imetys ja maidonkehitys

Meillä on tuo ainun mam anti colic pullo ja se on toiminu hyvin niinä parina kertana ku on tullu maitoo siitä annettuu..

Meillä on molempia. Aventin pulloja ja MaM anticolic. Rintakumin kans menee imetys nyt. Ja meillä meni välissä lähes kaikki maito pullosta, nyt ollaan palattu vähän enemmän siihen imetykseen kun rintakumit autto paljon. Nyt olen vain epäluuloinen että saahan poika tarpeeksi tissistä juotua. Tiedän että maitoa mulla tulee riittävästi, ainaki pumppaamalla ja pullosta annettuna. Kai se nälkäänsä itkis jos ei maito riittäisi.

No yritin pullosta tarjota mut ei huolinu..no vasta tänää alotin kokeilun joten ehkä se vielä oppii siitä imemään. Voi hitto jos alotin kokeilun liian myöhään, ehdin jo innostua että helpottaa ku ottas pullosta ni ei..millä mä sen saan tosta juomaan? Sama on tutin kanssa, sitä jos yrittää sille ni sylkee heti pois ja huuto alkaa ku suuttuu..huoh..

Muutamalla tutulla on ollu ongelma pullosta syömisen kans.. kokeilivat kaikkia erilaisia pulloja mutta vauvat ei vaan huolinu muuta ku tissin. Vaikka olisi rintamaitoa pullosta tarjottu. Isompana sitten vasta suostuneet. Meillä ei tuota ongelmaa oo ollu tosiaan kun pulloa tarjottu lähes alusta asti. Mutta toivotaan että se pullo kelpais teillä pienen suostuttelun jälkeen jotta pääset välillä tuulettumaan hetkeksi! Tai nukuttua.

Kannattaa tarjoilla pulloo huulille ja pikkuhiljaa antaa alkuun imutella jos ei sit hermostuis ja meil joskus ku "pitää" käsistä kiinni ku oikee on hermostunu ni malttaa ottaa tutin, ettei energia mee vispaamiseen

kyllä se on ihan hyödyllistä ainakin katsoa että tosiaan osaisi siitä pullostakin juoda jos ei tosiaan mitään akuuttia ongelmaa imuotteessa.. eihän sitä ikinä tiedä jos itselle iskee vaikka kova tauti tai pakollinen meno ilman vauvaa niin on se hyvä tietää että saa sitten syötyä ainakin kunnolla. satunnaiset kerrat ei ton ikäsellä varmasti enää tee mitään hallaa.

Mä annoin pullosta ja sen jälkeen ei oo paljon tissi kelvannut :( Ehkä kerran pari päivässä saan tissille jos hyvin käy. Muuten huutoitkua kunnes saa pullon ja rauhoittuu. Rankkaa hommaa ensin pumpata ja sitten syöttää. Korviketta menee enemmän kun maito ei nouse enää yhtä hyvin.

Minä tein ja teen edelleen jonkin verran tuota että pumppaan ensin maidon ja sitten annan pullosta. Työläältä tuntu. Ja tissillä vaan huudettiin. Nyt sitten rintakumin kanssa suostuu tissilläki olemaan mutta aika monesti joutuu kuitenkin täydentämään pullomaidolla. Eli pumppaan osan joka tapauksessa. Toisaalta hyvä että edes vähän kelpaa tissiki niin kauheimman nälän pystyy taltuttamaan. On aika ärsyttävää jos vauva on nälkäinen ja sitte vasta alottamassa tuon maitorumban.. kaikilla menee hermot!

Te,jotka otatte pumpattua maitoa reissuun mukaan, niin miten säilytätte sitä reissussa? Jos ette mene siis sellaiseen paikkaan jossa on jääkaappi saatavilla. Eihän sitä saa säilyttää huoneenlämmössä kuin kolme tuntia.Ja sitten joutaa viemäriin. :-(

Varmaa kylmälaukussa kylmäpakkausten kanssa, pitenee jonkun verran säilyvyys, tai sitten ottaa jäädytettynä mukaan.

Toki jos pullo on pääasiallinen ruokintaväline tai päivittäin käytössä ni tissi ei varmaan kelpaakaan. Mutta satunnaisilla kerroilla tuskin voi olla mitään merkitystä (ei päivittäin) ja jos päivittäinkin käyttää nii suosittelevat antamaan ensin pullosta ja sitten tissiä päälle, jää muistiin se tissi

No entäs toi pullomaidon lämmitys, jos haluis että on valmiina lämmintä ni onks jotai hyvää konstia millä se pysys lämpimänä jonku aikaa, ku jos vesihauteessa lämmittää ni sit pitäs osuu se hyvä imuttelu hetki siihe just...ja kauan voi pitää lämmössä? Kiitti kaikille vinkeistä, tänää yritän uudestaa pikkuhiljaa jos alkas imuttaa kun ois hyvä lepposa hetki...olis se niin hyvä jos saisin sen ottaa pullostakin...edes sillon tällön..

Siihe en osaa vastata kuin kauan voi pitää lämmössä, ei varmaan kauaa ku bakteerit lisääntyy nopeesti kun se ei voi olla yli 60 asteista, joka taas on se mitä lämpöisen ruuan pitää olla että pysyy syömäkelpoisena. Ite annoin viimeks ns. huoneenlämpöisenä, voi antaa niinkin jos huolii

Mä oon luullut, et jopa 6 tuntia alle +26 asteessa?? :o

Ja julki-imetyksestä, en oo kertaakaan kainostellut! Ehkä nyt hienossa ravintolassa en imettäis, mut eipä sellaseen tarvii mennäkään kun meillä ollaan hankalia klo 4-7 jonka jälkeen yöunet :D Kyllä olen imettänyt kahviloissa, lounaalla ravintolassa, puistoissa jne yms :) Ja asettelee lapsen rinnalle ihan rauhassa, sen jälkeen saatan ottaa huivin eteen jottei ympäristö häiritse vauvaa, en niinkään jottei vauva häiritse ympäristöä. Ei kiinnosta jos jota kuta häiritsee se, pakko se lapsi on ruokkia ja itse en halua olla aina seurasta pois sen vuoksi :)

Huoneenlämmössä säilyy sen 6 tuntia kyllä. Mutta mäkin oon miettiny et kauankohan säilyy lämmitettynä kädenlämpöiseksi (+37). Siitä ei oo oikein faktaa löytyny, niin mä oon huoneenlämpöisenä antanu.

Tästä oli keskustelua muualla täällä foorumilla ni lämmityksen jälkeen olis sen mukaan tunnin käyttökelposta, siitä ei lukenu onko tuossa lämpötilassa

Huikkaampa tuohon pullokeskusteluun vielä; meillä syöty alusta asti sekä pullosta että rinnasta ilman isompia ongelmia. Joskus nälkäisenä ja väsyneenä ei meinaa malttaa rauhoittua rinnalle, mutta yleensä annetaan lisämaito ensin jotta jaksaa sitten imutella tissillä. Itse pelkäsin kovin sitä, että alkaa hylkimään rintaa kun tottuu pulloon, mutta ainakaan vielä ei ole näin käynyt. Toki yleensä annetaan syöttökerralla sekä pullo että rinta, ihan muutamia kertoja saanut pelkästä pullosta. Ja rauhoittuu kyllä siihen rinnallekin aikansa raivottuaan, jos ei muuta ole tarjolla.

Meillä öisin annetaan maito monesti huoneenlämpöisenä. Helppoja nopea antaa maito pullosta eikä mee niin kauaa. Ja näkee määrästä ettei oo jäöny kesken nukahtamisen takia. Meillä ihan toiminu tämä ratkaisu. Joskus pitää lämmittää vähän lisää mutta todella harvoin

Meille neuvottiin neuvolassa että äidin maito säilyy 3 tuntia huoneenlämmössä, 3 päivää jääkaapissa ja 3 kuukautta pakastimessa. Ja sulattamisen jälkeen vuorokauden. Uudestaan ei tietenkään saa lämmittää.

Takaisin