Imettäjät

Olen jo täyttänyt tehon pakastimen niin hyvin, että alan luovuttaa maitoa, ainakin täällä tuntuu olevan pula luovuttajista. Pitää alkaa pumpata ennen imetysharjoituksia jo maitoa pois kun rinnusta kastuu pojan imiessä :hilarious: Ei vielä jaksa imeä täysiä määriä, ennätys 3 x 20 ml kerta-annoksen ollessa n. 30 ml. Paino nousee hyvin, tänä aamuna 1830 g ja syntymäpaino oli 1550 g ja ikää nyt 1,5 vkoa :grin
 
Viikko kuulostaa kyllä aika nopealta aikataululta! Jos jollain saattaa kestää viisikin päivää, että maito nousee hyvin. Esikoisella meni muistaakseni vajaa 2 viikkoa ja maito nousi neljäntenä yönä, kun oltiin päästy kotiin :)

Joo jos viikko on tavoite, niin siinä kyllä varmaan herkemmin turvaudutaan korvikkeisiin. Minä taidan lohduttautua kahteen viikkoon, ni ei tuu itelle turhaa stressiä.
 
En tiedä onko se vielä mikään virallinen suositus, enkä usko, että siitä tarvii stressiä ottaa! :)
 
Kyllähän minä taidan haaveilla vaan, että saisin maidon nousemaan.. tänään stimuloitu pumpun avulla tunnin ajan: 10min päällä ja 10min tauko.
Muutamia pisaroita jäi vain itse suulakkeeseen.

Mahdollisimman paljon pidän iholla, yritän juoda jne. hyvin kyllä hamuaa ja imee.. mutta ei vielä maitoa tuu..
Ja tiedän ettei nouse vielä..

1 pissavaippa ja 2 kakkavaippaa tullut.
 
Kyllähän minä taidan haaveilla vaan, että saisin maidon nousemaan.. tänään stimuloitu pumpun avulla tunnin ajan: 10min päällä ja 10min tauko.
Muutamia pisaroita jäi vain itse suulakkeeseen.

Mahdollisimman paljon pidän iholla, yritän juoda jne. hyvin kyllä hamuaa ja imee.. mutta ei vielä maitoa tuu..
Ja tiedän ettei nouse vielä..

1 pissavaippa ja 2 kakkavaippaa tullut.
Älkää nyt hyvän tähden hätäilkö :D ei sen oo tarkotuskaan vielä nousta, se vauva tarvii ensimmäiset päivät ne rasvaset tipat eikä sitä vesilitkua mitä se noussut maito on! Antakaa kroppanne nyt rauhassa työstää, 99% on kykeneviä imettään.
 
Minulla saattaa tulla sairaalassa taisto kätilöiden kanssa jos ne epäilee maidon nousua ekoina päivinä. Mikä siinä henkilökunnassa on nykyään että ne hätiköi maidon riittävyyden kanssa. Luottakaa rintoihinne :Heartred kyllä ne on luotuja maidon tuotantoon.
 
Se on niin kovin hoitajakohtaista.. esikoisen kanssa sain erittäin hyvää ohjausta, nyt käytiin antamassa ihan ristiriitaisia ohjeita ja puhumassa sitäkin että lisämaitoa voi antaa ja tuttia, vaikka vauva hyvä syömään ja paino lähti melkeen heti nousuun. Jos oisin nyt ollut ekakertalainen, olisin kyllä ollut tosi hämmentynyt. Eräs hoitaja kävi ensimmäisestä päivästä lähtien tivaamassa onko maito jo noussut, sanoin etten vielä ootakkaan ku esikoisella nousi vasta neljäntenä päivänä, kohotteli kulmiaan ja sano että sepä erikoista. Ite oli tuonut sairaalan imetysohjeet joissa luki että nousuun menee 2-5 päivää...
 
:smiley-angry002 no voi helevetti! Pitäis olla yhteinen linja hoitajilla, jotta hormoneista sekaisin olevat äidit sais johdonmukaista ohjausta.
 
Jep, ja ensimmäisen kanssa sitä joutuu luottaan aika sokeasti kun ei oo kokemusta. Ja hormonit tekee sen että muutenki ainakin ite oli kaikesta heti ihan hysteerinen jos ei mennyt just nappiin.
 
Terve täysaikainen vauva ei tartte lisämaitoja sairaalassa vaikka maito ei heti nousis.
Mulla vaan molemmat ollut lisämaidon tarpeessa (sokerit esikoisella nyt vauva kipeänä) niin kotona nyt taas stressi että saa lisämaidot purettua ja omaa tuotantoa nostettua.
Tällä hetkellä pumppaan imetyksen lisäksi, niin lisämaidot on omia lypsymaitoja jos vauva ei jaksa syödä riittävästi. Mut on aikaavievää
 
Oon kyllä iloinen, että täällä Lohjalla on niin hyvä imetysohjaus, vaikka tällä kertaa en mitään apua tarvinnutkaan. Luottamus vauvaan, itseensä ja rintoihin ovat kyllä avainasemassa! Antaa vauvan olla rinnalla niin paljon kun huvittaa, vaikka välillä turhauttaa ja alussa on herkkänä nännit. Mulla nousi maito viime yönä ja vauva syntyi sunnuntaina. Eilisen viettikin rinnalla melkein koko ajan! Nyt vaan liivinsuojat kehiin vuotojen takia ja ekat puklutkin saatiin :joyful:
 
Meillä myös annettiin lisämaitoa ruiskusta. Poju ei oikein jaksa syödä ja lämmöt heittelee..
 
Onpas kiva kuulla ettei tarvii hätäillä vaikka ei sitä maitoa tulisikaan. Painoa kuitenkin sen 3660g syntyessään.
Iltapäivällä annettiin10ml luovutettua maitoa ruiskusta kun on uneliaampi. tosin kyllä käy hereilläkin.
Mulla tehty rintojen pienennys leikkaus vuonna 2007 niin sen takia on pelko nouseeko vai ei. Leevin kohdalla maitoa nousi jonkin verran
 
Meillä oli sektio perjantaina, kotiuduttiin toissapäivänä ja eilen nousi maidot. Meillä menee vielä lisämaidot kun pitää kuulemma asteittain lopettaa, tosin nyt kun maito noussut yritän mahdollisuuksien mukaan antaa lypsettyä tissimaitoa korvikkeen sijaan. Meillä syynä lisämaitojen aloitukseen oli vauvan matalat verensokerit jotka ei meinanneet pullosta annetulla lisämaidollakaan pysyä vaan jouduttiin laittamaan hetkeksi nenämahaletku. Kotiin päästiin 60 ml x8 lisämaidoilla joita ollaan nyt purkamassa ohjeen mukaan 10 ml päivässä joka aterialta.
 
Takaisin
Top