Imetyksen salat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä imetin kerran samalla kun kannoin poikaa autosta kotio. Raukkaparka huusi kuin tapettava eikä huolinut tutia, tissi suuhun vaan heti kun parkkikselle päästiin. Onneksi en saanut rintatulehdusta eikä kukaan tullut rappukäytävässä vastaan [:D]

Yläkerrassa, portaista oikealle. Siinä ovessa ei lue mitään, joten en olis itekään tienny siitä. Ne tulee kassalta avaamaan oven. Siellä on nojatuoli ja lavuaari ja rattaat mahtuu sisälle, siellä saa olla ihan rauhassa [:)]

Mäkään en ole vielä juurikaan julkisesti imettänyt (poikkeuksena terveyskeskus ja sairaala tietty). Alussa jouduttiin käyttämään rintakumia, niin se oli vähän sellaista säheltämistä ja hankalaa kuitenkin, ja nyt kun sitä ei enää tarvita, niin eipä ole tullut oltua "julkisilla" paikoilla ruoka-aikoihin. [:)] Isovanhempien kotia en julkiseksi paikaksi katso. Mutta kotona on kyllä tullut imetettyä kavereiden nähden, eipä ne ole siitä olleet moksiskaan.

Saattaa tulla tästä sitten ensimmäinen kerta, tyttö taas nukahti tyytyväisenä ja tunnin päästä ollaan menossa vakuutuksista keskustelemaan. Onneksi on naispuolinen vakuutusvirkailija, niin ehkä se ymmärtää, jos tarvii alkaa imettää kesken keskusteluiden.

Kotona olen imettänyt vieraiden läsnäollessa - meidän ainoa kunnollinen imetyspaikka on olkkarissa (sänky pedattuna on liian pehmeä) - jotkut miespuoliset vieraat on sitten paenneet toiseen huoneeseen. Toisekseen tyttö söi alussa tunninkin, niin enhän oisi vieraita ehtinyt nähdäkään jos oisin toisessa huoneessa koko ajan.

Julkisilla paikoilla olen imettänyt ainoastaan äiti-vauva-kerhossa, mutta siellä imettää kaikki ja se tuntuu helpolta. Sen verran mitä ollaan oltu menossa kauppakeskuksissa tms. niin tyttö on aina nukkunut.

Mä olen kyllä imettänyt lähes joka paikassa: kahviloissa, ravintoloissa, juhlissa yms., mutta toki käännän aina vähän niin, että en ole ihan suoraan johonkin mieheen päin, jottei tämä tosiaan vaivaantuisi. Lisäksi pidän harsoa aina edessä. Ajattelin, että jos rupean kovasti tätä arastelemaan, niin jään aina kaikesta paitsi, jos menen johonkin muuhun huoneeseen syöttämään.

Musta on tullut vuosien varrella niin "röyhkeä"että imetän ihan missä vaan enkä kyllä kamalasti peittele....[;)]Jos joku huivi sattuu oleen mukana,ehkä hiukan verhoa mut jos ei niin silti syödään[:D]

Mä poikaa imettäessäni imetin ihan missä vaan ja aina vieraiden läsnä ollessa. Mut nyt on jostain syystä tuntunu mukavammalta imettää vähä syrjemmässä. Olen kyllä imettäny kahviloissa tai ravintoloissa mut olen kuitenki koittanu olla silleen sopivasti piilossa. Ja kun miehen isä oli katsomassa vauvaa niin jotenki musta tuntui kivemmalta mennä makkariin syöttämään. Mun velin ja äitin luona imetän siinä mis on paras paikka muuten. Eli siel on jotenki ihan sinut asian kanssa.

Enkä yhtään tiedä mistä tämä nykyinen häveliäisyys on muhun iskenyt[:D].

Mulla ei enää heru maitoa yhtään eli paidat ei enää kastu. Aluks olin tilanteesta vähän jopa huolissani, mut maitoo tuntuu tulevan edelleen pojalle riittämiin, joten no hätä! Ehkä tässä joku yö jopa vois kuvitella nukkuvansa ilman rintsikoita. Miltähän se tuntuu, sillä oon käyttäny pojan syntymästä alkaen rintsikoita 24/7..? Varmaan ihanan vapauttavaa[:D] tai sit tyhjät rinnat roikkuu inhottavasti[:@][:@] iholla.. 

Mä oon nukkunut pari yötä ilman liivejä, kun on ollut nännit niin kipeät ettei ole halunnut niille yhtään ylimääräistä hankausta, mut muuten tykkään kyllä nukkua enemmän liivien kanssa. Jotenkin tuntuu maito pakkautuvan eri kohtiin ilman tukea (tonne sivulle, lähelle kainaloita) ja sekös sitten sattuukin... ja tietty just noi liivittömät yöt on olleet niitä, jolloin syöttövälit on olleet pitempiä kuin yleensä ja sit on lakanat olleet ihan maidossa... [:D][:@] Ja tosi roikuilta noi kyllä tyhjinä ilman liivejä tuntuu [:D]

ALKUPERÄINEN: Dessa

Mulla ei enää heru maitoa yhtään eli paidat ei enää kastu. Aluks olin tilanteesta vähän jopa huolissani, mut maitoo tuntuu tulevan edelleen pojalle riittämiin, joten no hätä! Ehkä tässä joku yö jopa vois kuvitella nukkuvansa ilman rintsikoita. Miltähän se tuntuu, sillä oon käyttäny pojan syntymästä alkaen rintsikoita 24/7..? Varmaan ihanan vapauttavaa[:D] tai sit tyhjät rinnat roikkuu inhottavasti[:@][:@] iholla.. 

Mulla ei oo maito "herunut"ollenkaan näistä viimeisistä ja silti ovat vatsansa kyllyydestä saaneet maitoa,hyvin kasvaneet siis[:)] Mä ensimmäisten kohdalla nukuin imetysliiveillä,nyt en enää pysty,ahdistaa[;)]

Kävin koukkimassa tuolta heinäkuisista vinkin...Oli meinaan itselleni aika uutta asiaa, vaikka pullosta oon syöttänytkin...

http://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/9aaad43afbf0f2abfb07e3b4df2609a2/1288267249/application/pdf/214159/PULLONPYORITTAJAT-3.pdf

En oo aatellutkaan et pullontutit voi kääntää ylösalaisin pesun ajaksi...Ite ostin tuttiharjan sitä varten...[:D] äly hoi taas...!!!Ja rahan menoa...[8D]

Öisin käytän sellaisia harsoliivejä kun ne ei purista mistään kohdasta ja niihin saa liivinsuojat hyvin sisään...Sain sairaalasta sellaiset...tällaiset... http://www.amauti.fi/cat/product_details.php?p=84 Kuppikoko on siis J85 viimeeksi kun ostin imetysliivit...Tukeahan noi ei anna mut yöllä on hyvä pitää jotain...

Näyttää kyllä noi harsoliivit tosi mukavilta! Pojalla oli tosiaan tiheän imun kausi ja nyt sit taas maitoo on öisin (joskus myös päivällä) alkanu herumaan itsestään, joten otin liivinsuojat uudelleen käyttöön[:)]. Siis tässä äitiydessä, kuten ei raskaudessakaan, mikään ei kyllä oo pysyvää eikä huomisesta voi ikinä tietää etukäteen[:D][:D].

Poika teki joku yö sitten stopin, ei kelpaa enää tissi sitten niin millään [:(] Vähäistähän se imetys on tähänkin asti ollut verrattuna korvikkeen antamiseen, mutta kai se on uskottava, että nyt sitten loppui kokonaan.. Vähän kummalliselle ja haikealle tuntuu, kun ennen poika itse kiemurteli tissiin kiinni ja nassutti imeä tyytyväisenä käsi rinnan päällä.. Se oli jotenkin niin suloisen näköistä [:)] Noh, jospa sitten pikkukakkosen kanssa imetys onnistuisi kunnolla.. Ainakin olen viisastunut sen verran, että osaan sitten sairaalassa toimia paremmin että imetys alkaisi luonnistua.

Sme toi oli tosi hyvä linkki! Vaikka onkin meidän pieni täysimetyksellä, niin silti hyvä tietää - olisi hyvä lukea ennen synnytystä jo. En itsekään tajunnut, kuinka mutkikasta imetys voi olla alkuun tai että se ei onnistu ollenkaan. Pulloruokinnasta on tosiaan vähemmän tietoa tarjolla.

No nyt sitten neuvolan lainapumppu ei ime enää kunnolla...Tuntuu et joko mun maito on tosi vellimäistä tai sitten jää takamaitoa lypsämättä...Rinnat meinaan pakkautuu sen verran nopeesti...Viikonloppuna oli toinen rinta jo kivikova aamulla vaikka yöllä sen pumppasinkin normisti tyhjäksi...Onneksi saan uuden pumpun neuvolasta huomenna...Nyt pitää vielä pärjätä tolla risalla...Tai sii skyl se imee mut ei riittävästi...Ja rintoja saa hieroskella et saisi jotenkin tyhjennettyä...En halua kuitenkaan lypsämistä vielä lopettaakaan...Vaikka siitä onkin oma riesansa ja vaivansa...Ja säästänpähän rahaa kun ei tarvi korvikkeita ostaa...[;)]

en tiiä onko neuvolan pumput ees ollut noin kovalla käytöllä kuin mulla nyt...min.5 kertaa päivässä pumppaan ja max 3 h välein...[:D] Vielä toistaiseksi on niin paljon riittänyt et pakkanen on jo täynnä maitoa, sinne ei paljon muuta enää mahdukaan...Täytyy vissiin järjestää maito pussit järjestykseen jotta vielä mahtuisi lisää...3 h välein pumpatessa tulee 140-160 ml ja sit harvemmin pumpatessa pitää ottaa oma pullo kummallekin rinnalle...Silloin tulee se 140 ml yhestä tissistä...

Sme:llä tulee kyllä todella hienosti maitoa. Kannattaakin ihmeessä pumpata jos vaan jaksaa ja huvittaa. [:D]

Täälläkään ei ainakaan nyt tarvita korviketta ollenkaan, rintamaito riittää oikein hyvin. *koputtaa puuta* Välillä jopa yhdestä tissistä tulee tyytyväiseks. [:)]

Sme se sissinä jaksaa pumpata. Hattua pitää nostaa.

Must tuntuu et ku Siina söi tosiaan yöllä niin usein et tänään ei sit päivällä ole riittäny maito. Lisää ei ole tarttenu antaa mut syöttövälit on ollu lyhyempiä ja molemmista tisseistä piti antaa viime syötöllä. Tissit tuntuuki ihan tyhjiltä ja imettäessä tuntuu siltä et kestää ikuisuuden et lähtee herumaan. Siinakin pari kertaa jo meinaa tuskastua ja murisee ja koittaa nyhtää tissiä. Sit ku lähtee tuleen niin tulee jotenkin tosi vähän aikaa ja sit musta tuntuu et tyttö lutuuttaa vaik kuinka kauan tyhjää tissiä.

Toivottavasti tää maidon tuotanto ei ole ehtymässä??[&:] Ja et kyse olis vaan huonosta päivästä. Olen mielestäni kuitenki syöny ihan normaalisti.

Eemi, mulla oli ihan sama tunne tänään. Ja tyttö söi puoli 11 aamusta ja seuraavan kerran puoli 3 (oltiin kaupungilla ja siksi tuli pitkä väli) ja neljän tunnin tauonkin jälkeen tissit tuntui ihan tyhjiltä [:-]  Pari päivää sitten oli vielä niin paljon maitoa samoilla väleillä että rinnoissa oli kovia patteja??

Takaisin