Imettäjät

Mulla on kummassakin nännissä kiva mustelma.. Enkä oo saanu vielä mitään ohjausta.. Kaveri tosin varoitti tästä jo aiemmin ettei täällä anneta ohjeistusta...

Täällä VKS:llä saa kyllä kaikilta hoitajilta imetysohjausta. Tosi ankeaa jos ei muualla saa, ehdottomasti pitäisi saada!!
 
Vks:llä on sertifkaatti vauvamyönteisestä sairaalasta ( ja näitä on vain kaksi koko suomessa) ja pääpaino on imetyksen onnistuminen, siksi siellä nii hyvä palvelu. On kyl onni olla itekkin vks asiakas.
 
Niin onkin ja sen kyllä hoitajat on tiedostaneet todella hyvin. Minua ovat hoitaneet tässä viikon aikana monet eri hoitajat ja kaikki ovat kyselleet imetyksen sujuvuudesta ja auttaneet heti tarvittaessa. Hienoa!
 
Mulla on kummassakin nännissä kiva mustelma.. Enkä oo saanu vielä mitään ohjausta.. Kaveri tosin varoitti tästä jo aiemmin ettei täällä anneta ohjeistusta...
Eikö edes silloin vaikka pyytää?
 
Sain pyytämällä ns pikaohjauksen yököltä.. Eikä asiaa auta se että hän nappaa heti hurjalla otteella kiinni ja mulla on matala rinnanpää.. Mut hyvin hän nyt äsken söi ku 20ml oli lisämaitoa ja vartin jaksoi yhtäjaksoisesti imeä päälle vielä.. Kyllä tää ehkä nyt tästä. :)
 
Jyväskylässä oli todella hyvä palvelu osastolla. Auttoivat ja neuvoivat, tosin oltiin ma ilta-to aamu perhehuoneessa niin saatiin rauhassa oppia. Onpahan ollut kroppa kovilla. Maito nousi eilen ja tissit isot ja kuumat reunoilta. Vauva kyllä imee hyvin. Epparihaava kipeähkö ja nännit herkät. Loppuodotuksen vaivat loppui ja uudet tilalla.. Mutta pääasia että vauva on kunnossa vaikka äidissä taistelun jäljet näkyvätkin. Särkylääkettä menee. Millainen rintapumppu olisi paras kun nännit herkkänä? En oo perehtyny yhtään..
 
Fuji: voisitko ottaa yhteyttä imetyksen tuki ry:n tukiäitiin? Varmasti siellä turussa (etkö siellä ollutkin?) olisi joku, joka pääsisi ihan paikan päälle auttamaan. Tai onko siellä jotain imetys poliklinikkaa, josta voisi kysyä? Kannattaa liittyä sinne fb-ryhmään ja kysyä rohkeasti apua! :)
 
En tiiä mut nyt meni kuitenkin suunnitelmat ihan uusiksi ku just pääsin keskolasta pois syömään ite aamupalaa.. Poju tosiaan laitettiin sokeritiputukseen kun lisämaidosta huolimatta hänen sokerit nousee liian hitaasti
 
Älä fuji lannistu :) nyt vaadit lypsyohjeta ja konetta. Sä maksat hoidostanne siellä ja olet yhtä tärkeä kuin vauvakin :Heartred eikö? Ja jos mahdollista niin meet sinne keskolaan jos saat pojua rinnalle. Ja pyydät miestä tuomaan rintakumit ja voidetta, jos et ottanut mukaan. Hoida itseäsi, juo, lepää äläkä murehdi ja stressaa koska sillä teet hallaa imetyselle. Kaikki järjestyy ja jos ei imetys kaikesta huolimatta suju niin mitä sitte? Sitte poju kasvaa korvikkeella ja aivan yhtä hyväksi kun mammanmaidolla :Heartred
 
Joo siis tiedän että pääsen keskolaan ja tänään olis täällä tarkoitus katsoa sitä lypsyä kun pakko jotenkin olis saada se maito nousemaan..
 
Positiivisia ajatuksia vaan mukaan, se auttaa myös! :) Olet lapsellesi paras mahdollinen äiti, onnistui imetys tai ei!
 
Jopas rupes itkettämään. olis pitänyt antaa lisämaitoa vaikka imeekin hyvin ja tekee kakkaa ja kai myös pissiä..
Paino tippunut 10.1%. hölmö minä että edes kuvittelin että maitoa vois rintoihin tulla. käydä ostaa pulloja ja korviketta kun joskus kotiin päästään
 
Jes! Iltavuorossa kätilö ohjeisti käsin lypsämään ja toi mulle tarvikkeet. Pyydän lisää tarvittaessa yöksi noita mut ekalla lypsykerralla meni noin 20min varmaan tuossa ja sain ruiskuun 0,5ml!! Sit pääsen tossa viiden paikkeilla keskolaan taas niin täytyy muistaa ottaa mukaan toi! Kokeilen myös päivällisen jälkeen ehkä uudestaan vielä niin sitten on kaksi ruiskua!

Kyllä muuten nyt kihelmöi nännit ton lypsyn jäljiltä..

Muoks. Kävin uudestaan keskolassa tossa ja sieltä kun tulin takaisin niin sain lypsettyä melkein 1,5ml! Voiko toi määrä oikeasti nousta noin paljon noin nopeasti? :woot:
 
Muokattu viimeksi:
Eilen illalla rupes maito nousemaan kunnolla ja nyt on sit rinnat ihan turvoksissa ja kipeet.. :confused: nyt tarvii vaan huolehtia säännöllisestä tyhjennyksestä ettei vaan tuu tukoksia/tulehdus niin kun kävi edellisen kohdalla.. :nailbiting:
 
Ai jessus esikoisen kans tuli tukos kerran keskellä yötä, se kipu ja pingotus oli jotain aivan hirveetä.. kokeilin sinä yönä kaikki poppaskonstit mitä löysin, mikään ei tehonnu joten lopulta poika imas raivonälissään tiehyen auki. Hällä oli muuten imuote vähintäänkin kunnossa :D
 
Antakaas parhaat vinkit nukkumisen ja imettämisen yhdistämiseen :) Mä oon tähän asti imettäny pääasiassa istualteen, mutta alkaa tuntua vähän raskaalta olla hereillä aina koko imetysajan. Voiko kyljellään imettää kummastakin rinnasta, vai pitääkö välissä kääntyä ja siirtää lasta? Ei ainakaan osunut silmiin kuvia/ohjeita, että miten ylemmän rinnan saisi ulottumaan lapseen asti, enkä itsekään oikein löydä sellaista asentoa.
 
Alise: musta on helpointa just imettää makuullaan ja välillä vaan siirtää vauva puolelta toiselle (paitsi nyt, kun tää vauva boikotoi oikeeta tissiä ja haluaa syödä niin, että istun). Ylemmästä rinnasta oon imettänyt makuultaan niin, että käännyn osittain mahalleen, että saan tissin tarpeeksi alas. En oo kyllä uskaltanut nukkua niin, koska pelkään, että tissi peittää vauvan nenän. Vauvan alle voi laittaa vaikka jonkun peiton, jonka kanssa voi vetää toiselle puolelle, niin ei tarvitse nostaa :) sit vaan tissi suuhun ja unta jatkamaan!
 
Ei taida toi kyljellään imettäminen toimia mulla vielä kun en uskalla edes kokeilla kyljellään makaamista.. Samoin toi rintakumin kanssa harjoittelu on mielenkiintoista mutta ainakin onnistuu.. Tunnin päästä pitää taas pyytää se maito
 
Eka syöttöpunnitus tehty juuri ja heti kokeiltiin nouseeko pelkällä mun maidolla ja nousihan se ❤ illalla pääsee pois sokeritipasta. Imuotteessa vielä hakeminen, ote jää liian kapoisaksi mutta siihen ehtii vielä puuttumaan.
 
Takaisin
Top