osoitus kehityksestä? Tietysti sen imuttelu on vähän eri :D

kyllä meillä survoo nyrkkiä suuhun (uus juttu) mutta en itte tarjoa sitä/sormia. meillä mielummin tuttia :) mutta käytäntöjä yhtä paljon ku ihmisiä, kaikessa puolensakki:)

Meille neuvolassa sanottiin, että nyrkin imeminen on ihan ok, mutta jos alkaa imeä peukkua niin tutti tilalle. Toistaiseksi vauva ei ole peukun imemistä keksinyt, ja nyrkkiäkin imee aika vähän. Tuttia on yritetty tarjota, mutta harvoin kelpaa, nyt on varmaan yli viikko taas mennyt etten ole edes tarjonnut kun ei niitä imuhaluja (syömisen lisäksi) vaikuta paljoa olevan. Hassulta kyllä näyttää, kun imee tyhjää unissaan jos on nukahtanut kesken imetyksen. :D

Meillä sovitellaan tosi ahkerasti nyrkkiä suuhun, etusormella on myös kiva hangata ikeniä... yhden ainoan kerran noin kk sitten eksyi peukku suuhun, silloin sitä kyllä sitte imettiinkin suurella hartaudella. Hän on nyt tullut siihen lopputulemaan että se nyrkki kun ei kertakaikkiaan mahdu sinne suuhun ja heiluukin välillä vähän häiritsevästi niin se tutti kyllä kelpaa sittenkin.

On meilläki alkanu tyttö pääsee jyvälle tästä sormihuijauksesta, irvistää aina ja suuttuu..

Yksi ystävä kertoi itse imeneensä peukkua vielä ala-asteellakin, joten siitä syystä meilläkin ennemmin yritetty tuttia tarjota kuin sormia ;)

Takaisin